Blokový a střídavý nácvik dovedností u žáků ZŠ
Block and Random Skills Practice for elementary school pupils
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192653Identifikátory
SIS: 267977
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hubená, Kristýna
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v přírodě
Katedra / ústav / klinika
Katedra společenskovědního základu v kinantropologii
Datum obhajoby
29. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
pohybové učení, retenceKlíčová slova (anglicky)
motor learning, retentionTato bakalářská práce podrobně zkoumá efektivitu blokového a střídavého nácviku motorických dovedností u žáků 6. ročníku základní školy s ohledem na retenci těchto dovedností. Cílem je změřit a porovnat účinky obou metod nácviku na schopnost dlouhodobě si zachovat naučenou úroveň dovedností. Práce se věnuje identifikaci specifických dovedností vhodných pro výuku, definování délky jednotlivých nácvikových sezení, formulaci objektivních kritérií pro hodnocení dovedností a určení optimálního časového intervalu pro provedení testu retence. Výzkum zahrnuje kvantitativní srovnání blokového a střídavého nácviku na základě předem stanovených metrik a analýzu získaných dat. Výsledek mého zkoumání je, že střídavý nácvik je v tomto prostředí pro nácvik vybraných dovedností efektivnější metodou. KLÍČOVÁ SLOVA Motorické dovednosti; kognitivní dovednosti; retence dovedností; tělesná výchova; kvantitativní srovnání; hodnotící kritéria.
This bachelor's thesis thoroughly examines the effectiveness of blocked and interleaved practice of motor and cognitive skills in 6th grade elementary school students and their impact on the retention of these skills. The aim is to accurately measure and compare the effects of both training methods on the ability to retain learned skills over the long term, with an emphasis on practical skills. The work focuses on identifying specific skills suitable for instruction, defining the length of individual practice sessions, formulating objective criteria for skill assessment, and determining the optimal time interval for conducting retention tests. The research will include a quantitative comparison of blocked and interleaved practice based on predefined metrics and the analysis of collected data. The result of my research is that interleaved practice is in this environment more effective for practise of selected skills. KEYWORDS Motor skills; cognitive skills; skill retention; physical education; quantitative comparison; assessment criteria.