Zobrazit minimální záznam

The Abolition of Grading in 1st to 3rd Grade from the Perspective of Primary School Teachers
dc.contributor.advisorSkutil, Martin
dc.creatorJanotová, Aneta
dc.date.accessioned2024-11-29T07:26:33Z
dc.date.available2024-11-29T07:26:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193041
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá plánovanými změnami v hodnocení žáků v nižších třídách základních škol z pohledu učitelů. Hlavním cílem je zjistit postoj učitelů 1. stupně základních škol ke zrušení klasifikace v 1. až 3. ročníku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce shrnuje na základě odborné literatury poznatky o školním hodnocení a poskytuje přehled současného stavu a plánovaných změn ve školním hodnocení dle Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. V závěru teoretické části jsou specifikována vývojová hlediska žáka mladšího školního věku. Empirická část se zabývá analýzou perspektiv devíti učitelů, získaných prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů v rámci kvalitativního výzkumu. Klíčová slova Školní hodnocení, primární vzdělávání, učitel, klasifikace, formativní hodnocenícs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the planned changes in the assessment of primary school pupils from the perspective of teachers. The main objective is to determine the attitudes of primary school teachers towards the abolition of traditional grading in 1st to 3rd grades. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part summarizes findings on school assessment based on scholarly literature and provides an overview of the current state and planned changes in school assessment according to the Strategy of Educational Policy of the Czech Republic until 2030+. The final chapter of the theoretical part specifies the developmental aspects of younger school-age pupils. The empirical part analyzes the perspectives of nine teachers, obtained through semi-structured interviews conducted within the framework of qualitative research. Keywords School assessment, primary education, teacher, grading, formative assessmenten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSchool assessment|primary education|teacher|grading|formative assessmenten_US
dc.subjectŠkolní hodnocení|primární vzdělávání|učitel|klasifikace|formativní hodnocenícs_CZ
dc.titleZrušení klasifikace v 1. až 3. ročníku z pohledu učitelů 1. stupně základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId258823
dc.title.translatedThe Abolition of Grading in 1st to 3rd Grade from the Perspective of Primary School Teachersen_US
dc.contributor.refereeKropáč, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá plánovanými změnami v hodnocení žáků v nižších třídách základních škol z pohledu učitelů. Hlavním cílem je zjistit postoj učitelů 1. stupně základních škol ke zrušení klasifikace v 1. až 3. ročníku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce shrnuje na základě odborné literatury poznatky o školním hodnocení a poskytuje přehled současného stavu a plánovaných změn ve školním hodnocení dle Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. V závěru teoretické části jsou specifikována vývojová hlediska žáka mladšího školního věku. Empirická část se zabývá analýzou perspektiv devíti učitelů, získaných prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů v rámci kvalitativního výzkumu. Klíčová slova Školní hodnocení, primární vzdělávání, učitel, klasifikace, formativní hodnocenícs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the planned changes in the assessment of primary school pupils from the perspective of teachers. The main objective is to determine the attitudes of primary school teachers towards the abolition of traditional grading in 1st to 3rd grades. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part summarizes findings on school assessment based on scholarly literature and provides an overview of the current state and planned changes in school assessment according to the Strategy of Educational Policy of the Czech Republic until 2030+. The final chapter of the theoretical part specifies the developmental aspects of younger school-age pupils. The empirical part analyzes the perspectives of nine teachers, obtained through semi-structured interviews conducted within the framework of qualitative research. Keywords School assessment, primary education, teacher, grading, formative assessmenten_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV