Zobrazit minimální záznam

Inclusive education of students with special educational needs in contemporary Japan
dc.contributor.advisorSýkora, Jan
dc.creatorŠpriňarová, Eva
dc.date.accessioned2024-11-28T22:59:16Z
dc.date.available2024-11-28T22:59:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192897
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současném Japonsku. Práce se zaměřuje na japonské pedagogy působící v běžných školách a na jejich praktické zkušenosti při implementaci státních inkluzivních opatřeních. Cílem je zjistit, jaké faktory z jejich pohledu ovlivňují realizaci inkluzivního vzdělávání a jak úspěšné je podle nich v současnosti zavádění tohoto konceptu do praxe. Nejprve je problematika představena v obecné rovině a s ní související terminologie. Následně je nastíněn historický vývoj přístupu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v japonském prostředí, a to s důrazem na legislativní rámec v období od konce 2. světové války po současnost. Dále je popsáno působení pedagogů ve školním prostředí, jejich připravenost na inkluzivní praxi, podpora ze strany školy a spolupráce s dalšími aktéry inkluze. Stěžejní součástí práce je vícepřípadová studie, která v návaznosti na poznatky teoretické části rozebírá osobní zkušenosti pedagogů s realizací inkluzivního vzdělávání v různých regionech Japonska. Klíčová slova: inkluzivní vzdělávání, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, pedagogovécs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this thesis is inclusive education for students with special educational needs in contemporary Japan. This thesis focuses on Japanese educators working in mainstream schools and their experiences in implementing the inclusive measures set by government in praxis. The aim of this thesis is to find what factors influence the implementation of inclusive education from educators' point of view and how successful they think is the implementation of this concept currently. First, the issue is introduced in general terms and its associated terminology. Then the historical development of the approach to students with special educational needs is outlined in the Japanese context, with an emphasis on the legislative framework since the end of World War II to the present day. Furthermore, the role of teachers in the school setting is described as well as their readiness for inclusive practice, support from the school, and collaboration with other inclusion actors. A central part of this thesis is a multi-case study that is built on the findings of the theoretical part of this thesis, by discussing the personal experiences of educators when it comes to implementing inclusive education in different regions of Japan. Keywords: inclusive education, students with special educational needs, teaching staffen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinclusive eductation|students with special edicational needs|teaching staffen_US
dc.subjectinkluzivní vzdělávání|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|pedagogovécs_CZ
dc.titleInkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současném Japonskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentInstitute of Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav asijských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId271023
dc.title.translatedInclusive education of students with special educational needs in contemporary Japanen_US
dc.contributor.refereeLabus, David
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAsian Studies: Japanese Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAsijská studia: Japanologiecs_CZ
thesis.degree.programAsian Studiesen_US
thesis.degree.programAsijská studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav asijských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAsijská studia: Japanologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAsian Studies: Japanese Studiesen_US
uk.degree-program.csAsijská studiacs_CZ
uk.degree-program.enAsian Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této diplomové práce je inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současném Japonsku. Práce se zaměřuje na japonské pedagogy působící v běžných školách a na jejich praktické zkušenosti při implementaci státních inkluzivních opatřeních. Cílem je zjistit, jaké faktory z jejich pohledu ovlivňují realizaci inkluzivního vzdělávání a jak úspěšné je podle nich v současnosti zavádění tohoto konceptu do praxe. Nejprve je problematika představena v obecné rovině a s ní související terminologie. Následně je nastíněn historický vývoj přístupu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v japonském prostředí, a to s důrazem na legislativní rámec v období od konce 2. světové války po současnost. Dále je popsáno působení pedagogů ve školním prostředí, jejich připravenost na inkluzivní praxi, podpora ze strany školy a spolupráce s dalšími aktéry inkluze. Stěžejní součástí práce je vícepřípadová studie, která v návaznosti na poznatky teoretické části rozebírá osobní zkušenosti pedagogů s realizací inkluzivního vzdělávání v různých regionech Japonska. Klíčová slova: inkluzivní vzdělávání, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, pedagogovécs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this thesis is inclusive education for students with special educational needs in contemporary Japan. This thesis focuses on Japanese educators working in mainstream schools and their experiences in implementing the inclusive measures set by government in praxis. The aim of this thesis is to find what factors influence the implementation of inclusive education from educators' point of view and how successful they think is the implementation of this concept currently. First, the issue is introduced in general terms and its associated terminology. Then the historical development of the approach to students with special educational needs is outlined in the Japanese context, with an emphasis on the legislative framework since the end of World War II to the present day. Furthermore, the role of teachers in the school setting is described as well as their readiness for inclusive practice, support from the school, and collaboration with other inclusion actors. A central part of this thesis is a multi-case study that is built on the findings of the theoretical part of this thesis, by discussing the personal experiences of educators when it comes to implementing inclusive education in different regions of Japan. Keywords: inclusive education, students with special educational needs, teaching staffen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav asijských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV