Zobrazit minimální záznam

Activation of visual handicap pupils to the program in Physical Education lessons at primary school Žehušice
dc.contributor.advisorChrástková, Martina
dc.creatorLukáčová, Martina
dc.date.accessioned2024-11-28T13:51:03Z
dc.date.available2024-11-28T13:51:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193399
dc.description.abstractTato diplomová práce přináší vhled do problematiky přizpůsobení výuky tělesné výchovy na běžných základních školách pro potřeby vzdělávání zrakově postižených jedinců. Zkoumá začlenění do hodin tělesné výchovy z pohledu rodiny, spolužáků, pedagogů i samotných žáků se zrakovým postižením. Cílem práce je zhodnotit úspěšnost inkluze zrakově hendikepovaných žáků na základních školách při hodinách tělesné výchovy. Poměrně zajímavým jevem je, jak konkrétně začlenění zrakově postiženého žáka ovlivní atmosféru, vztahy a celkové klima kolektivu dané třídy. Na základě odpovědí na anketní otázky položené jak hendikepovaným žákům, tak jejich spolužákům, je hodnoceno, jak se jedinci se zrakovým postižením cítí v hodinách tělesné výchovy a jak je vnímá jejich okolí (spolužáci, pedagogové). Práce je zajímavým prostředkem pro každého, koho zajímá problematika sportu a tělovýchovy zrakově postižených osob. Teoretická východiska shrnují možnosti, podmínky, speciální pomůcky a úpravy prostorů pro vzdělávání žáků s postižením zraku v běžné základní škole. V rámci výzkumných východisek se jedná o konkrétní případovou studii, jedná se o dva sourozence - chlapce na druhém stupni běžné základní školy. U obou chlapců se vyskytuje velmi těžká zraková vada (praktická nevidomost), ale jejich hendikep jim nebrání vzdělávat se...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis provides an insight into the issue of adapting physical education teaching in mainstream primary schools to the needs of education of visually impaired individuals. It explores inclusion in physical education classes from the perspectives of families, classmates, teachers and the visually impaired students themselves. The aim of this thesis will be to evaluate the success of inclusion of visually impaired pupils in primary school physical education classes. A rather interesting phenomenon is how the inclusion of a visually impaired pupil specifically affects the atmosphere, relationships and overall climate of the classroom collective. Based on the answers to the survey questions asked to both the disabled pupils and their classmates, it will be evaluated how individuals with visual impairments feel in physical education classes and how they are perceived by their environment (classmates, teachers). The work will be an interesting resource for anyone interested in the issue of sport and physical education for visually impaired people. The theoretical part summarizes the possibilities, conditions, special aids and adaptations of the premises for education of visually impaired pupils in a regular primary school. The research part is a specific case study, it is about two siblings - boys...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectvisual impairmentsen_US
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectzraková postiženícs_CZ
dc.titleZapojení zrakově hendikepovaných žáků do programu při hodinách tělesné výchovy na ŽŠ Žehušicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId261550
dc.title.translatedActivation of visual handicap pupils to the program in Physical Education lessons at primary school Žehušiceen_US
dc.contributor.refereeVagaja, Milena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Physical Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - tělesná výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - tělesná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Physical Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce přináší vhled do problematiky přizpůsobení výuky tělesné výchovy na běžných základních školách pro potřeby vzdělávání zrakově postižených jedinců. Zkoumá začlenění do hodin tělesné výchovy z pohledu rodiny, spolužáků, pedagogů i samotných žáků se zrakovým postižením. Cílem práce je zhodnotit úspěšnost inkluze zrakově hendikepovaných žáků na základních školách při hodinách tělesné výchovy. Poměrně zajímavým jevem je, jak konkrétně začlenění zrakově postiženého žáka ovlivní atmosféru, vztahy a celkové klima kolektivu dané třídy. Na základě odpovědí na anketní otázky položené jak hendikepovaným žákům, tak jejich spolužákům, je hodnoceno, jak se jedinci se zrakovým postižením cítí v hodinách tělesné výchovy a jak je vnímá jejich okolí (spolužáci, pedagogové). Práce je zajímavým prostředkem pro každého, koho zajímá problematika sportu a tělovýchovy zrakově postižených osob. Teoretická východiska shrnují možnosti, podmínky, speciální pomůcky a úpravy prostorů pro vzdělávání žáků s postižením zraku v běžné základní škole. V rámci výzkumných východisek se jedná o konkrétní případovou studii, jedná se o dva sourozence - chlapce na druhém stupni běžné základní školy. U obou chlapců se vyskytuje velmi těžká zraková vada (praktická nevidomost), ale jejich hendikep jim nebrání vzdělávat se...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis provides an insight into the issue of adapting physical education teaching in mainstream primary schools to the needs of education of visually impaired individuals. It explores inclusion in physical education classes from the perspectives of families, classmates, teachers and the visually impaired students themselves. The aim of this thesis will be to evaluate the success of inclusion of visually impaired pupils in primary school physical education classes. A rather interesting phenomenon is how the inclusion of a visually impaired pupil specifically affects the atmosphere, relationships and overall climate of the classroom collective. Based on the answers to the survey questions asked to both the disabled pupils and their classmates, it will be evaluated how individuals with visual impairments feel in physical education classes and how they are perceived by their environment (classmates, teachers). The work will be an interesting resource for anyone interested in the issue of sport and physical education for visually impaired people. The theoretical part summarizes the possibilities, conditions, special aids and adaptations of the premises for education of visually impaired pupils in a regular primary school. The research part is a specific case study, it is about two siblings - boys...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV