dc.contributor.advisor | Rambousková, Kateřina | |
dc.creator | Funková, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-11-08T01:17:16Z | |
dc.date.available | 2023-11-08T01:17:16Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/186863 | |
dc.description.abstract | The thesis deals with the self-education of critical care nurses after the end of the legal obligation to document it. The aim of this thesis was to find out whether critical care nurses are self-educating and whether they know where to look for educational events. The thesis consists of three parts: theoretical, practical and creating a website. The theoretical part of the thesis introduces the concept of general nursing and learning, lifelong learning, education in selected hospitals, education in selected foreign countries and nursing organizations/web-based educational resources. The practical part consists of a quantitative research survey, which took place mainly in two large teaching hospitals in Prague. The investigation was conducted in the form of a questionnaire that I created for the needs of the diploma thesis. The aim of the thesis was to find out whether general nurses in intensive care are actively self-educating and whether they know where they can find educational resources/events themselves. The output of the thesis was the creation of a website where an effort was made to consolidate the websites already available into one place to provide a simplified and targeted search for educational events and resources. The website was created in collaboration with an IT developer. Key... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá sebevzděláváním sester v intenzivní péči po ukončení zákonné povinnosti jeho dokládání. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda se sestry v intenzivní péči sebevzdělávají a zda vědí, kde si mohou vzdělávací akce vyhledávat. Diplomová práce sestává ze tří částí: teoretická, praktická a tvorba webové stránky. Teoretická část práce seznamuje s pojmem všeobecná sestra a studium, celoživotní vzdělávání, vzdělávání ve vybraných nemocnicích, vzdělávání ve vybraných zahraničních zemích a sesterské organizace, webové vzdělávací zdroje. Praktická část se skládá z kvantitativního výzkumného šetření, které probíhalo hlavně ve dvou velkých fakultních nemocnicích v Praze. Šetření probíhalo formou dotazníku, který jsem pro potřeby diplomové práce vytvořila. Cílem práce bylo zjistit, zda se všeobecné sestry v intenzivní péči aktivně sebevzdělávají a zda vědí, kde si mohou vzdělávací zdroje/akce samy dohledat. Výstupem diplomové práce je vznik webové stránky, kde proběhla snaha o sjednocení již dostupných webových stránek na jedno místo, které by mělo zajistit zjednodušené a cílené vyhledávání vzdělávacích akcí a zdrojů. Webová stránka vznikala za spolupráce s IT vývojářem. Klíčová slova: Sebevzdělávání sester v intenzivní péči; Intenzivní péče; Celoživotní vzdělávání; Kreditový systém | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.title | Sebevzdělávání sester v IP po zrušení zákonné povinnosti jeho dokládání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-25 | |
dc.description.department | Klinika anesteziologie a resuscitace 3. LF UK a FNKV | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Anaesthesia and Intensive Care Medicine 3FM CU and UHKV | en_US |
dc.description.faculty | Third Faculty of Medicine | en_US |
dc.description.faculty | 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 235806 | |
dc.title.translated | Self-education of nurses in IC after the abolition of the legal obligation to prove it | en_US |
dc.contributor.referee | Antalová, Natália | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Intenzivní péče | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Intensive Care | en_US |
thesis.degree.program | Intensive Care | en_US |
thesis.degree.program | Intenzivní péče | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 3. lékařská fakulta::Klinika anesteziologie a resuscitace 3. LF UK a FNKV | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Third Faculty of Medicine::Department of Anaesthesia and Intensive Care Medicine 3FM CU and UHKV | en_US |
uk.faculty-name.cs | 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Third Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 3.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Intenzivní péče | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Intensive Care | en_US |
uk.degree-program.cs | Intenzivní péče | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Intensive Care | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá sebevzděláváním sester v intenzivní péči po ukončení zákonné povinnosti jeho dokládání. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda se sestry v intenzivní péči sebevzdělávají a zda vědí, kde si mohou vzdělávací akce vyhledávat. Diplomová práce sestává ze tří částí: teoretická, praktická a tvorba webové stránky. Teoretická část práce seznamuje s pojmem všeobecná sestra a studium, celoživotní vzdělávání, vzdělávání ve vybraných nemocnicích, vzdělávání ve vybraných zahraničních zemích a sesterské organizace, webové vzdělávací zdroje. Praktická část se skládá z kvantitativního výzkumného šetření, které probíhalo hlavně ve dvou velkých fakultních nemocnicích v Praze. Šetření probíhalo formou dotazníku, který jsem pro potřeby diplomové práce vytvořila. Cílem práce bylo zjistit, zda se všeobecné sestry v intenzivní péči aktivně sebevzdělávají a zda vědí, kde si mohou vzdělávací zdroje/akce samy dohledat. Výstupem diplomové práce je vznik webové stránky, kde proběhla snaha o sjednocení již dostupných webových stránek na jedno místo, které by mělo zajistit zjednodušené a cílené vyhledávání vzdělávacích akcí a zdrojů. Webová stránka vznikala za spolupráce s IT vývojářem. Klíčová slova: Sebevzdělávání sester v intenzivní péči; Intenzivní péče; Celoživotní vzdělávání; Kreditový systém | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the self-education of critical care nurses after the end of the legal obligation to document it. The aim of this thesis was to find out whether critical care nurses are self-educating and whether they know where to look for educational events. The thesis consists of three parts: theoretical, practical and creating a website. The theoretical part of the thesis introduces the concept of general nursing and learning, lifelong learning, education in selected hospitals, education in selected foreign countries and nursing organizations/web-based educational resources. The practical part consists of a quantitative research survey, which took place mainly in two large teaching hospitals in Prague. The investigation was conducted in the form of a questionnaire that I created for the needs of the diploma thesis. The aim of the thesis was to find out whether general nurses in intensive care are actively self-educating and whether they know where they can find educational resources/events themselves. The output of the thesis was the creation of a website where an effort was made to consolidate the websites already available into one place to provide a simplified and targeted search for educational events and resources. The website was created in collaboration with an IT developer. Key... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Klinika anesteziologie a resuscitace 3. LF UK a FNKV | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |