Zobrazit minimální záznam

The relationship of biology teachers to animals
dc.contributor.advisorJančaříková, Kateřina
dc.creatorKopanicová, Renáta
dc.date.accessioned2024-11-29T08:50:17Z
dc.date.available2024-11-29T08:50:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193084
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřená na vztah českých učitelů a budoucích učitelů biologie ke zvířatům. Jejím cílem je popsat vztah učitelů a budoucích učitelů ke zvířatům a sledovat proměnné, které ho ovlivňují. Teoretická část popisuje roli učitele biologie ve vzdělávacím procesu a její dopad na žáky při utváření správného vztahu ke zvířatům. Představuje vzdělávání za pomoci zvířat, školní chovy, vliv živých zvířat na rozvoj žáků a jejich emoční prožívání (radost, láska nebo odpor, strach, fobie). Stručně je představena také legislativa vztahující se k tématu. Upozorňuje na skutečnost, že učitelův vztah ke zvířatům ovlivňuje žáky a formování jejich vztahu ke zvířatům. Výzkumná část vyhodnocuje vztah 180 učitelů a 121 budoucích učitelů biologie ke zvířatům na základě dotazníkového šetření realizovaného v letech 2023 a 2024 v České republice. Získaná data byla zpracována popisem a obvyklými statistickými metodami. Učitelé biologie mají ke zvířatům pozitivní vztah. Učitelé starších ročníků jsou více ochotni pitvat nebo připustit eradikaci invazních druhů. Nejoblíbenější je pes a nejméně oblíbené je klíště. Strach nejméně vzbuzuje morče a nejvíce pavouk. Všichni respondenti jsou ochotní zařazovat živá zvířata do výuky. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktika biologie, emoce, nebezpečí, nezdravá láska, odcizování se přírodě,...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the relationship of Czech biology teachers to animals. It aims to describe the relationship of biology teachers and future biology teachers to animals and to observe the variables that influence it. The theoretical part describes the role of the biology teacher in the educational process and its impact on pupils in forming a proper relationship with animals. It presents animal education, school breeding, the influence of live animals on pupils' development and their emotional experience (joy, love, disgust, fear, phobia). Legislation related to the topic is also briefly introduced. It draws attention to the fact that the teacher's relationship with animals influences pupils and the formation of their relationship with animals. The research part evaluates the attitude of 180 biology teachers and 121 future biology teachers towards animals based on a questionnaire survey conducted in 2023 and 2024 in the Czech Republic. The collected data were processed by descriptive and usual statistical methods. Biology teachers have a positive attitude towards animals. Teachers of older grades are more willing to dissect or allow the eradication of invasive species. The most popular is the dog and the least popular is the tick. The guinea pig is the least feared and the spider the most...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDidactics of biologyen_US
dc.subjectemotionsen_US
dc.subjectdangeren_US
dc.subjectunhealthy loveen_US
dc.subjectalienation from natureen_US
dc.subjectdisgusten_US
dc.subjectshieldingen_US
dc.subjectfearen_US
dc.subjectrelationshipen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectlive animalsen_US
dc.subjectDidaktika biologiecs_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectnebezpečícs_CZ
dc.subjectnezdravá láskacs_CZ
dc.subjectodcizování se příroděcs_CZ
dc.subjectodporcs_CZ
dc.subjectštítivostcs_CZ
dc.subjectznechucenícs_CZ
dc.subjectstrachcs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectvztahcs_CZ
dc.subjectživá zvířatacs_CZ
dc.titleVztah učitelů biologie ke zvířatůmcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId233938
dc.title.translatedThe relationship of biology teachers to animalsen_US
dc.contributor.refereeŘíhová, Dagmar
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřená na vztah českých učitelů a budoucích učitelů biologie ke zvířatům. Jejím cílem je popsat vztah učitelů a budoucích učitelů ke zvířatům a sledovat proměnné, které ho ovlivňují. Teoretická část popisuje roli učitele biologie ve vzdělávacím procesu a její dopad na žáky při utváření správného vztahu ke zvířatům. Představuje vzdělávání za pomoci zvířat, školní chovy, vliv živých zvířat na rozvoj žáků a jejich emoční prožívání (radost, láska nebo odpor, strach, fobie). Stručně je představena také legislativa vztahující se k tématu. Upozorňuje na skutečnost, že učitelův vztah ke zvířatům ovlivňuje žáky a formování jejich vztahu ke zvířatům. Výzkumná část vyhodnocuje vztah 180 učitelů a 121 budoucích učitelů biologie ke zvířatům na základě dotazníkového šetření realizovaného v letech 2023 a 2024 v České republice. Získaná data byla zpracována popisem a obvyklými statistickými metodami. Učitelé biologie mají ke zvířatům pozitivní vztah. Učitelé starších ročníků jsou více ochotni pitvat nebo připustit eradikaci invazních druhů. Nejoblíbenější je pes a nejméně oblíbené je klíště. Strach nejméně vzbuzuje morče a nejvíce pavouk. Všichni respondenti jsou ochotní zařazovat živá zvířata do výuky. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktika biologie, emoce, nebezpečí, nezdravá láska, odcizování se přírodě,...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the relationship of Czech biology teachers to animals. It aims to describe the relationship of biology teachers and future biology teachers to animals and to observe the variables that influence it. The theoretical part describes the role of the biology teacher in the educational process and its impact on pupils in forming a proper relationship with animals. It presents animal education, school breeding, the influence of live animals on pupils' development and their emotional experience (joy, love, disgust, fear, phobia). Legislation related to the topic is also briefly introduced. It draws attention to the fact that the teacher's relationship with animals influences pupils and the formation of their relationship with animals. The research part evaluates the attitude of 180 biology teachers and 121 future biology teachers towards animals based on a questionnaire survey conducted in 2023 and 2024 in the Czech Republic. The collected data were processed by descriptive and usual statistical methods. Biology teachers have a positive attitude towards animals. Teachers of older grades are more willing to dissect or allow the eradication of invasive species. The most popular is the dog and the least popular is the tick. The guinea pig is the least feared and the spider the most...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV