Využití gymnastického náčiní ve výuce tělesné výchovy na středních školách: hodnocení prostřednictvím účelového dotazníku
The use of gymnastic equipment in the teaching of physical education in secondary schools: evaluation through a purpose-built questionnaire
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192590Identifikátory
SIS: 249964
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Malíř, Roman
Oponent práce
Holá, Iveta
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v přírodě
Katedra / ústav / klinika
Katedra gymnastiky a úpolových sportů
Datum obhajoby
26. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Gymnastické náčiní, Gymnastika, Školní tělesná výchova, Střední školyKlíčová slova (anglicky)
Gymnastics equipment, Gymnastics, Physical education in school, High schoolNázev: Využití gymnastického náčiní ve výuce tělesné výchovy na středních školách: Hodnocení prostřednictvím účelového dotazníku Cíl: Cílem bakalářské práce je na základě hodnotícího dotazníku zjistit, zda a jakým způsobem učitelé tělesné výchovy na středních školách využívají gymnastické náčiní a jaký je stav gymnastického náčiní ve školních tělocvičnách. Metody: Pro sběr dat byl použit nestandardizovaný dotazník, který byl rozeslán emailem ředitelům středních škol ve středočeském kraji. Dotazník je určen pro učitele tělesné výchovy a vyplnění dotazníku bylo realizováno přes webovou stránku Survio. Výsledky byly zpracovány pomocí aplikace Jamovi. Výsledky: Bylo zjištěno, že většina pedagogů středních škol ve Středočeském kraji, přesněji 118, tedy 99,16 % respondentů, gymnastické náčiní do svých hodin tělesné výchovy zařazuje. Pouze jeden respondent uvedl, že gymnastické náčiní nevyužívá. Genderové zastoupení respondentů bylo vyrovnané, a to v poměru 68 mužů (57,1 %) a 51 žen (42,9 %). Učitelé nejčastěji zařazují náčiní do kruhových tréninků, při tréninku kondice či při rozcvičení. Nejčastěji používaným náčiním bylo zvoleno švihadlo od 75 respondentů (63 %). V závěru můžeme říct, že 45 (37,8 %) respondentů hodnotí úroveň vybavení pouze jako dobrou a 51 (42,9 %) respondentů odpovědělo, že jsou spíše...
Title: The use of gymnastics equipment in physical education teaching at secondary schools: Evaluation through a purpose-designed questionnaire Objectives: The aim of the bachelor thesis is to determine, based on an evaluation questionnaire, whether and how physical education teachers in high schools use gymnastic equipment and what the condition of gymnastic equipment is in school gymnasiums Methods: For data collection, a non-standardized questionnaire was used, which was sent via email to principals of high schools in the Central Bohemian region. The questionnaire is intended for physical education teachers, and filling out the questionnaire was done through the Survio website. The results were processed using the Jamovi application. Results: It was found that the majority of high school teachers in the Central Bohemian region, specifically 118, or 99,16 % of respondents, incorporate gymnastics equipment into their physical education classes. Only one respondent stated that they do not use gymnastics equipment. The gender representation of the respondents was balanced, with 68 men (57,1 %) and 51 women (42,9 %). Teachers most commonly include equipment in circuit training, conditioning exercises, or warm-ups. The most commonly used equipment chosen was the jump rope by 75 respondents (63 %). In...