Zobrazit minimální záznam

Assessing a preschool child's readiness to enter primary school
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorVáchová, Lucie
dc.date.accessioned2024-07-08T10:07:38Z
dc.date.available2024-07-08T10:07:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190757
dc.description.abstractThis thesis focuses on a comprehensive analysis of the issue of assessing the school readiness of preschool children, which is related to the high number of school dropouts in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part of the thesis describes a wide range of factors influencing school readiness. It focuses on child development in preschool age, diagnostics of school readiness, the function of enrolment in primary school, legislation in force and the issue of school deferment. The empirical part of the thesis is quantitative in nature and was conducted using semi-structured questionnaires. The aim of the research was to compare whether parents' attitudes towards their children's school readiness coincide with teachers' views. The results of the research also show how crucial the influence of the child's family on the granting of a school deferral is or what areas of school readiness are most problematic. Key words: School maturity; Postponement of school attendance; Pre-school education; Preschool child; School readinessen_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na komplexní analýzu problematiky posuzování školní připravenosti předškolních dětí, na níž se vážou i vysoké počty odkladů školní docházky v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce popisuje široké spektrum faktorů ovlivňujících školní připravenost. Věnuje se vývoji dítěte v předškolním věku, diagnostice školní připravenosti, funkci zápisu na základní školu, platné legislativě i problematice odkladů školní docházky. Empirická část práce je kvantitativního charakteru a byla provedena pomocí polostrukturovaných dotazníků. Cílem výzkumu bylo porovnat, zda se postoj rodičů ke školní připravenosti dětí shoduje s pohledem pedagogů či nikoliv. Výsledky výzkumu rovněž zobrazují, jak zásadní vliv na udělení odkladu školní docházky má rodina dítěte či jaké oblasti školní připravenosti jsou nejvíce problematické. Klíčová slova: Školní zralost; Odklad školní docházky; Předškolní vzdělávání; Dítě předškolního věku; Školní připravenostcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSchool maturity|Postponement of school attendance|Pre-school education|Preschool child|School readinessen_US
dc.subjectŠkolní zralost|Odklad školní docházky|Předškolní vzdělávání|Dítě předškolního věku|Školní připravenostcs_CZ
dc.titlePosuzování připravenosti předškolního dítěte pro vstup na základní školucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId258701
dc.title.translatedAssessing a preschool child's readiness to enter primary schoolen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na komplexní analýzu problematiky posuzování školní připravenosti předškolních dětí, na níž se vážou i vysoké počty odkladů školní docházky v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce popisuje široké spektrum faktorů ovlivňujících školní připravenost. Věnuje se vývoji dítěte v předškolním věku, diagnostice školní připravenosti, funkci zápisu na základní školu, platné legislativě i problematice odkladů školní docházky. Empirická část práce je kvantitativního charakteru a byla provedena pomocí polostrukturovaných dotazníků. Cílem výzkumu bylo porovnat, zda se postoj rodičů ke školní připravenosti dětí shoduje s pohledem pedagogů či nikoliv. Výsledky výzkumu rovněž zobrazují, jak zásadní vliv na udělení odkladu školní docházky má rodina dítěte či jaké oblasti školní připravenosti jsou nejvíce problematické. Klíčová slova: Školní zralost; Odklad školní docházky; Předškolní vzdělávání; Dítě předškolního věku; Školní připravenostcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on a comprehensive analysis of the issue of assessing the school readiness of preschool children, which is related to the high number of school dropouts in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part of the thesis describes a wide range of factors influencing school readiness. It focuses on child development in preschool age, diagnostics of school readiness, the function of enrolment in primary school, legislation in force and the issue of school deferment. The empirical part of the thesis is quantitative in nature and was conducted using semi-structured questionnaires. The aim of the research was to compare whether parents' attitudes towards their children's school readiness coincide with teachers' views. The results of the research also show how crucial the influence of the child's family on the granting of a school deferral is or what areas of school readiness are most problematic. Key words: School maturity; Postponement of school attendance; Pre-school education; Preschool child; School readinessen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV