Možnosti a meze využití ICT technologií ve vzdělávání
Possibilities and limits of using ICT technologies in education
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186732Identifikátory
SIS: 255253
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strouhal, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
ICT|moderní technologie|online vzdělávání|e-learning|technologické nástroje|gamifikaceKlíčová slova (anglicky)
ICT|modern technology|online education|e-learning|technological tools|gamificationBakalářská práce je zaměřena na možnosti a meze využívání ICT technologií ve vzdělávání v souvislosti s přístupem a používáním digitálních technologií vyučujícími a jejich využitím v určitých oblastech vzdělávání. Obsahuje základní teoretické poznatky z oblasti technologií v procesu vzdělávání a jejich proměn do současné doby. Dále je zaměřena na digitální formy výuky, kompetence vyučujících, či vybrané oblasti vzdělávání v rámci komunikace, gamifikace, hodnocení a zpětné vazby s využitím digitálních technologií. Výzkumná část prezentuje výsledky zjištěných dat od vyučujících a konkretizuje využívání moderních technologií ve výuce a k přípravě na výuku nebo také zkoumá rozsah digitálních kompetencí vyučujících. Písemná práce podává obraz z určitého úhlu pohledu směrem k digitálním technologiím ve vzdělávání se zaměřením na vyučující a jejich podstatnou úlohu ve vzdělávacím procesu. Klíčová slova: ICT, moderní technologie, online vzdělávání, e-learning, technologické nástroje, gamifikace
The bachelor thesis focuses on the possibilities and limits of the use of ICT technologies in education in relation to the access and use of digital technologies by teachers and their use in certain areas of education. It includes basic theoretical knowledge of technology in the educational process and its transformations to the present time. It also focuses on digital forms of teaching, teacher's competences, or selected areas of education within communication, gamification, assessment and feedback using digital technologies. The research section presents the results of the data collected from teachers and concretises the use of modern technologies in teaching and to prepare for lessons or also explores the extent of teacher's digital competences. The written work presents a picture from a particular point of view towards digital technologies in education with a focus on the teacher and their essential role in the educational process. Keywords: ICT, modern technology, online education, e-learning, technological tools, gamification