Zobrazit minimální záznam

Strategie hedgingu v anglických závěrech bakalářských a diplomových prací
dc.contributor.advisorRaušová, Veronika
dc.creatorViktorinová, Inka
dc.date.accessioned2024-11-29T12:08:41Z
dc.date.available2024-11-29T12:08:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193242
dc.description.abstractTato práce si klade za cíl identifikovat a analyzovat prostředky hedgingu v závěrech bakalářských a diplomových závěrečných prací nalezených v Digitálním repozitáři FFUK. Jedná se o 50 závěrů klasifikačních prací studentů anglického jazyka, kteří nejsou rodilými mluvčími angličtiny a kteří v minulých letech úspěšně obhájili jak bakalářskou, tak diplomovou práci. Schopnost vhodně používat prostředky hedgingu je považována za jeden z indikátorů pragmatické jazykové kompetence, která by měla být v průběhu studia anglického jazyka postupně zdokonalována. Práce pracuje s předpokladem, že v mezidobí mezi napsáním bakalářské práce a diplomové práce si studenti lépe osvojí konvence akademického psaní, a tedy že závěr diplomové práce daného studenta bude vykazovat více hedgingu, než vykazoval závěr jeho bakalářské práce. Úvodní teoretická část této práce představí základní pojmy, se kterými bude pracovat analýza, a mimo jiné i podrobně vysvětlí samotný pojem hedgingu. Proces výběru a shromažování dat pak bude popsán v metodologické části práce; v této části bude také popsána hedgingová klasifikace, na jejímž základě budou v této práci jednotlivé prostředky hedgingu identifikovány a analyzovány. Tato klasifikace je založena na upravené verzi původní hedgingové taxonomie Salager-Meyer. Tyto teoretické...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis aims to iden琀椀fy and analyze instances of hedging present in English-wri琀琀en conclusions of BA and MA theses, which have been found in the Digital Repository of the Faculty of Arts of the Charles University. These 50 thesis conclusions have been wri琀琀en by students of English who are non-na琀椀ve English speakers and who have successfully defended both a BA thesis and an MA thesis in the past. Knowing when to appropriately use hedging in a foreign language is considered an indicator of a language learner's pragma琀椀c competence, and students of English are supposed to further hone this skill over the course of their studies. This thesis is based on the hypothesis that in the interim between successfully defending their BA thesis and 昀椀nishing their MA thesis, each student has managed to achieve a be琀琀er understanding of conven琀椀ons of academic wri琀椀ng, and therefore the conclusion of a student's MA thesis may poten琀椀ally display a greater number of hedging elements than the conclusion of their BA thesis. The introductory theore琀椀cal part of this thesis outlines the basic terms to be used in the analysis and includes, among other things, a detailed de昀椀ni琀椀on of the concept of hedging itself. The process of data selec琀椀on and collec琀椀on is then detailed in the methodological sec琀椀on; this...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpragmatics|hedging|thesis|thesis conclusion|pragmatic competenceen_US
dc.subjectpragmatika|hedging|závěrečná práce|závěr|pragmatická kompetencecs_CZ
dc.titleHedging Strategies in English BA and MA Theses Conclusionsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId268730
dc.title.translatedStrategie hedgingu v anglických závěrech bakalářských a diplomových pracícs_CZ
dc.contributor.refereeŠaldová, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.programAnglický jazykcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-program.enEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce si klade za cíl identifikovat a analyzovat prostředky hedgingu v závěrech bakalářských a diplomových závěrečných prací nalezených v Digitálním repozitáři FFUK. Jedná se o 50 závěrů klasifikačních prací studentů anglického jazyka, kteří nejsou rodilými mluvčími angličtiny a kteří v minulých letech úspěšně obhájili jak bakalářskou, tak diplomovou práci. Schopnost vhodně používat prostředky hedgingu je považována za jeden z indikátorů pragmatické jazykové kompetence, která by měla být v průběhu studia anglického jazyka postupně zdokonalována. Práce pracuje s předpokladem, že v mezidobí mezi napsáním bakalářské práce a diplomové práce si studenti lépe osvojí konvence akademického psaní, a tedy že závěr diplomové práce daného studenta bude vykazovat více hedgingu, než vykazoval závěr jeho bakalářské práce. Úvodní teoretická část této práce představí základní pojmy, se kterými bude pracovat analýza, a mimo jiné i podrobně vysvětlí samotný pojem hedgingu. Proces výběru a shromažování dat pak bude popsán v metodologické části práce; v této části bude také popsána hedgingová klasifikace, na jejímž základě budou v této práci jednotlivé prostředky hedgingu identifikovány a analyzovány. Tato klasifikace je založena na upravené verzi původní hedgingové taxonomie Salager-Meyer. Tyto teoretické...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aims to iden琀椀fy and analyze instances of hedging present in English-wri琀琀en conclusions of BA and MA theses, which have been found in the Digital Repository of the Faculty of Arts of the Charles University. These 50 thesis conclusions have been wri琀琀en by students of English who are non-na琀椀ve English speakers and who have successfully defended both a BA thesis and an MA thesis in the past. Knowing when to appropriately use hedging in a foreign language is considered an indicator of a language learner's pragma琀椀c competence, and students of English are supposed to further hone this skill over the course of their studies. This thesis is based on the hypothesis that in the interim between successfully defending their BA thesis and 昀椀nishing their MA thesis, each student has managed to achieve a be琀琀er understanding of conven琀椀ons of academic wri琀椀ng, and therefore the conclusion of a student's MA thesis may poten琀椀ally display a greater number of hedging elements than the conclusion of their BA thesis. The introductory theore琀椀cal part of this thesis outlines the basic terms to be used in the analysis and includes, among other things, a detailed de昀椀ni琀椀on of the concept of hedging itself. The process of data selec琀椀on and collec琀椀on is then detailed in the methodological sec琀椀on; this...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV