Zobrazit minimální záznam

Ecologically Interesting Areas of the City of Mladá Boleslav: A Project for a Secondary Vocational School
dc.contributor.advisorPavlasová, Lenka
dc.creatorŠpicarová, Adéla
dc.date.accessioned2024-11-29T13:35:20Z
dc.date.available2024-11-29T13:35:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188830
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na průzkum ekologicky zajímavých oblastí ve městě Mladá Boleslav, propojuje teoretické poznatky z oblasti kurikulárních dokumentů a výuky ekologie na školách s projektovým přístupem. Teoretická část analyzuje klíčové pojmy spojené s projektovou metodou a výukou, zkoumá průběh řešení projektu a typologii projektů. Dále se věnuje kurikulárním dokumentům, zejména Rámcovému vzdělávacímu programu a Školnímu vzdělávacímu programu, a mapuje výuku ekologie s důrazem na konkrétní školní kontext. Praktická část podrobně analyzuje projekt "Ekologicky zajímavé oblasti města Mladá Boleslav". Zkoumá skupinu žáků, cíle projektu, jeho zapojení do školního plánu a rozvoj klíčových kompetencí. Zabývá se interaktivním přístupem žáků k ochraně životního prostředí a jejich přímým přínosem k udržitelnosti města. Diskuze shrnuje výsledky, řeší případné problémy a navrhuje budoucí možnosti rozvoje podobných projektů ve vzdělávacím kontextu. Celkovým cílem této práce je motivovat žáky ke aktivnímu zapojení do ekologických otázek ve svém okolí a zároveň vytvořit materiál, který upozorní na ekologické problémy ve městě, kde žáci Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické v Mladé Boleslavi studují a v mnoha případech také žijí.cs_CZ
dc.description.abstractThis master's thesis focuses on exploring ecologically interesting areas in the town of Mladá Boleslav, integrating theoretical insights from curriculum documents and ecology education in schools with a projectbased approach. The theoretical part analyzes key concepts related to the project method and teaching, examines the projectsolving process, and explores the typology of projects. It further delves into curriculum documents, especially the Framework Educational Program and the School Educational Program, and outlines ecology education with a focus on the specific school context. The practical part meticulously analyzes the project "Ecologically Interesting Areas of Mladá Boleslav." It investigates the group of students, project goals, its integration into the school curriculum, and the development of key competencies. It addresses students' interactive approach to environmental protection and their direct contribution to the sustainability of the town. The discussion summarizes the results, addresses potential issues, and suggests future development possibilities for similar projects in the educational context. The overall aim of this work is to motivate students to actively engage in ecological issues in their surroundings and, simultaneously, to create material that raises wareness of environmental...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleEkologicky zajímavé oblasti města Mladá Boleslav: Projekt pro střední odbornou školucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-12
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId261833
dc.title.translatedEcologically Interesting Areas of the City of Mladá Boleslav: A Project for a Secondary Vocational Schoolen_US
dc.contributor.refereeJanoušková, Svatava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na průzkum ekologicky zajímavých oblastí ve městě Mladá Boleslav, propojuje teoretické poznatky z oblasti kurikulárních dokumentů a výuky ekologie na školách s projektovým přístupem. Teoretická část analyzuje klíčové pojmy spojené s projektovou metodou a výukou, zkoumá průběh řešení projektu a typologii projektů. Dále se věnuje kurikulárním dokumentům, zejména Rámcovému vzdělávacímu programu a Školnímu vzdělávacímu programu, a mapuje výuku ekologie s důrazem na konkrétní školní kontext. Praktická část podrobně analyzuje projekt "Ekologicky zajímavé oblasti města Mladá Boleslav". Zkoumá skupinu žáků, cíle projektu, jeho zapojení do školního plánu a rozvoj klíčových kompetencí. Zabývá se interaktivním přístupem žáků k ochraně životního prostředí a jejich přímým přínosem k udržitelnosti města. Diskuze shrnuje výsledky, řeší případné problémy a navrhuje budoucí možnosti rozvoje podobných projektů ve vzdělávacím kontextu. Celkovým cílem této práce je motivovat žáky ke aktivnímu zapojení do ekologických otázek ve svém okolí a zároveň vytvořit materiál, který upozorní na ekologické problémy ve městě, kde žáci Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické v Mladé Boleslavi studují a v mnoha případech také žijí.cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis focuses on exploring ecologically interesting areas in the town of Mladá Boleslav, integrating theoretical insights from curriculum documents and ecology education in schools with a projectbased approach. The theoretical part analyzes key concepts related to the project method and teaching, examines the projectsolving process, and explores the typology of projects. It further delves into curriculum documents, especially the Framework Educational Program and the School Educational Program, and outlines ecology education with a focus on the specific school context. The practical part meticulously analyzes the project "Ecologically Interesting Areas of Mladá Boleslav." It investigates the group of students, project goals, its integration into the school curriculum, and the development of key competencies. It addresses students' interactive approach to environmental protection and their direct contribution to the sustainability of the town. The discussion summarizes the results, addresses potential issues, and suggests future development possibilities for similar projects in the educational context. The overall aim of this work is to motivate students to actively engage in ecological issues in their surroundings and, simultaneously, to create material that raises wareness of environmental...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV