Zobrazit minimální záznam

Testing Hard and Soft Interpreting Skills
dc.contributor.advisorČeňková, Ivana
dc.creatorGlazarová, Jana Anna
dc.date.accessioned2024-11-29T08:13:47Z
dc.date.available2024-11-29T08:13:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193105
dc.description.abstractTato teoreticko-empirická diplomová práce se zaměřuje na tvrdé a měkké tlumočnické dovednosti a vlohy a jejich testování na vysokých školách během přijímacích řízení na tlumočnické magisterské obory. V teoretické části práce je popsán a vysvětlen rozdíl mezi tvrdými a měkkými tlumočnickými dovednostmi, a také je zmapován jejich dosavadní výzkum a způsob testování. Empirická část se dále orientuje na měkké tlumočnické dovednosti. Výzkum je pojatý formou případové studie a soustředí se na univerzity, které jsou v letošním akademickém roce 2023/2024 součástí vzdělávacího programu v rámci EMCI Konsorcia. Pomocí dotazníku s otevřenými odpověďmi byli oslovováni koordinátoři tlumočnických studijních programů na EMCI univerzitách s cílem zmapovat podobu tamního přijímacího řízení a jeho hodnotící kritéria. Analýza se dále zaměřuje na případné proměny způsobené pandemií COVIDu-19, na způsob testování měkkých tlumočnických dovedností a na procentuální úspěšnost studentů jejich programů. Výsledná zjištění ukázala, že univerzity při svých přijímacích řízeních k měkkým tlumočnickém dovednostem přihlížejí, nemají však pevně daná kritéria, podle kterých by je hodnotily. Klíčová slova: tlumočení, tlumočnické dovednosti, tlumočnické vlohy, testování vloh, tvrdé tlumočnické dovednosti, měkké tlumočnické dovednosti,...cs_CZ
dc.description.abstractThis theoretical-empirical master thesis focuses on hard and soft skills and aptitudes in interpreting and their testing during university entrance exams to master programmes in interpreting. The theoretical part of this thesis describes and explains the difference between hard and soft skills in interpreting, and also maps out their existing research and testing methods. The empirical part of this thesis focuses on soft interpreting skills. The research is conducted in the form of a case study and focuses on universities that are part of the EMCI Consortium's training programme in this academic year 2023/2024. Using an open-ended questionnaire, it reached out to coordinators of interpreting master programmes at EMCI universities to map the design of the entrance exams process and their assessment criteria. The analysis also focuses on possible changes caused by the COVID-19 pandemic, on the way soft interpreting skills are tested, and the percentage of students in their programmes who pass them. The findings showed that universities take soft interpreting skills into account in their entrance exams, but do not have fixed criteria by which to assess them. Key words: interpreting, interpreting skills, interpreting aptitudes, aptitude testing, hard interpreting skills, soft interpreting skills,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinterpreting|interpreting skills|interpreting aptitudes|aptitude testing|hard interpreting skills|soft interpreting skills|entrance exams|EMCI programmeen_US
dc.subjecttlumočení|tlumočnické dovednosti|tlumočnické vlohy|testování vloh|tvrdé tlumočnické dovednosti|měkké tlumočnické dovednosti|přijímací zkoušky|EMCI programcs_CZ
dc.titleTestování tvrdých a měkkých tlumočnických dovednostícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentInstitute of Translation Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav translatologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId269049
dc.title.translatedTesting Hard and Soft Interpreting Skillsen_US
dc.contributor.refereeMalkovská, Alžběta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInterpreting Studies : Czech - Spanish - General Linguisticsen_US
thesis.degree.disciplineTlumočnictví: čeština - španělština - Obecná lingvistikacs_CZ
thesis.degree.programInterpreting Studiesen_US
thesis.degree.programTlumočnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav translatologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Translation Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTlumočnictví: čeština - španělština - Obecná lingvistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enInterpreting Studies : Czech - Spanish - General Linguisticsen_US
uk.degree-program.csTlumočnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInterpreting Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato teoreticko-empirická diplomová práce se zaměřuje na tvrdé a měkké tlumočnické dovednosti a vlohy a jejich testování na vysokých školách během přijímacích řízení na tlumočnické magisterské obory. V teoretické části práce je popsán a vysvětlen rozdíl mezi tvrdými a měkkými tlumočnickými dovednostmi, a také je zmapován jejich dosavadní výzkum a způsob testování. Empirická část se dále orientuje na měkké tlumočnické dovednosti. Výzkum je pojatý formou případové studie a soustředí se na univerzity, které jsou v letošním akademickém roce 2023/2024 součástí vzdělávacího programu v rámci EMCI Konsorcia. Pomocí dotazníku s otevřenými odpověďmi byli oslovováni koordinátoři tlumočnických studijních programů na EMCI univerzitách s cílem zmapovat podobu tamního přijímacího řízení a jeho hodnotící kritéria. Analýza se dále zaměřuje na případné proměny způsobené pandemií COVIDu-19, na způsob testování měkkých tlumočnických dovedností a na procentuální úspěšnost studentů jejich programů. Výsledná zjištění ukázala, že univerzity při svých přijímacích řízeních k měkkým tlumočnickém dovednostem přihlížejí, nemají však pevně daná kritéria, podle kterých by je hodnotily. Klíčová slova: tlumočení, tlumočnické dovednosti, tlumočnické vlohy, testování vloh, tvrdé tlumočnické dovednosti, měkké tlumočnické dovednosti,...cs_CZ
uk.abstract.enThis theoretical-empirical master thesis focuses on hard and soft skills and aptitudes in interpreting and their testing during university entrance exams to master programmes in interpreting. The theoretical part of this thesis describes and explains the difference between hard and soft skills in interpreting, and also maps out their existing research and testing methods. The empirical part of this thesis focuses on soft interpreting skills. The research is conducted in the form of a case study and focuses on universities that are part of the EMCI Consortium's training programme in this academic year 2023/2024. Using an open-ended questionnaire, it reached out to coordinators of interpreting master programmes at EMCI universities to map the design of the entrance exams process and their assessment criteria. The analysis also focuses on possible changes caused by the COVID-19 pandemic, on the way soft interpreting skills are tested, and the percentage of students in their programmes who pass them. The findings showed that universities take soft interpreting skills into account in their entrance exams, but do not have fixed criteria by which to assess them. Key words: interpreting, interpreting skills, interpreting aptitudes, aptitude testing, hard interpreting skills, soft interpreting skills,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav translatologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV