Důvody vysoce kvalifikovaných dospělých k účasti na dalším vzdělávání
Reasons to Participation in Continuing Education of Highly Qualified People
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192220Identifikátory
SIS: 256980
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šerák, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
14. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vysoce kvalifikovaní lidé|důvody ke vzdělávání dospělých|další profesní vzdělávání|vzdělanostní nerovnosti|vzdělanostní reprodukce|kapitály|BourdieuKlíčová slova (anglicky)
highly qualified people|reasons to adult education|continuing professional education|educational inequalities|educational reproduction|capitals|BourdieuBakalářská práce se zabývá důvody vysoce kvalifikovaných dospělých k účasti na dalším vzdělávání a souvislostmi jejich účasti s reprodukcí různých druhů jejich kapitálů. Práce vychází z teoretického konceptu Pierra Bourdieua, který účast na vzdělávání nahlíží prostřednictvím mechanismů reprodukce sociálních nerovností, přičemž důraz klade na reprodukci kulturního, sociálního a ekonomického kapitálu. Cílem práce je identifikovat důvody, které vysoce kvalifikované jedince vedou k účasti na dalším profesním vzdělávání. Vedlejším cílem je přiblížit strategie reprodukce či získávání kulturního, ekonomického a sociálního kapitálu, které tito účastníci během dalšího profesního vzdělávání uplatňují. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření provedené prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se sedmi účastníky. Cílem šetření bylo identifikovat reflektované důvody vysoce kvalifikovaných dospělých, které je vedou k účasti na dalším profesním vzdělávání MBA. Dalším cílem bylo prozkoumat, zda a jakým způsobem je součástí strategie účastníků šetření nabytí a směna kapitálů v rámci studia MBA. Do vzorku byli vybírání dospělí s minimálně magisterským stupněm vysokoškolského vzdělání, kteří v minulosti absolvovali libovolný program MBA studia. Klíčová slova: vysoce kvalifikovaní lidé, důvody ke...
The bachelor thesis deals with the reasons to participation in continuing education of highly qualified people and the connection between their participation and the reproduction of different types of their capital. The thesis is based on the theoretical concept of Pierre Bourdieu, who views participation in education through mechanisms of reproduction of social inequalities, with emphasis on the reproduction of cultural, social, and economic capital. The aim of this thesis is to identify the reasons that lead highly qualified individuals to participate in continuing professional education. Another aim is to describe strategies for reproducing or acquiring cultural, economic, and social capital that these participants use during continuing professional education. The thesis involves a qualitative empirical investigation conducted using semi-structured interviews with seven participants. The aim of the investigation was to identify the reflected reasons of highly qualified adults that lead them to participate in continuing professional education MBA. A further aim was to explore whether and how the acquisition and exchange of capital is part of the strategy of the participants in the context of the MBA. The sample consisted of adults with at least a master's degree who had previously completed an...