Zobrazit minimální záznam

The development of convergent television in the Czech Republic as seen by its creators
dc.contributor.advisorPýcha, Čeněk
dc.creatorKlaban, Terry
dc.date.accessioned2024-11-29T01:19:54Z
dc.date.available2024-11-29T01:19:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193249
dc.description.abstract(ČJ) Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj konvergentní televize v České republice v horizontu pěti až deseti let. Analyzuje, jakým způsobem se promění televizní zařízení, způsoby televizní produkce, distribuce, tvorba a návyky diváctva v reakci na konvergenci médií a vzestup nových platforem, jako jsou video-on-demand (VOD) služby. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky*pracovnicemi v oboru (11). Rozhovory byly dále analyzovány metodami otevřeného kódování a kola budoucnosti. Výsledky ukazují, že televize v ČR prochází významnými změnami, přičemž tou, jež katalyzuje mnoho dalších, je nadprodukce obsahu. Na to navazují trendy personalizace obsahu a využití umělé inteligence v produkci. Dominantní formou distribuce budou hybridní online platformy, které kombinují tradiční televizní vysílání s digitálními službami. Očekává se zvýšení vlivu globálních společností a platforem na domácím audiovizuálním trhu, lokální televizní společnosti však stále budou přítomny.cs_CZ
dc.description.abstract(ENG) This diploma thesis focuses on the development of convergent television in the Czech Republic in the horizon of five to ten years. It analyses how television technology, television production, distribution, content and consumption will change in response to media convergence and the rise of new platforms such as video-on-demand (VOD). The research was conducted using a qualitative method of semi-structured interviews with industry workers (11). The interviews were further analysed using open coding and wheel of future methods. The results show that television in the Czech Republic is undergoing significant changes, with overproduction of content being the catalyst influencing many others. This is followed by trends in content personalisation and the use of artificial intelligence in production. Hybrid online platforms that combine traditional TV broadcasting with digital services will be the dominant form of distribution. The influence of global companies is expected to increase, but local broadcasters will still be present.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttelevision|prediction|video-on-demand|VOD|Media Convergence|new mediaen_US
dc.subjecttelevize|predikce|video-on-demand|VOD|mediální konvergence|nová médiacs_CZ
dc.titleVývoj konvergentní televize v ČR pohledem jejích tvůrcůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId259023
dc.title.translatedThe development of convergent television in the Czech Republic as seen by its creatorsen_US
dc.contributor.refereeHanáková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programStudia nových médiícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-program.enNew Media Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(ČJ) Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj konvergentní televize v České republice v horizontu pěti až deseti let. Analyzuje, jakým způsobem se promění televizní zařízení, způsoby televizní produkce, distribuce, tvorba a návyky diváctva v reakci na konvergenci médií a vzestup nových platforem, jako jsou video-on-demand (VOD) služby. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky*pracovnicemi v oboru (11). Rozhovory byly dále analyzovány metodami otevřeného kódování a kola budoucnosti. Výsledky ukazují, že televize v ČR prochází významnými změnami, přičemž tou, jež katalyzuje mnoho dalších, je nadprodukce obsahu. Na to navazují trendy personalizace obsahu a využití umělé inteligence v produkci. Dominantní formou distribuce budou hybridní online platformy, které kombinují tradiční televizní vysílání s digitálními službami. Očekává se zvýšení vlivu globálních společností a platforem na domácím audiovizuálním trhu, lokální televizní společnosti však stále budou přítomny.cs_CZ
uk.abstract.en(ENG) This diploma thesis focuses on the development of convergent television in the Czech Republic in the horizon of five to ten years. It analyses how television technology, television production, distribution, content and consumption will change in response to media convergence and the rise of new platforms such as video-on-demand (VOD). The research was conducted using a qualitative method of semi-structured interviews with industry workers (11). The interviews were further analysed using open coding and wheel of future methods. The results show that television in the Czech Republic is undergoing significant changes, with overproduction of content being the catalyst influencing many others. This is followed by trends in content personalisation and the use of artificial intelligence in production. Hybrid online platforms that combine traditional TV broadcasting with digital services will be the dominant form of distribution. The influence of global companies is expected to increase, but local broadcasters will still be present.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV