dc.contributor.advisor | Sýkora, Jan | |
dc.creator | Špriňarová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T22:59:16Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T22:59:16Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192897 | |
dc.description.abstract | Tématem této diplomové práce je inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současném Japonsku. Práce se zaměřuje na japonské pedagogy působící v běžných školách a na jejich praktické zkušenosti při implementaci státních inkluzivních opatřeních. Cílem je zjistit, jaké faktory z jejich pohledu ovlivňují realizaci inkluzivního vzdělávání a jak úspěšné je podle nich v současnosti zavádění tohoto konceptu do praxe. Nejprve je problematika představena v obecné rovině a s ní související terminologie. Následně je nastíněn historický vývoj přístupu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v japonském prostředí, a to s důrazem na legislativní rámec v období od konce 2. světové války po současnost. Dále je popsáno působení pedagogů ve školním prostředí, jejich připravenost na inkluzivní praxi, podpora ze strany školy a spolupráce s dalšími aktéry inkluze. Stěžejní součástí práce je vícepřípadová studie, která v návaznosti na poznatky teoretické části rozebírá osobní zkušenosti pedagogů s realizací inkluzivního vzdělávání v různých regionech Japonska. Klíčová slova: inkluzivní vzdělávání, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, pedagogové | cs_CZ |
dc.description.abstract | The topic of this thesis is inclusive education for students with special educational needs in contemporary Japan. This thesis focuses on Japanese educators working in mainstream schools and their experiences in implementing the inclusive measures set by government in praxis. The aim of this thesis is to find what factors influence the implementation of inclusive education from educators' point of view and how successful they think is the implementation of this concept currently. First, the issue is introduced in general terms and its associated terminology. Then the historical development of the approach to students with special educational needs is outlined in the Japanese context, with an emphasis on the legislative framework since the end of World War II to the present day. Furthermore, the role of teachers in the school setting is described as well as their readiness for inclusive practice, support from the school, and collaboration with other inclusion actors. A central part of this thesis is a multi-case study that is built on the findings of the theoretical part of this thesis, by discussing the personal experiences of educators when it comes to implementing inclusive education in different regions of Japan. Keywords: inclusive education, students with special educational needs, teaching staff | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | inclusive eductation|students with special edicational needs|teaching staff | en_US |
dc.subject | inkluzivní vzdělávání|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|pedagogové | cs_CZ |
dc.title | Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současném Japonsku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-03 | |
dc.description.department | Institute of Asian Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav asijských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 271023 | |
dc.title.translated | Inclusive education of students with special educational needs in contemporary Japan | en_US |
dc.contributor.referee | Labus, David | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Asian Studies: Japanese Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Asijská studia: Japanologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Asian Studies | en_US |
thesis.degree.program | Asijská studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav asijských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Asian Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Asijská studia: Japanologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Asian Studies: Japanese Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Asijská studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Asian Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem této diplomové práce je inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současném Japonsku. Práce se zaměřuje na japonské pedagogy působící v běžných školách a na jejich praktické zkušenosti při implementaci státních inkluzivních opatřeních. Cílem je zjistit, jaké faktory z jejich pohledu ovlivňují realizaci inkluzivního vzdělávání a jak úspěšné je podle nich v současnosti zavádění tohoto konceptu do praxe. Nejprve je problematika představena v obecné rovině a s ní související terminologie. Následně je nastíněn historický vývoj přístupu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v japonském prostředí, a to s důrazem na legislativní rámec v období od konce 2. světové války po současnost. Dále je popsáno působení pedagogů ve školním prostředí, jejich připravenost na inkluzivní praxi, podpora ze strany školy a spolupráce s dalšími aktéry inkluze. Stěžejní součástí práce je vícepřípadová studie, která v návaznosti na poznatky teoretické části rozebírá osobní zkušenosti pedagogů s realizací inkluzivního vzdělávání v různých regionech Japonska. Klíčová slova: inkluzivní vzdělávání, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, pedagogové | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of this thesis is inclusive education for students with special educational needs in contemporary Japan. This thesis focuses on Japanese educators working in mainstream schools and their experiences in implementing the inclusive measures set by government in praxis. The aim of this thesis is to find what factors influence the implementation of inclusive education from educators' point of view and how successful they think is the implementation of this concept currently. First, the issue is introduced in general terms and its associated terminology. Then the historical development of the approach to students with special educational needs is outlined in the Japanese context, with an emphasis on the legislative framework since the end of World War II to the present day. Furthermore, the role of teachers in the school setting is described as well as their readiness for inclusive practice, support from the school, and collaboration with other inclusion actors. A central part of this thesis is a multi-case study that is built on the findings of the theoretical part of this thesis, by discussing the personal experiences of educators when it comes to implementing inclusive education in different regions of Japan. Keywords: inclusive education, students with special educational needs, teaching staff | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav asijských studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |