Online hry na podporu výuky "nové" informatiky na druhém stupni základní školy
Online games as a support for teaching the "new" computer science at Secondary Schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192091Identifikátory
SIS: 249846
Kolekce
- Kvalifikační práce [11214]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Forstová, Lenka
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika se specializací Databáze a web
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
28. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výuková hra|nové RVP ZV|druhý stupeň základní školyKlíčová slova (anglicky)
educational game|new curriculum framework|ISCED 2Práce popisuje vývoj webové aplikace Začínáme s informatikou pro výuku informatiky na druhém stupni základní školy. Aplikace obsahuje pět témat. Každé téma je rozděleno na úvod do teorie a interaktivní část. Najdeme zde pexeso na téma ukládání dat, mož- nost poskládat základní desku počítače nebo najít cestu v grafu a další. V textu práce je nejprve představen revidovaný vzdělávací program pro základní vzdělávání v oblasti Informatika, tzv. nová informatika a jsou zanalyzovány již existující interaktivní výukové weby. Dále představíme analýzu našeho řešení, uživatelskou a vývojovou dokumentaci aplikace. Závěrem projdeme průběh a výsledky testování aplikace na nižším stupni osmi- letého gymnázia.
The thesis describes the development of the web application Starting With Computer Science (Začínáme s informatikou) for teaching computer science at the lower secondary level (ISCED 2). The application contains five themes. Each topic is divided into an in- troductory theoretical section and an interactive part. For example, it includes activities such as matching pairs on the topic of data storage, assembling a computer mother- board, or finding a path in a graph. In the thesis, the newly updated Czech national computing curriculum for lower secondary education, known as New Informatics, is in- troduced, followed by an analysis of existing interactive educational websites.Then we present an analysis of our solution, the user and application development documentation. Finally, we review the progress and results from testing the application with third-year students at an eight-year gymnasium.