Zobrazit minimální záznam

Analýza obchodní strategie a potenciálních výzev vstupu japonské fast fashion značky Uniqlo na trhy střední a východní Evropy
dc.contributor.advisorGregor, Martin
dc.creatorMao, Haoxuan
dc.date.accessioned2024-01-05T12:16:00Z
dc.date.available2024-01-05T12:16:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187112
dc.description.abstractRychlá móda je jedním z nejrychleji rostoucích segmentů módního průmyslu. Díky rychlému výrobnímu cyklu a rozsáhlým distribučním kanálům drží Uniqlo krok s mě nícími se preferencemi spotřebitelů a stalo se jednou ze tří největších světových značek rychlé módy, přičemž zahraniční trhy tvoří 48,7 % jeho celkových příjmů. V současné době se Uniqlo připravuje na vstup na trh střední a východní Evropy (ČR). Tato práce bude ve třech kapitolách analyzovat strategii společnosti Uniqlo na zahraničních trzích, včetn ě její obchodní strategie pro vstup na český trh a potenciálních příležitostí a výzev. Údaje a informace pro tuto studii byly získány ze sekundárních zdrojů, jako jsou výroční zprávy společnosti, webové stránky, oborové publikace, informace zveřejn ě né autoritativními organizacemi a rozhovory v oficiálních médiích. Výsledky studie ukázaly, že společnost Uniqlo přijala na čínském, evropském a jihovýchodním asijském trhu odlišné strategie a změnila svou strategii na základě globální konsolidace a lokálních reakcí. Výsledky údajů z regresních analýz navíc naznačují, že strategické investice do lidských zdrojů a administrativy mají významný pozitivní dopad na tržby. Srovnání obchodní strategie společnosti Uniqlo se strategií společností Zara a H&M ukazuje, že všechny tři přední značky rychlé módy...cs_CZ
dc.description.abstractFast fashion is one of the fastest growing segments of the fashion industry. Benefitting from fast production cycles and extensive distribution channels to keep up with dynamic consumer preferences, Uniqlo is one of the world's top three fast-fashion brands, with overseas markets accounting for 48.7% of its total revenue. At a time when the business is currently preparing to enter the Central and Eastern European (Czech Republic) market, this paper analyses Uniqlo's overseas market strategy in three chapters, including its business strategy to enter the Czech market and potential opportunities and challenges. The data and information for this study were obtained from secondary sources such as company annual reports, websites, industry publications, information released by authoritative organisations, and official media interviews. The results of the study found that Uniqlo had adopted different strategies and had made strategic shifts in the Chinese, European, and Southeast Asian markets based on global consolidation and local responses. Furthermore, the results of the data analysed in the regression analysis indicate that strategic investments in human resources and administration have a significant positive impact on revenues. A comparison of Uniqlo's business strategies, alongside those of Zara...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFast fashioncs_CZ
dc.subjectmódní průmyslcs_CZ
dc.subjectobchodní strategiecs_CZ
dc.subjectřízení dodavatelského řetězcecs_CZ
dc.subjectUniqlocs_CZ
dc.subjectČeský trh s módoucs_CZ
dc.subjectNadnárodní korporacecs_CZ
dc.subjectJaponská společnostcs_CZ
dc.subjectFast fashionen_US
dc.subjectFashion industryen_US
dc.subjectBusiness strategiesen_US
dc.subjectSupply chain managementen_US
dc.subjectUniqloen_US
dc.subjectCzech fashion marketen_US
dc.subjectMultinational corporationen_US
dc.subjectJapanese companyen_US
dc.titleAnalysis of the business strategy and potential challenges of Japanese fast fashion brand Uniqlo's entry into the CEE marketen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-18
dc.description.departmentDepartment of Russian and East European Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId252115
dc.title.translatedAnalýza obchodní strategie a potenciálních výzev vstupu japonské fast fashion značky Uniqlo na trhy střední a východní Evropycs_CZ
dc.contributor.refereeRamesh, Sangaralingam
dc.contributor.refereePaulus, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Masters in Economy, State and Society with specialisation in Economy and Businessen_US
thesis.degree.disciplineInternational Masters in Economy, State and Society with specialisation in Economy and Businesscs_CZ
thesis.degree.programInternational Masters in Economy, State and Societyen_US
thesis.degree.programInternational Masters in Economy, State and Societycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Russian and East European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csInternational Masters in Economy, State and Society with specialisation in Economy and Businesscs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Masters in Economy, State and Society with specialisation in Economy and Businessen_US
uk.degree-program.csInternational Masters in Economy, State and Societycs_CZ
uk.degree-program.enInternational Masters in Economy, State and Societyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csRychlá móda je jedním z nejrychleji rostoucích segmentů módního průmyslu. Díky rychlému výrobnímu cyklu a rozsáhlým distribučním kanálům drží Uniqlo krok s mě nícími se preferencemi spotřebitelů a stalo se jednou ze tří největších světových značek rychlé módy, přičemž zahraniční trhy tvoří 48,7 % jeho celkových příjmů. V současné době se Uniqlo připravuje na vstup na trh střední a východní Evropy (ČR). Tato práce bude ve třech kapitolách analyzovat strategii společnosti Uniqlo na zahraničních trzích, včetn ě její obchodní strategie pro vstup na český trh a potenciálních příležitostí a výzev. Údaje a informace pro tuto studii byly získány ze sekundárních zdrojů, jako jsou výroční zprávy společnosti, webové stránky, oborové publikace, informace zveřejn ě né autoritativními organizacemi a rozhovory v oficiálních médiích. Výsledky studie ukázaly, že společnost Uniqlo přijala na čínském, evropském a jihovýchodním asijském trhu odlišné strategie a změnila svou strategii na základě globální konsolidace a lokálních reakcí. Výsledky údajů z regresních analýz navíc naznačují, že strategické investice do lidských zdrojů a administrativy mají významný pozitivní dopad na tržby. Srovnání obchodní strategie společnosti Uniqlo se strategií společností Zara a H&M ukazuje, že všechny tři přední značky rychlé módy...cs_CZ
uk.abstract.enFast fashion is one of the fastest growing segments of the fashion industry. Benefitting from fast production cycles and extensive distribution channels to keep up with dynamic consumer preferences, Uniqlo is one of the world's top three fast-fashion brands, with overseas markets accounting for 48.7% of its total revenue. At a time when the business is currently preparing to enter the Central and Eastern European (Czech Republic) market, this paper analyses Uniqlo's overseas market strategy in three chapters, including its business strategy to enter the Czech market and potential opportunities and challenges. The data and information for this study were obtained from secondary sources such as company annual reports, websites, industry publications, information released by authoritative organisations, and official media interviews. The results of the study found that Uniqlo had adopted different strategies and had made strategic shifts in the Chinese, European, and Southeast Asian markets based on global consolidation and local responses. Furthermore, the results of the data analysed in the regression analysis indicate that strategic investments in human resources and administration have a significant positive impact on revenues. A comparison of Uniqlo's business strategies, alongside those of Zara...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV