Zobrazit minimální záznam

Arcimboldo's continents - iconography of the celebration of the Habsburg dynasty
dc.contributor.advisorNespěšná Hamsíková, Magdaléna
dc.creatorVelebná, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-29T09:34:35Z
dc.date.available2024-11-29T09:34:35Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191280
dc.description.abstractArcimboldo v roce 1571 organizoval slavnostní průvod k příležitosti svatby Marie Bavorské a Karla Štýrského, v kterém vystoupili zástupci čtyř kontinentů a také personifikace ročních období a živlů, aby ustanovili Habsburky jako své vládce. V rámci tohoto kontextu se nabízí otázka, do jaké míry se téma říše ovládané Habsburky napříč světadíly souvisí i s Arcimboldovými malbami kompozitních hlav ročních období a živlů. Práce tak mapuje rozlehlé pole vizuální kultury habsburské reprezentace, ve kterém se ozývá téma globálního impéria, a do kterého patří jak různé slavnosti tak i panovnické kunstkamery a menažerie. Důležitou roli přitom hráli zástupci exotické flory a fauny, kteří představovali reprezentativní symboly ovládaných území, a které se v druhé polovině 16. století přiřadili k personifikacím kontinentům jako jejich charakteristické atributy. Práce dochází k závěru, že na tuto vizuální řeč navazuje také Arcimboldo ve svých alegoriích, ve kterých Habsburky povyšuje na vládce celku světa.cs_CZ
dc.description.abstractIn 1571, Arcimboldo organized a festive procession for the wedding of Maria of Bavaria and Charles of Styria, in which representatives of the four continents as well as personifications of the seasons and the elements came forward to establish the Habsburgs as their rulers. Within this context, the question arises to what extent the theme of empire ruled by the Habsburgs across continents is also related to Arcimboldo's paintings of composite heads of the seasons and elements. The thesis thus maps the vast field of visual culture of Habsburg representation, in which the theme of global empire resonates, and which includes various festivals as well as imperial kunstkammer and menagerie. An important role was played by representatives of exotic flora and fauna, which were representative symbols of the territories the Habsburg ruled and which, in the second half of the 16th century, became associated with the personification of the continents as their characteristic attributes. The thesis concludes that this visual language is also continued by Arcimboldo in his allegories, in which he elevates the Habsburgs to rulers of the whole world.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectArcimboldo|Imperial Allegories|The House of Habsburg|Europa regina|Antropomorphic Mapsen_US
dc.subjectArcimboldo|imperiální alegorie|habsburský rod|Europa regina|antropomorfní mapycs_CZ
dc.titleArcimboldovy kontinenty - ikonografie oslavy habsburského roducs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-13
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId258069
dc.title.translatedArcimboldo's continents - iconography of the celebration of the Habsburg dynastyen_US
dc.contributor.refereeDobalová, Sylva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programHistory of Arten_US
thesis.degree.programDějiny uměnícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-program.enHistory of Arten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csArcimboldo v roce 1571 organizoval slavnostní průvod k příležitosti svatby Marie Bavorské a Karla Štýrského, v kterém vystoupili zástupci čtyř kontinentů a také personifikace ročních období a živlů, aby ustanovili Habsburky jako své vládce. V rámci tohoto kontextu se nabízí otázka, do jaké míry se téma říše ovládané Habsburky napříč světadíly souvisí i s Arcimboldovými malbami kompozitních hlav ročních období a živlů. Práce tak mapuje rozlehlé pole vizuální kultury habsburské reprezentace, ve kterém se ozývá téma globálního impéria, a do kterého patří jak různé slavnosti tak i panovnické kunstkamery a menažerie. Důležitou roli přitom hráli zástupci exotické flory a fauny, kteří představovali reprezentativní symboly ovládaných území, a které se v druhé polovině 16. století přiřadili k personifikacím kontinentům jako jejich charakteristické atributy. Práce dochází k závěru, že na tuto vizuální řeč navazuje také Arcimboldo ve svých alegoriích, ve kterých Habsburky povyšuje na vládce celku světa.cs_CZ
uk.abstract.enIn 1571, Arcimboldo organized a festive procession for the wedding of Maria of Bavaria and Charles of Styria, in which representatives of the four continents as well as personifications of the seasons and the elements came forward to establish the Habsburgs as their rulers. Within this context, the question arises to what extent the theme of empire ruled by the Habsburgs across continents is also related to Arcimboldo's paintings of composite heads of the seasons and elements. The thesis thus maps the vast field of visual culture of Habsburg representation, in which the theme of global empire resonates, and which includes various festivals as well as imperial kunstkammer and menagerie. An important role was played by representatives of exotic flora and fauna, which were representative symbols of the territories the Habsburg ruled and which, in the second half of the 16th century, became associated with the personification of the continents as their characteristic attributes. The thesis concludes that this visual language is also continued by Arcimboldo in his allegories, in which he elevates the Habsburgs to rulers of the whole world.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV