Zobrazit minimální záznam

Using Graded Readers in Inclusive Teaching of Czech Language and Literature at Primary School
dc.contributor.advisorPřevrátilová, Silvie
dc.creatorSalačová, Michaela
dc.date.accessioned2024-07-26T06:25:16Z
dc.date.available2024-07-26T06:25:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192345
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on verifying the potential of using graded readers in the environment of inclusive teaching of Czech language and literature in the 6th year of elementary school. In the theoretical part, it defines the concept of reading and presents the distinction between teaching reading in the native and non-native languages. It also deals with the position of the text, which has specific properties in language teaching. It provides basic information about inclusive education and outlines its principles. The work also presents a chapter that discusses the psychological development of a 6th grade student. The theoretical part closes with a chapter examining potential starting points for blending the expected outcomes of Czech as a second language in curricular documents and Czech language and literature in RVP for basic education. KEY WORDS Graded readers, Czech as a second language, inclusion, readingen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na ověření potenciálu využití adaptované prózy v prostředí inkluzivní výuky českého jazyka a literatury 6. ročníku ZŠ. V teoretické části vymezuje pojem čtení a předkládá distinkci výuky čtení v mateřském a nemateřském jazyce. Dále se zabývá postavením textu, který má ve výuce jazyka specifické vlastnosti. Poskytuje základní informace o inkluzivním vzdělávání a vytyčuje jeho zásady. Práce dále předkládá kapitolu, jež pojednává o psychologickém vývoji žáka 6. třídy. Teoretickou část uzavírá kapitola zkoumající potenciální východiska prolnutí očekávaných výstupů češtiny jako druhého jazyka u kurikulárních dokumentů a českého jazyka a literatury v RVP pro základní vzdělávání. Praktická část obsahuje návrhy pracovních listů využívajících adaptované prózy. Materiály jsou zasazené do výuky českého jazyka a literatury dle ŠVP školy, na níž výzkum probíhá. Vybrané pracovní listy jsou vyhodnoceny a doplněny evaluačním dotazníkem studentů. KLÍČOVÁ SLOVA Adaptovaná próza, čeština jako druhý jazyk, inkluze, čtenícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectgraded readers|Czech as a second language|readingen_US
dc.subjectadaptovaná próza|čeština jako druhý jazyk|čtenícs_CZ
dc.titleVyužití adaptované prózy v inkluzivní výuce českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-17
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId264683
dc.title.translatedUsing Graded Readers in Inclusive Teaching of Czech Language and Literature at Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeŠichová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školy - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školy - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na ověření potenciálu využití adaptované prózy v prostředí inkluzivní výuky českého jazyka a literatury 6. ročníku ZŠ. V teoretické části vymezuje pojem čtení a předkládá distinkci výuky čtení v mateřském a nemateřském jazyce. Dále se zabývá postavením textu, který má ve výuce jazyka specifické vlastnosti. Poskytuje základní informace o inkluzivním vzdělávání a vytyčuje jeho zásady. Práce dále předkládá kapitolu, jež pojednává o psychologickém vývoji žáka 6. třídy. Teoretickou část uzavírá kapitola zkoumající potenciální východiska prolnutí očekávaných výstupů češtiny jako druhého jazyka u kurikulárních dokumentů a českého jazyka a literatury v RVP pro základní vzdělávání. Praktická část obsahuje návrhy pracovních listů využívajících adaptované prózy. Materiály jsou zasazené do výuky českého jazyka a literatury dle ŠVP školy, na níž výzkum probíhá. Vybrané pracovní listy jsou vyhodnoceny a doplněny evaluačním dotazníkem studentů. KLÍČOVÁ SLOVA Adaptovaná próza, čeština jako druhý jazyk, inkluze, čtenícs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on verifying the potential of using graded readers in the environment of inclusive teaching of Czech language and literature in the 6th year of elementary school. In the theoretical part, it defines the concept of reading and presents the distinction between teaching reading in the native and non-native languages. It also deals with the position of the text, which has specific properties in language teaching. It provides basic information about inclusive education and outlines its principles. The work also presents a chapter that discusses the psychological development of a 6th grade student. The theoretical part closes with a chapter examining potential starting points for blending the expected outcomes of Czech as a second language in curricular documents and Czech language and literature in RVP for basic education. KEY WORDS Graded readers, Czech as a second language, inclusion, readingen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV