Zobrazit minimální záznam

Online games as a support for teaching the "new" computer science at Secondary Schools
dc.contributor.advisorPešková, Klára
dc.creatorBohatová, Zuzana
dc.date.accessioned2024-07-19T06:33:55Z
dc.date.available2024-07-19T06:33:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192091
dc.description.abstractThe thesis describes the development of the web application Starting With Computer Science (Začínáme s informatikou) for teaching computer science at the lower secondary level (ISCED 2). The application contains five themes. Each topic is divided into an in- troductory theoretical section and an interactive part. For example, it includes activities such as matching pairs on the topic of data storage, assembling a computer mother- board, or finding a path in a graph. In the thesis, the newly updated Czech national computing curriculum for lower secondary education, known as New Informatics, is in- troduced, followed by an analysis of existing interactive educational websites.Then we present an analysis of our solution, the user and application development documentation. Finally, we review the progress and results from testing the application with third-year students at an eight-year gymnasium.en_US
dc.description.abstractPráce popisuje vývoj webové aplikace Začínáme s informatikou pro výuku informatiky na druhém stupni základní školy. Aplikace obsahuje pět témat. Každé téma je rozděleno na úvod do teorie a interaktivní část. Najdeme zde pexeso na téma ukládání dat, mož- nost poskládat základní desku počítače nebo najít cestu v grafu a další. V textu práce je nejprve představen revidovaný vzdělávací program pro základní vzdělávání v oblasti Informatika, tzv. nová informatika a jsou zanalyzovány již existující interaktivní výukové weby. Dále představíme analýzu našeho řešení, uživatelskou a vývojovou dokumentaci aplikace. Závěrem projdeme průběh a výsledky testování aplikace na nižším stupni osmi- letého gymnázia.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjecteducational game|new curriculum framework|ISCED 2en_US
dc.subjectvýuková hra|nové RVP ZV|druhý stupeň základní školycs_CZ
dc.titleOnline hry na podporu výuky "nové" informatiky na druhém stupni základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-28
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId249846
dc.title.translatedOnline games as a support for teaching the "new" computer science at Secondary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeForstová, Lenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Databáze a webcs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Databases and Weben_US
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Databáze a webcs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Databases and Weben_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce popisuje vývoj webové aplikace Začínáme s informatikou pro výuku informatiky na druhém stupni základní školy. Aplikace obsahuje pět témat. Každé téma je rozděleno na úvod do teorie a interaktivní část. Najdeme zde pexeso na téma ukládání dat, mož- nost poskládat základní desku počítače nebo najít cestu v grafu a další. V textu práce je nejprve představen revidovaný vzdělávací program pro základní vzdělávání v oblasti Informatika, tzv. nová informatika a jsou zanalyzovány již existující interaktivní výukové weby. Dále představíme analýzu našeho řešení, uživatelskou a vývojovou dokumentaci aplikace. Závěrem projdeme průběh a výsledky testování aplikace na nižším stupni osmi- letého gymnázia.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis describes the development of the web application Starting With Computer Science (Začínáme s informatikou) for teaching computer science at the lower secondary level (ISCED 2). The application contains five themes. Each topic is divided into an in- troductory theoretical section and an interactive part. For example, it includes activities such as matching pairs on the topic of data storage, assembling a computer mother- board, or finding a path in a graph. In the thesis, the newly updated Czech national computing curriculum for lower secondary education, known as New Informatics, is in- troduced, followed by an analysis of existing interactive educational websites.Then we present an analysis of our solution, the user and application development documentation. Finally, we review the progress and results from testing the application with third-year students at an eight-year gymnasium.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV