Zobrazit minimální záznam

Art from Childs Perspective: to the Developmental Potencial od Artworks
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorSmolíková, Anna
dc.date.accessioned2024-11-29T11:56:26Z
dc.date.available2024-11-29T11:56:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192952
dc.description.abstractUmění z pohledu dětí: k rozvojetvornému potenciálu uměleckých děl Abstrakt Práce se zabývá pohledem a názory dětí na vybraná umělecká díla, jež jim jsou předkládána v rámci volnočasové aktivity. Pokouší se shrnout jejich dojmy a schopnost zachytit umělecký přesah, který je do obrazu vložen samotným autorem. Teoretická část zahrnuje kapitoly zabývajícími se pojmem umění, vztahem výchovy a umění, vývojovým obdobím dítěte z hlediska percepce a úsudku a pedagogickým oblastem zabývajících se výtvarnou výchovou. Praktická část pak popisuje vybraná umělecká díla v konfrontaci s názorem dětí, zaznamenává a shrnuje rozhovory s nimi, věnuje se charakteristice jejich i celého procesu realizace. Stěžejní je pak rozbor reakcí a z něj vyvozené výsledky.cs_CZ
dc.description.abstractArt from childs perspective: to the developmental potencial of Artworks Abstract The diploma thesis examines the perspectives and opinions of children on selected works of art presented to them as part of a leisure activity. It attempts to summarize their impressions and ability to capture the artistic transcendence embedded in the artwork by the artist. The theoretical part includes chapters dealing with the concept of art, the relationship between education and art, the developmental period of the child in terms of perception and judgment, and pedagogical areas related to art education. The practical part describes selected works of art in comparison with the opinions of children, records and summarizes interviews with them, and focuses on the characteristics of both the children and the entire implementation process. The key aspect is the analysis of their reactions and the conclusions drawn from it.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPedagogy of Free Time|Perception of Art|Children's Groups|Art History|Visual Arten_US
dc.subjectPedagogika volného času|percepce umění|dětské skupiny|dějiny umění|výtvarný oborcs_CZ
dc.titleUmění z pohledu dětí: k rozvojetvornému potenciálu uměleckých dělcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId267450
dc.title.translatedArt from Childs Perspective: to the Developmental Potencial od Artworksen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csUmění z pohledu dětí: k rozvojetvornému potenciálu uměleckých děl Abstrakt Práce se zabývá pohledem a názory dětí na vybraná umělecká díla, jež jim jsou předkládána v rámci volnočasové aktivity. Pokouší se shrnout jejich dojmy a schopnost zachytit umělecký přesah, který je do obrazu vložen samotným autorem. Teoretická část zahrnuje kapitoly zabývajícími se pojmem umění, vztahem výchovy a umění, vývojovým obdobím dítěte z hlediska percepce a úsudku a pedagogickým oblastem zabývajících se výtvarnou výchovou. Praktická část pak popisuje vybraná umělecká díla v konfrontaci s názorem dětí, zaznamenává a shrnuje rozhovory s nimi, věnuje se charakteristice jejich i celého procesu realizace. Stěžejní je pak rozbor reakcí a z něj vyvozené výsledky.cs_CZ
uk.abstract.enArt from childs perspective: to the developmental potencial of Artworks Abstract The diploma thesis examines the perspectives and opinions of children on selected works of art presented to them as part of a leisure activity. It attempts to summarize their impressions and ability to capture the artistic transcendence embedded in the artwork by the artist. The theoretical part includes chapters dealing with the concept of art, the relationship between education and art, the developmental period of the child in terms of perception and judgment, and pedagogical areas related to art education. The practical part describes selected works of art in comparison with the opinions of children, records and summarizes interviews with them, and focuses on the characteristics of both the children and the entire implementation process. The key aspect is the analysis of their reactions and the conclusions drawn from it.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV