Apercepční interakce při výuce basketbalu ve školní tělesné výchově na II. stupni základních škol
Aperception interaction in PE
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192668Identifikátory
SIS: 216425
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jasanská, Kateřina
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Katedra sportovních her
Datum obhajoby
30. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Basketbal, tělesná výchova, interakce, sportovní hryKlíčová slova (anglicky)
Basketball, physical education, interaction, sports gamesTématem diplomové práce je apercepční interakce při výuce basketbalu na 2.stupni základní školy. Práce se zaměřuje na sportovní hru basketbal, přesněji na problematiku dvojtaktu. Hlavním cílem práce je zjistit, co je největším problémem při nácviku dvojtaktu v hodinách tělesné výchovy. Získávání dat probíhalo na ZŠ a MŠ Jižní v České Lípě a proběhlo dotazníkovou metodou. Dotazník byl v písemné podobě a byl osobně rozdán žákům šestých a devátých ročníků při hodině tělesné výchovy. Sebraná data byla následně zpracována, analyzována a graficky zobrazena. Výsledky mají také poukázat na rozdílnost u chlapců a dívek, proto jednotlivá data byla rozdělena na chlapce a dívky. Veškeré výsledky vychází z dat dotazníků a ukazují, že nelze ukázat na jeden konkrétní problém, který žáci při nácviku dvojtaktu mají. Hlavní problémy se ukázaly v oblasti nácviku střelby na koš z místa i v pohybu, kde mají žáci největší problém s provedením střelby a propojením střelby, odrazu a střelby, a to jak dívky, tak i chlapci. Výsledky mezi šestými a devátými ročníky nejsou velké, ale velmi podobné.
The topic of the thesis is apperceptual interaction in teaching basketball at the secondary school. The thesis focuses on the sport game of basketball, more precisely on the issue of double-take. The main goal of the thesis is to find out what is the biggest problem in practicing the double-take in physical education classes. The data collection took place at Jižní Primary and Secondary School in Česká Lípa and was carried out by questionnaire method. The questionnaire was in written form and was personally distributed to the pupils of sixth and ninth grades during physical education lessons. The collected data were subsequently processed, analysed and graphically displayed. The results are also intended to show the differences between boys and girls, therefore the individual data was divided into boys and girls. All the results are based on the questionnaire data and show that it is not possible to point to one particular problem that students have when practicing the double-take. The main problems emerged in the area of practicing shooting the basket from the spot and on the move, where both girls and boys have the most difficulty in executing the shot and connecting the shot, the rebound and the shot. The results between sixth and ninth graders are not great, but very similar.