Analysis of the business strategy and potential challenges of Japanese fast fashion brand Uniqlo's entry into the CEE market
Analýza obchodní strategie a potenciálních výzev vstupu japonské fast fashion značky Uniqlo na trhy střední a východní Evropy
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187112Identifikátory
SIS: 252115
Kolekce
- Kvalifikační práce [18432]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ramesh, Sangaralingam
Paulus, Michal
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
International Masters in Economy, State and Society with specialisation in Economy and Business
Katedra / ústav / klinika
Katedra ruských a východoevropských studií
Datum obhajoby
18. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Fast fashion, módní průmysl, obchodní strategie, řízení dodavatelského řetězce, Uniqlo, Český trh s módou, Nadnárodní korporace, Japonská společnostKlíčová slova (anglicky)
Fast fashion, Fashion industry, Business strategies, Supply chain management, Uniqlo, Czech fashion market, Multinational corporation, Japanese companyRychlá móda je jedním z nejrychleji rostoucích segmentů módního průmyslu. Díky rychlému výrobnímu cyklu a rozsáhlým distribučním kanálům drží Uniqlo krok s mě nícími se preferencemi spotřebitelů a stalo se jednou ze tří největších světových značek rychlé módy, přičemž zahraniční trhy tvoří 48,7 % jeho celkových příjmů. V současné době se Uniqlo připravuje na vstup na trh střední a východní Evropy (ČR). Tato práce bude ve třech kapitolách analyzovat strategii společnosti Uniqlo na zahraničních trzích, včetn ě její obchodní strategie pro vstup na český trh a potenciálních příležitostí a výzev. Údaje a informace pro tuto studii byly získány ze sekundárních zdrojů, jako jsou výroční zprávy společnosti, webové stránky, oborové publikace, informace zveřejn ě né autoritativními organizacemi a rozhovory v oficiálních médiích. Výsledky studie ukázaly, že společnost Uniqlo přijala na čínském, evropském a jihovýchodním asijském trhu odlišné strategie a změnila svou strategii na základě globální konsolidace a lokálních reakcí. Výsledky údajů z regresních analýz navíc naznačují, že strategické investice do lidských zdrojů a administrativy mají významný pozitivní dopad na tržby. Srovnání obchodní strategie společnosti Uniqlo se strategií společností Zara a H&M ukazuje, že všechny tři přední značky rychlé módy...
Fast fashion is one of the fastest growing segments of the fashion industry. Benefitting from fast production cycles and extensive distribution channels to keep up with dynamic consumer preferences, Uniqlo is one of the world's top three fast-fashion brands, with overseas markets accounting for 48.7% of its total revenue. At a time when the business is currently preparing to enter the Central and Eastern European (Czech Republic) market, this paper analyses Uniqlo's overseas market strategy in three chapters, including its business strategy to enter the Czech market and potential opportunities and challenges. The data and information for this study were obtained from secondary sources such as company annual reports, websites, industry publications, information released by authoritative organisations, and official media interviews. The results of the study found that Uniqlo had adopted different strategies and had made strategic shifts in the Chinese, European, and Southeast Asian markets based on global consolidation and local responses. Furthermore, the results of the data analysed in the regression analysis indicate that strategic investments in human resources and administration have a significant positive impact on revenues. A comparison of Uniqlo's business strategies, alongside those of Zara...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Circular fashion: a sustainable alternative to fast fashion
Výsledek obhajoby: OBHÁJENORaynal-Peceny, Eleonore Virginia (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2021)Datum obhajoby: 14. 9. 2021 -
Trend slow fashion a jeho vnímanie mileniálmi
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLacková, Karina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 14. 6. 2019najväčších kúpnych síl na trhu, je primárne skúmané fashion. Za týmto účelom je teoretickej časti najprv vymedzená móda ako dôležitú súčasť spoločnosti, následne je predstavené fungovanie súčasného módneho priemyslu s ... -
Fenomén Slow Fashion v současném Česku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHoang, Thuy Duong (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2023)Datum obhajoby: 11. 9. 2023This bachelor's thesis deals with the phenomenon of slow fashion movement created as a reaction to the development of today's fashion industry. The first part explains the term fast fashion, its main features, business ...