Zobrazit minimální záznam

The Application of CLIL Approach in Biology Teaching
Aplikace přístupu CLIL ve vyučování biologie
dc.contributor.advisorPavlasová, Lenka
dc.creatorMarcineková, Zuzana
dc.date.accessioned2024-11-28T15:24:04Z
dc.date.available2024-11-28T15:24:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192740
dc.description.abstractDisertační práce se věnuje inovativnímu vzdělávacímu přístupu CLIL (Content and Language Integrated Learning) a jeho aplikaci ve vyučování biologie. Cílem disertační práce je zjistit míru používání přístupu CLIL ve vyučování biologie na gymnáziích (ISCED 3A) v rámci České a Slovenské republiky a názory učitelů na tuto výuku. Dalším cílem je zjistit úroveň znalostí žáků po proběhlých modelových vyučovacích hodinách z biologie člověka využívajících CLIL a jejich postoje. Výzkum se skládá ze dvou studií. Studie 1 je zaměřena na výzkum učitelů. Názory učitelů biologie na CLIL výuku byly zjišťovány prostřednictvím on- line dotazníkového šetření. Z výsledků Studie 1 vyplývá, že většina učitelů si myslí, že největší výhodou CLIL je, že hodiny biologie jsou zajímavější, rozmanité a interaktivní. Naopak, největší nevýhodou CLIL podle nich je, že hodiny biologie vyžadují spoustu času na přípravu. Studie 2 je zaměřena na výzkum žáků. Výzkumu žáků předcházela tvorba vyučovacích materiálů pro modelové vyučovací hodiny biologie člověka s využitím CLIL. Vliv přístupu CLIL na znalosti žáků v mateřském jazyce a v angličtině byl zjišťován prostřednictvím pretestů a posttestů. Postoje žáků ke CLIL výuce byly zjišťovány postojovým dotazníkem. Na základě výsledků Studie 2 můžeme konstatovat, že CLIL výuka měla...cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation thesis is dedicated to the innovative educational approach CLIL (Content and Language Integrated Learning) and its application in biology teaching. The aim of the dissertation is to identify the extent of using the CLIL approach in teaching biology at upper secondary schools (ISCED 3A) in the Czech Republic and Slovakia and to explore teachers' opinions about this approach. Another aim is to determine the level of students' knowledge after the model CLIL lessons focused on human biology and discover their attitudes towards CLIL. The dissertation is composed of two studies. Study 1 is focused on teachers' research. Biology teachers' opinions on CLIL teaching were detected through an on-line questionnaire. The results of Study 1 have shown that the majority of teachers think the biggest advantage of CLIL is that it makes biology lessons more interesting, diverse and interactive. On the contrary, the biggest disadvantage of CLIL according to them is that biology lessons require a lot of preparation time. Study 2 is focused on students' research. The students' research was preceded by the creation of teaching materials for model human biology lessons with the application of CLIL. The impact of CLIL on students' knowledge in their mother tongue and in English was investigated through...en_US
dc.languageSlovenčinacs_CZ
dc.language.isosk_SK
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCLILen_US
dc.subjectbiology teachingen_US
dc.subjectbiology teacheren_US
dc.subjecthuman biologyen_US
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectCLILcs_CZ
dc.subjectvyučovanie biológiecs_CZ
dc.subjectučiteľ biológiecs_CZ
dc.subjectbiológia človekacs_CZ
dc.subjectvedomostics_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.titleAplikácia prístupu CLIL vo vyučovaní biológiesk_SK
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-04-12
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId205899
dc.title.translatedThe Application of CLIL Approach in Biology Teachingen_US
dc.title.translatedAplikace přístupu CLIL ve vyučování biologiecs_CZ
dc.contributor.refereeŠkoda, Jiří
dc.contributor.refereeBetáková, Lucie
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDidactics of Biologyen_US
thesis.degree.disciplineDidaktika biologiecs_CZ
thesis.degree.programDidactics of Biologyen_US
thesis.degree.programDidaktika biologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enDidactics of Biologyen_US
uk.degree-program.csDidaktika biologiecs_CZ
uk.degree-program.enDidactics of Biologyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDisertační práce se věnuje inovativnímu vzdělávacímu přístupu CLIL (Content and Language Integrated Learning) a jeho aplikaci ve vyučování biologie. Cílem disertační práce je zjistit míru používání přístupu CLIL ve vyučování biologie na gymnáziích (ISCED 3A) v rámci České a Slovenské republiky a názory učitelů na tuto výuku. Dalším cílem je zjistit úroveň znalostí žáků po proběhlých modelových vyučovacích hodinách z biologie člověka využívajících CLIL a jejich postoje. Výzkum se skládá ze dvou studií. Studie 1 je zaměřena na výzkum učitelů. Názory učitelů biologie na CLIL výuku byly zjišťovány prostřednictvím on- line dotazníkového šetření. Z výsledků Studie 1 vyplývá, že většina učitelů si myslí, že největší výhodou CLIL je, že hodiny biologie jsou zajímavější, rozmanité a interaktivní. Naopak, největší nevýhodou CLIL podle nich je, že hodiny biologie vyžadují spoustu času na přípravu. Studie 2 je zaměřena na výzkum žáků. Výzkumu žáků předcházela tvorba vyučovacích materiálů pro modelové vyučovací hodiny biologie člověka s využitím CLIL. Vliv přístupu CLIL na znalosti žáků v mateřském jazyce a v angličtině byl zjišťován prostřednictvím pretestů a posttestů. Postoje žáků ke CLIL výuce byly zjišťovány postojovým dotazníkem. Na základě výsledků Studie 2 můžeme konstatovat, že CLIL výuka měla...cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation thesis is dedicated to the innovative educational approach CLIL (Content and Language Integrated Learning) and its application in biology teaching. The aim of the dissertation is to identify the extent of using the CLIL approach in teaching biology at upper secondary schools (ISCED 3A) in the Czech Republic and Slovakia and to explore teachers' opinions about this approach. Another aim is to determine the level of students' knowledge after the model CLIL lessons focused on human biology and discover their attitudes towards CLIL. The dissertation is composed of two studies. Study 1 is focused on teachers' research. Biology teachers' opinions on CLIL teaching were detected through an on-line questionnaire. The results of Study 1 have shown that the majority of teachers think the biggest advantage of CLIL is that it makes biology lessons more interesting, diverse and interactive. On the contrary, the biggest disadvantage of CLIL according to them is that biology lessons require a lot of preparation time. Study 2 is focused on students' research. The students' research was preceded by the creation of teaching materials for model human biology lessons with the application of CLIL. The impact of CLIL on students' knowledge in their mother tongue and in English was investigated through...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeN
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV