dc.contributor.advisor | Kaščák, Ondrej | |
dc.creator | Herdová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T04:40:53Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T04:40:53Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/190803 | |
dc.description.abstract | V diplomové práci na téma "Začleňování ukrajinských dětí do vzdělávacího procesu" byly v teoretické části charakterizovány pojmy s tématem související, jako dítě s odlišným mateřským jazykem, integrace a inkluze. Dále byly představeny vybrané možnosti podpory žáků s odlišným mateřským jazykem, a to z pohledu personální a institucionální podpory. Diplomová práce představila využití různých didaktických pomůcek ve výuce a také zmínila ruskoukrajinský konflikt. Upozornila na problémy zařazování dětí s odlišným mateřským jazykem do vzdělávacího procesu z pohledu legislativy. Cílem diplomové práce bylo za použití kvalitativního výzkumu popsat, jak probíhá začleňování ukrajinských dětí do vzdělávacího procesu z pohledu rodičů, učitelů a vedoucích pracovníků základních škol. Empirická část se zabývala analýzou výsledků vlastního výzkumu. Na základě získaných informací byly vyvozeny závěry, dle kterých jsou ukrajinští žáci do českých škol začleňováni bez větších obtíží, avšak problémem stále zůstává váznoucí komunikace mezi rodiči žáků a školou, převážně z důvodu pracovní vytíženosti rodičů, a dále izolace dětí od ostatních na základě jejich vlastní vůle. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In the thesis on "Integration of Ukrainian children into the educational process", the theoretical part characterized the concepts related to the topic, such as a child with a different native language, integration and inclusion. Furthermore, selected possibilities of supporting pupils with a different native language in terms of personal and institutional support were presented. The thesis presented the use of different didactic aids in teaching and also mentioned the Russian-Ukrainian conflict. It pointed out the problems of including children with different native language in the educational process from the point of view of legislation. The aim of the thesis was to describe, using qualitative research, how the inclusion of Ukrainian children in the educational process takes place from the perspective of parents, teachers and primary school managers. The empirical part dealt with the analysis of the results of the actual research. On the basis of the information obtained, conclusions were drawn that Ukrainian pupils are integrated into Czech schools without major difficulties, but that the problem of communication between parents and school remains a problem, mainly due to the workload of parents. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | inclusion|integration|pupils with different native language|educational process|elementary school|first grade of elementary school | en_US |
dc.subject | inkluze|integrace|žáci s odlišným mateřským jazykem|vzdělávací proceces|základní škola|první stupeň základní školy | cs_CZ |
dc.title | Začleňování ukrajinských dětí do vzdělávacího procesu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-11 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 256819 | |
dc.title.translated | Inclusion of Ukrainian children in the educational process | en_US |
dc.contributor.referee | Klapálková, Veronika | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V diplomové práci na téma "Začleňování ukrajinských dětí do vzdělávacího procesu" byly v teoretické části charakterizovány pojmy s tématem související, jako dítě s odlišným mateřským jazykem, integrace a inkluze. Dále byly představeny vybrané možnosti podpory žáků s odlišným mateřským jazykem, a to z pohledu personální a institucionální podpory. Diplomová práce představila využití různých didaktických pomůcek ve výuce a také zmínila ruskoukrajinský konflikt. Upozornila na problémy zařazování dětí s odlišným mateřským jazykem do vzdělávacího procesu z pohledu legislativy. Cílem diplomové práce bylo za použití kvalitativního výzkumu popsat, jak probíhá začleňování ukrajinských dětí do vzdělávacího procesu z pohledu rodičů, učitelů a vedoucích pracovníků základních škol. Empirická část se zabývala analýzou výsledků vlastního výzkumu. Na základě získaných informací byly vyvozeny závěry, dle kterých jsou ukrajinští žáci do českých škol začleňováni bez větších obtíží, avšak problémem stále zůstává váznoucí komunikace mezi rodiči žáků a školou, převážně z důvodu pracovní vytíženosti rodičů, a dále izolace dětí od ostatních na základě jejich vlastní vůle. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In the thesis on "Integration of Ukrainian children into the educational process", the theoretical part characterized the concepts related to the topic, such as a child with a different native language, integration and inclusion. Furthermore, selected possibilities of supporting pupils with a different native language in terms of personal and institutional support were presented. The thesis presented the use of different didactic aids in teaching and also mentioned the Russian-Ukrainian conflict. It pointed out the problems of including children with different native language in the educational process from the point of view of legislation. The aim of the thesis was to describe, using qualitative research, how the inclusion of Ukrainian children in the educational process takes place from the perspective of parents, teachers and primary school managers. The empirical part dealt with the analysis of the results of the actual research. On the basis of the information obtained, conclusions were drawn that Ukrainian pupils are integrated into Czech schools without major difficulties, but that the problem of communication between parents and school remains a problem, mainly due to the workload of parents. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |