The use of Czech in English classroom
Užití češtiny v hodinách angličtiny
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189994Identifikátory
SIS: 262875
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Uličná, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
31. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mateřský jazyk, druhý jazyk, výuka anglického jazyka, angličtina jako druhý jazyk, osvojování mateřského jazyka, osvojování druhého jazykaKlíčová slova (anglicky)
first language, second language, mother tongue, ESL, ELT, FLA, SLATato diplomová práce se zabývá užíváním mateřského jazyka v hodinách jazyka cizího. Teoretická část nahlíží do rozdílů mezi mateřským jazykem a druhým jazykem a jejich osvojováním, do využití mateřštiny ve vybraných přístupech a metodách výuky anglického jazyka, a do výhod a nevýhod používání mateřštiny v hodinách angličtiny. Praktická část zkoumá, do jaké míry a za jakým účelem učitelé angličtiny používají český jazyk ve svých hodinách.
This diploma thesis deals with the use of L1 (the first language) in L2 (the second language) lessons. The theoretical part provides insight into the differences between L1 and L2 and their acquisition, into the use of L1 in some of the selected ELT methods and approaches, and into the advantages and disadvantages of the use of L1 in L2 lessons. The practical part examines to what extent and for what purpose teachers of English use Czech in their English lessons.