dc.contributor.advisor | Černá, Jana | |
dc.creator | Rejmanová, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2024-09-17T06:21:46Z | |
dc.date.available | 2024-09-17T06:21:46Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192590 | |
dc.description.abstract | Title: The use of gymnastics equipment in physical education teaching at secondary schools: Evaluation through a purpose-designed questionnaire Objectives: The aim of the bachelor thesis is to determine, based on an evaluation questionnaire, whether and how physical education teachers in high schools use gymnastic equipment and what the condition of gymnastic equipment is in school gymnasiums Methods: For data collection, a non-standardized questionnaire was used, which was sent via email to principals of high schools in the Central Bohemian region. The questionnaire is intended for physical education teachers, and filling out the questionnaire was done through the Survio website. The results were processed using the Jamovi application. Results: It was found that the majority of high school teachers in the Central Bohemian region, specifically 118, or 99,16 % of respondents, incorporate gymnastics equipment into their physical education classes. Only one respondent stated that they do not use gymnastics equipment. The gender representation of the respondents was balanced, with 68 men (57,1 %) and 51 women (42,9 %). Teachers most commonly include equipment in circuit training, conditioning exercises, or warm-ups. The most commonly used equipment chosen was the jump rope by 75 respondents (63 %). In... | en_US |
dc.description.abstract | Název: Využití gymnastického náčiní ve výuce tělesné výchovy na středních školách: Hodnocení prostřednictvím účelového dotazníku Cíl: Cílem bakalářské práce je na základě hodnotícího dotazníku zjistit, zda a jakým způsobem učitelé tělesné výchovy na středních školách využívají gymnastické náčiní a jaký je stav gymnastického náčiní ve školních tělocvičnách. Metody: Pro sběr dat byl použit nestandardizovaný dotazník, který byl rozeslán emailem ředitelům středních škol ve středočeském kraji. Dotazník je určen pro učitele tělesné výchovy a vyplnění dotazníku bylo realizováno přes webovou stránku Survio. Výsledky byly zpracovány pomocí aplikace Jamovi. Výsledky: Bylo zjištěno, že většina pedagogů středních škol ve Středočeském kraji, přesněji 118, tedy 99,16 % respondentů, gymnastické náčiní do svých hodin tělesné výchovy zařazuje. Pouze jeden respondent uvedl, že gymnastické náčiní nevyužívá. Genderové zastoupení respondentů bylo vyrovnané, a to v poměru 68 mužů (57,1 %) a 51 žen (42,9 %). Učitelé nejčastěji zařazují náčiní do kruhových tréninků, při tréninku kondice či při rozcvičení. Nejčastěji používaným náčiním bylo zvoleno švihadlo od 75 respondentů (63 %). V závěru můžeme říct, že 45 (37,8 %) respondentů hodnotí úroveň vybavení pouze jako dobrou a 51 (42,9 %) respondentů odpovědělo, že jsou spíše... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | Gymnastické náčiní | cs_CZ |
dc.subject | Gymnastika | cs_CZ |
dc.subject | Školní tělesná výchova | cs_CZ |
dc.subject | Střední školy | cs_CZ |
dc.subject | Gymnastics equipment | en_US |
dc.subject | Gymnastics | en_US |
dc.subject | Physical education in school | en_US |
dc.subject | High school | en_US |
dc.title | Využití gymnastického náčiní ve výuce tělesné výchovy na středních školách: hodnocení prostřednictvím účelového dotazníku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-08-26 | |
dc.description.department | Katedra gymnastiky a úpolových sportů | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Gymnastics and Combat Sports | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 249964 | |
dc.title.translated | The use of gymnastic equipment in the teaching of physical education in secondary schools: evaluation through a purpose-built questionnaire | en_US |
dc.contributor.referee | Holá, Iveta | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v přírodě | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Nature | en_US |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra gymnastiky a úpolových sportů | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Gymnastics and Combat Sports | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v přírodě | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Nature | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Využití gymnastického náčiní ve výuce tělesné výchovy na středních školách: Hodnocení prostřednictvím účelového dotazníku Cíl: Cílem bakalářské práce je na základě hodnotícího dotazníku zjistit, zda a jakým způsobem učitelé tělesné výchovy na středních školách využívají gymnastické náčiní a jaký je stav gymnastického náčiní ve školních tělocvičnách. Metody: Pro sběr dat byl použit nestandardizovaný dotazník, který byl rozeslán emailem ředitelům středních škol ve středočeském kraji. Dotazník je určen pro učitele tělesné výchovy a vyplnění dotazníku bylo realizováno přes webovou stránku Survio. Výsledky byly zpracovány pomocí aplikace Jamovi. Výsledky: Bylo zjištěno, že většina pedagogů středních škol ve Středočeském kraji, přesněji 118, tedy 99,16 % respondentů, gymnastické náčiní do svých hodin tělesné výchovy zařazuje. Pouze jeden respondent uvedl, že gymnastické náčiní nevyužívá. Genderové zastoupení respondentů bylo vyrovnané, a to v poměru 68 mužů (57,1 %) a 51 žen (42,9 %). Učitelé nejčastěji zařazují náčiní do kruhových tréninků, při tréninku kondice či při rozcvičení. Nejčastěji používaným náčiním bylo zvoleno švihadlo od 75 respondentů (63 %). V závěru můžeme říct, že 45 (37,8 %) respondentů hodnotí úroveň vybavení pouze jako dobrou a 51 (42,9 %) respondentů odpovědělo, že jsou spíše... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: The use of gymnastics equipment in physical education teaching at secondary schools: Evaluation through a purpose-designed questionnaire Objectives: The aim of the bachelor thesis is to determine, based on an evaluation questionnaire, whether and how physical education teachers in high schools use gymnastic equipment and what the condition of gymnastic equipment is in school gymnasiums Methods: For data collection, a non-standardized questionnaire was used, which was sent via email to principals of high schools in the Central Bohemian region. The questionnaire is intended for physical education teachers, and filling out the questionnaire was done through the Survio website. The results were processed using the Jamovi application. Results: It was found that the majority of high school teachers in the Central Bohemian region, specifically 118, or 99,16 % of respondents, incorporate gymnastics equipment into their physical education classes. Only one respondent stated that they do not use gymnastics equipment. The gender representation of the respondents was balanced, with 68 men (57,1 %) and 51 women (42,9 %). Teachers most commonly include equipment in circuit training, conditioning exercises, or warm-ups. The most commonly used equipment chosen was the jump rope by 75 respondents (63 %). In... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportů | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Malíř, Roman | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |