Zobrazit minimální záznam

Zkušenostní a interpersonální významy v textech nabízejících zboží: analýza komerčních webových stránek zaměřených na muže a ženy
dc.contributor.advisorPípalová, Renata
dc.creatorDombajová, Helena
dc.date.accessioned2024-06-21T06:32:32Z
dc.date.available2024-06-21T06:32:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189937
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá výběr významů v průvodních textech k produktům zveřejněných na e-shopech vybraných značek. Cílem práce je určit, které významy jsou komunikovány zákazníkům v souvislosti s nabízenými produkty a odhalit potenciální rozdíly v komunikaci se zákazníky mužského a ženského pohlaví. Pro splnění těchto cílů byl sestaven specializovaný korpus, který obsahuje texty devíti značek seskupených kolem tří typů produktů - sportovní obuvi, tělových mlék spolu s krémy a luxusních hodinek. Texty byly analyzovány s využitím Hallidayovy systémové funkční gramatiky (SFG) jako analytického rámce. Analyzovány byly dva typy významů, zkušenostní a vybrané interpersonální významy, přičemž první z nich byl těžištěm analýzy a druhý hrál doplňkovou roli. Zjištění byla usouvztažněna s informacemi o identitě značky, aby bylo možné nabídnout funkční vysvětlení zjištěných vzorců. Výsledky naznačují úzké propojení mezi výběrem zkušenostních a interpersonálních významů a charakteristikami identity značky. Studie dále identifikuje subžánry zkoumaných textů, jakož i komunikační strategie specifické pro jednotlivá pohlaví, které souvisejí s prezentovanou image značky, zobrazováním kladných vlastností produktů a cílením na zákazníky. Tato práce rovněž nastiňuje pozorovanou strategii genderového cílení v souvislosti s...cs_CZ
dc.description.abstractThe present diploma thesis investigates meanings in product-related texts found on brands' online shopping websites. The thesis aims to identify the meanings which are communicated in relation to the products offered and additionally, attempt to uncover potential differences in communication with male and female customers. To fulfil these objectives, a specialized corpus was assembled, comprising product-related texts from nine brands grouped around three product types - sport shoes, body lotions along with creams, and luxury watches. The texts were subsequently analysed employing Halliday's Systemic Functional Grammar (SFG) as the analytical framework. Two types of meanings, experiential and selected interpersonal meanings, were analysed, with the former being the focus of the analysis and the latter playing a complementary role. In order to offer functional explanations for observed patterns, the findings were contextualised with brand identity information. Results indicate a close interconnection between the selection of experiential and interpersonal meanings and brand identity characteristics. Furthermore, the study identifies subgenres of the examined product-related texts as well as gender-specific communication strategies related to the presented brand image, the depiction of product's positive...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzkušenostní významycs_CZ
dc.subjectinterpersonální významycs_CZ
dc.subjectkorpuscs_CZ
dc.subjectznačkycs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectprůvodní texty k produktůmcs_CZ
dc.subjectexperiential meaningsen_US
dc.subjectinterpersonal meaningsen_US
dc.subjectcorpusen_US
dc.subjectbrandsen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectproduct-related textsen_US
dc.titleExperiential and Interpersonal Meanings in Product-Related Texts: Analysis of Online Shopping Websites Targeting Male and Female Customersen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-31
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId268911
dc.title.translatedZkušenostní a interpersonální významy v textech nabízejících zboží: analýza komerčních webových stránek zaměřených na muže a ženycs_CZ
dc.contributor.refereeLancová, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of German Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of German Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá výběr významů v průvodních textech k produktům zveřejněných na e-shopech vybraných značek. Cílem práce je určit, které významy jsou komunikovány zákazníkům v souvislosti s nabízenými produkty a odhalit potenciální rozdíly v komunikaci se zákazníky mužského a ženského pohlaví. Pro splnění těchto cílů byl sestaven specializovaný korpus, který obsahuje texty devíti značek seskupených kolem tří typů produktů - sportovní obuvi, tělových mlék spolu s krémy a luxusních hodinek. Texty byly analyzovány s využitím Hallidayovy systémové funkční gramatiky (SFG) jako analytického rámce. Analyzovány byly dva typy významů, zkušenostní a vybrané interpersonální významy, přičemž první z nich byl těžištěm analýzy a druhý hrál doplňkovou roli. Zjištění byla usouvztažněna s informacemi o identitě značky, aby bylo možné nabídnout funkční vysvětlení zjištěných vzorců. Výsledky naznačují úzké propojení mezi výběrem zkušenostních a interpersonálních významů a charakteristikami identity značky. Studie dále identifikuje subžánry zkoumaných textů, jakož i komunikační strategie specifické pro jednotlivá pohlaví, které souvisejí s prezentovanou image značky, zobrazováním kladných vlastností produktů a cílením na zákazníky. Tato práce rovněž nastiňuje pozorovanou strategii genderového cílení v souvislosti s...cs_CZ
uk.abstract.enThe present diploma thesis investigates meanings in product-related texts found on brands' online shopping websites. The thesis aims to identify the meanings which are communicated in relation to the products offered and additionally, attempt to uncover potential differences in communication with male and female customers. To fulfil these objectives, a specialized corpus was assembled, comprising product-related texts from nine brands grouped around three product types - sport shoes, body lotions along with creams, and luxury watches. The texts were subsequently analysed employing Halliday's Systemic Functional Grammar (SFG) as the analytical framework. Two types of meanings, experiential and selected interpersonal meanings, were analysed, with the former being the focus of the analysis and the latter playing a complementary role. In order to offer functional explanations for observed patterns, the findings were contextualised with brand identity information. Results indicate a close interconnection between the selection of experiential and interpersonal meanings and brand identity characteristics. Furthermore, the study identifies subgenres of the examined product-related texts as well as gender-specific communication strategies related to the presented brand image, the depiction of product's positive...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV