Zobrazit minimální záznam

Reasons to Participation in Continuing Education of Highly Qualified People
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorHlaváčková, Markéta
dc.date.accessioned2024-07-20T06:45:34Z
dc.date.available2024-07-20T06:45:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192220
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the reasons to participation in continuing education of highly qualified people and the connection between their participation and the reproduction of different types of their capital. The thesis is based on the theoretical concept of Pierre Bourdieu, who views participation in education through mechanisms of reproduction of social inequalities, with emphasis on the reproduction of cultural, social, and economic capital. The aim of this thesis is to identify the reasons that lead highly qualified individuals to participate in continuing professional education. Another aim is to describe strategies for reproducing or acquiring cultural, economic, and social capital that these participants use during continuing professional education. The thesis involves a qualitative empirical investigation conducted using semi-structured interviews with seven participants. The aim of the investigation was to identify the reflected reasons of highly qualified adults that lead them to participate in continuing professional education MBA. A further aim was to explore whether and how the acquisition and exchange of capital is part of the strategy of the participants in the context of the MBA. The sample consisted of adults with at least a master's degree who had previously completed an...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá důvody vysoce kvalifikovaných dospělých k účasti na dalším vzdělávání a souvislostmi jejich účasti s reprodukcí různých druhů jejich kapitálů. Práce vychází z teoretického konceptu Pierra Bourdieua, který účast na vzdělávání nahlíží prostřednictvím mechanismů reprodukce sociálních nerovností, přičemž důraz klade na reprodukci kulturního, sociálního a ekonomického kapitálu. Cílem práce je identifikovat důvody, které vysoce kvalifikované jedince vedou k účasti na dalším profesním vzdělávání. Vedlejším cílem je přiblížit strategie reprodukce či získávání kulturního, ekonomického a sociálního kapitálu, které tito účastníci během dalšího profesního vzdělávání uplatňují. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření provedené prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se sedmi účastníky. Cílem šetření bylo identifikovat reflektované důvody vysoce kvalifikovaných dospělých, které je vedou k účasti na dalším profesním vzdělávání MBA. Dalším cílem bylo prozkoumat, zda a jakým způsobem je součástí strategie účastníků šetření nabytí a směna kapitálů v rámci studia MBA. Do vzorku byli vybírání dospělí s minimálně magisterským stupněm vysokoškolského vzdělání, kteří v minulosti absolvovali libovolný program MBA studia. Klíčová slova: vysoce kvalifikovaní lidé, důvody ke...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthighly qualified people|reasons to adult education|continuing professional education|educational inequalities|educational reproduction|capitals|Bourdieuen_US
dc.subjectvysoce kvalifikovaní lidé|důvody ke vzdělávání dospělých|další profesní vzdělávání|vzdělanostní nerovnosti|vzdělanostní reprodukce|kapitály|Bourdieucs_CZ
dc.titleDůvody vysoce kvalifikovaných dospělých k účasti na dalším vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-14
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId256980
dc.title.translatedReasons to Participation in Continuing Education of Highly Qualified Peopleen_US
dc.contributor.refereeŠerák, Michal
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-program.enAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá důvody vysoce kvalifikovaných dospělých k účasti na dalším vzdělávání a souvislostmi jejich účasti s reprodukcí různých druhů jejich kapitálů. Práce vychází z teoretického konceptu Pierra Bourdieua, který účast na vzdělávání nahlíží prostřednictvím mechanismů reprodukce sociálních nerovností, přičemž důraz klade na reprodukci kulturního, sociálního a ekonomického kapitálu. Cílem práce je identifikovat důvody, které vysoce kvalifikované jedince vedou k účasti na dalším profesním vzdělávání. Vedlejším cílem je přiblížit strategie reprodukce či získávání kulturního, ekonomického a sociálního kapitálu, které tito účastníci během dalšího profesního vzdělávání uplatňují. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření provedené prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se sedmi účastníky. Cílem šetření bylo identifikovat reflektované důvody vysoce kvalifikovaných dospělých, které je vedou k účasti na dalším profesním vzdělávání MBA. Dalším cílem bylo prozkoumat, zda a jakým způsobem je součástí strategie účastníků šetření nabytí a směna kapitálů v rámci studia MBA. Do vzorku byli vybírání dospělí s minimálně magisterským stupněm vysokoškolského vzdělání, kteří v minulosti absolvovali libovolný program MBA studia. Klíčová slova: vysoce kvalifikovaní lidé, důvody ke...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the reasons to participation in continuing education of highly qualified people and the connection between their participation and the reproduction of different types of their capital. The thesis is based on the theoretical concept of Pierre Bourdieu, who views participation in education through mechanisms of reproduction of social inequalities, with emphasis on the reproduction of cultural, social, and economic capital. The aim of this thesis is to identify the reasons that lead highly qualified individuals to participate in continuing professional education. Another aim is to describe strategies for reproducing or acquiring cultural, economic, and social capital that these participants use during continuing professional education. The thesis involves a qualitative empirical investigation conducted using semi-structured interviews with seven participants. The aim of the investigation was to identify the reflected reasons of highly qualified adults that lead them to participate in continuing professional education MBA. A further aim was to explore whether and how the acquisition and exchange of capital is part of the strategy of the participants in the context of the MBA. The sample consisted of adults with at least a master's degree who had previously completed an...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV