Vývoj konvergentní televize v ČR pohledem jejích tvůrců
The development of convergent television in the Czech Republic as seen by its creators
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193249Identifikátory
SIS: 259023
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanáková, Veronika
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
9. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
televize|predikce|video-on-demand|VOD|mediální konvergence|nová médiaKlíčová slova (anglicky)
television|prediction|video-on-demand|VOD|Media Convergence|new media(ČJ) Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj konvergentní televize v České republice v horizontu pěti až deseti let. Analyzuje, jakým způsobem se promění televizní zařízení, způsoby televizní produkce, distribuce, tvorba a návyky diváctva v reakci na konvergenci médií a vzestup nových platforem, jako jsou video-on-demand (VOD) služby. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky*pracovnicemi v oboru (11). Rozhovory byly dále analyzovány metodami otevřeného kódování a kola budoucnosti. Výsledky ukazují, že televize v ČR prochází významnými změnami, přičemž tou, jež katalyzuje mnoho dalších, je nadprodukce obsahu. Na to navazují trendy personalizace obsahu a využití umělé inteligence v produkci. Dominantní formou distribuce budou hybridní online platformy, které kombinují tradiční televizní vysílání s digitálními službami. Očekává se zvýšení vlivu globálních společností a platforem na domácím audiovizuálním trhu, lokální televizní společnosti však stále budou přítomny.
(ENG) This diploma thesis focuses on the development of convergent television in the Czech Republic in the horizon of five to ten years. It analyses how television technology, television production, distribution, content and consumption will change in response to media convergence and the rise of new platforms such as video-on-demand (VOD). The research was conducted using a qualitative method of semi-structured interviews with industry workers (11). The interviews were further analysed using open coding and wheel of future methods. The results show that television in the Czech Republic is undergoing significant changes, with overproduction of content being the catalyst influencing many others. This is followed by trends in content personalisation and the use of artificial intelligence in production. Hybrid online platforms that combine traditional TV broadcasting with digital services will be the dominant form of distribution. The influence of global companies is expected to increase, but local broadcasters will still be present.