Zobrazit minimální záznam

Selected specific learning disabilities in university students
dc.contributor.advisorSaicová Římalová, Lucie
dc.creatorHájková, Michaela
dc.date.accessioned2024-07-26T06:28:36Z
dc.date.available2024-07-26T06:28:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192362
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with selected specific learning disabilities (from there on abbreviated as SPD), namely dysgraphia, dyslexia and dysortography, in adult speakers of Czech who are studying at university. The main aims of the thesis are mapping of manifestations of disabilities, mapping of impact on studies, also delimiting the possibilities of support for these students. The theoretical part defines the different SPDs and describes their primary and secondary manifestations in childhood as well as in adulthood. It also summarizes methods of diagnosis along with methods of therapy in children and adults. The last part is devoted to the occurrence of SPD in university students, including a description of support provided to these students by Charles University, which is being used as an example since the author of thesis attends this university. The practical part is based on analyses of semi-structured interviews with two university students, as well as an analysis of selected texts written by one of the participants in a time period between the beginning of a primary school and the end of high school. The interviews are aimed at mapping the participants' experiences as students with SPD, describing the development and current status of the participants' manifestations of SPD. Therefore,...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá vybranými specifickými poruchami učení (dále označované zkratkou SPU), konkrétně dysgrafií, dyslexií a dysortografií, u dospělých mluvčích češtiny, kteří studují na vysoké škole. Cílem je zmapování projevů SPU, dopadů na studium a možností pomoci. V teoretické části jsou definovány jednotlivé SPU, popsány jejich primární i sekundární projevy v dětském až dospělém věku. Dále shrnuje způsoby diagnostiky i terapie u dětí a dospělých, poslední část se věnuje výskytu SPU u vysokoškolských studentů, zahrnuje také popis podpory, kterou těmto studentům poskytuje Univerzita Karlova. Tato konkrétní univerzita byla vybrána jako názorný příklad kvůli tomu, že autorka práce na této univerzitě studuje. Praktická část je postavená na analýzách polostrukturovaných rozhovorů se dvěma vysokoškolskými studenty, obsahuje také analýzu vybraných textů jednoho z účastníků napsaných v době od počátku školní docházky do zakončení střední školy. Rozhovory jsou zaměřeny na zmapování zkušeností účastníků jakožto studentů s SPU a ilustrují vývoj a současný stav projevů SPU u účastníků. Praktická část je tak rozdělena do dvou celků, první je zakončen komentářem a vzájemným porovnáním informací získaných z rozhovorů, druhý je zakončen shrnutím poznatků získaných analýzami textů. Práce je zakončena...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectspecific learning disabilities|dyslexia|dysgraphia|dysorthographia|university students|Czechen_US
dc.subjectspecifické poruchy učení|dyslexie|dysgrafie|dysortografie|studující vysokých škol|češtinacs_CZ
dc.titleVybrané specifické poruchy učení u studentů vysokých školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260319
dc.title.translatedSelected specific learning disabilities in university studentsen_US
dc.contributor.refereeDufková, Hana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language and Literatureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá vybranými specifickými poruchami učení (dále označované zkratkou SPU), konkrétně dysgrafií, dyslexií a dysortografií, u dospělých mluvčích češtiny, kteří studují na vysoké škole. Cílem je zmapování projevů SPU, dopadů na studium a možností pomoci. V teoretické části jsou definovány jednotlivé SPU, popsány jejich primární i sekundární projevy v dětském až dospělém věku. Dále shrnuje způsoby diagnostiky i terapie u dětí a dospělých, poslední část se věnuje výskytu SPU u vysokoškolských studentů, zahrnuje také popis podpory, kterou těmto studentům poskytuje Univerzita Karlova. Tato konkrétní univerzita byla vybrána jako názorný příklad kvůli tomu, že autorka práce na této univerzitě studuje. Praktická část je postavená na analýzách polostrukturovaných rozhovorů se dvěma vysokoškolskými studenty, obsahuje také analýzu vybraných textů jednoho z účastníků napsaných v době od počátku školní docházky do zakončení střední školy. Rozhovory jsou zaměřeny na zmapování zkušeností účastníků jakožto studentů s SPU a ilustrují vývoj a současný stav projevů SPU u účastníků. Praktická část je tak rozdělena do dvou celků, první je zakončen komentářem a vzájemným porovnáním informací získaných z rozhovorů, druhý je zakončen shrnutím poznatků získaných analýzami textů. Práce je zakončena...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with selected specific learning disabilities (from there on abbreviated as SPD), namely dysgraphia, dyslexia and dysortography, in adult speakers of Czech who are studying at university. The main aims of the thesis are mapping of manifestations of disabilities, mapping of impact on studies, also delimiting the possibilities of support for these students. The theoretical part defines the different SPDs and describes their primary and secondary manifestations in childhood as well as in adulthood. It also summarizes methods of diagnosis along with methods of therapy in children and adults. The last part is devoted to the occurrence of SPD in university students, including a description of support provided to these students by Charles University, which is being used as an example since the author of thesis attends this university. The practical part is based on analyses of semi-structured interviews with two university students, as well as an analysis of selected texts written by one of the participants in a time period between the beginning of a primary school and the end of high school. The interviews are aimed at mapping the participants' experiences as students with SPD, describing the development and current status of the participants' manifestations of SPD. Therefore,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV