Zobrazit minimální záznam

How the content of fitness influencers affects college students and their relationship to body image
dc.contributor.advisorOrtová, Nina
dc.creatorMachová, Eliška
dc.date.accessioned2023-11-06T14:37:15Z
dc.date.available2023-11-06T14:37:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185025
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the complex issue of body image in the context of the fitness phenomenon. The author's research examines the influence of popular fitness influencers on the social network Instagram on university students in the context of their perception of their own body image and that of their peers. The theoretical part deals with Instagram and its specifics, the issue of body image in various contexts and does not neglect the phenomenon of fitness and its promotion by a selected group of influencers. The empirical part of the work is carried out through qualitative research using the focus group method. The research focuses primarily on the assumed correlation between the consumption of content by selected creators and the perceived importance of physical appearance or self-worth, as well as motivation for a healthy lifestyle and sport. In this thesis, the author seeks to determine how students may be influenced by content created by fitness influencers on social media, and to assess whether the interviewees believe that this type of content creation has positive or negative consequences for themselves and other young people. The aim is not to achieve clear-cut results, but rather to map the prevailing views and different mindsets in the sphere of fitness influencers' impact on...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje složité problematice body image v souvislosti s fenoménem fitness. Autorka v rámci výzkumu zkoumá vliv populárních fitness influencerů působících na sociální síti Instagram na vysokoškolské studenty v kontextu vnímání vlastního tělesného vzhledu i svých vrstevníků. Teoretická část se zabývá Instagramem a jeho specifiky, dále problematikou body image v nejrůznějších souvislostech a neopomíjí ani samotný fenomén fitness a jeho propagaci vybranou skupinou influencerů. Empirická část práce je realizována prostřednictvím kvalitativního výzkumu s využitím ohniskové metody focus groups. Výzkum se soustředí především na předpokládanou souvztažnost mezi konzumací obsahu vybraných tvůrců a vnímáním významnosti tělesného vzhledu či vlastní sebehodnoty, ale i motivací ke zdravému životnímu stylu a ke sportu. Autorka se v práci snaží stanovit, jakým způsobem mohou být studenti ovlivňováni obsahem, jenž je tvořen fitness influencery na sociálních médiích, a dále vyhodnotit, zda se dotazovaní respondenti domnívají, že tento typ tvorby má pozitivní či negativní důsledky na ně samotné a další mladé lidi. Cílem není dosáhnout jednoznačných výsledků, ale spíše zmapovat převažující názory a různé způsoby smýšlení ve sféře vlivu fitness influencerů na body image vysokoškolských studentů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFitnesscs_CZ
dc.subjectinfluencercs_CZ
dc.subjectbody imagecs_CZ
dc.subjecttělesný vzhledcs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectFitnessen_US
dc.subjectinfluenceren_US
dc.subjectbody imageen_US
dc.subjectphysical appearanceen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.titleJak tvorba fitness influencerů na Instagramu ovlivňuje vysokoškolské studenty a jejich vztah k tělesnému vzhleducs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId251091
dc.title.translatedHow the content of fitness influencers affects college students and their relationship to body imageen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Media Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje složité problematice body image v souvislosti s fenoménem fitness. Autorka v rámci výzkumu zkoumá vliv populárních fitness influencerů působících na sociální síti Instagram na vysokoškolské studenty v kontextu vnímání vlastního tělesného vzhledu i svých vrstevníků. Teoretická část se zabývá Instagramem a jeho specifiky, dále problematikou body image v nejrůznějších souvislostech a neopomíjí ani samotný fenomén fitness a jeho propagaci vybranou skupinou influencerů. Empirická část práce je realizována prostřednictvím kvalitativního výzkumu s využitím ohniskové metody focus groups. Výzkum se soustředí především na předpokládanou souvztažnost mezi konzumací obsahu vybraných tvůrců a vnímáním významnosti tělesného vzhledu či vlastní sebehodnoty, ale i motivací ke zdravému životnímu stylu a ke sportu. Autorka se v práci snaží stanovit, jakým způsobem mohou být studenti ovlivňováni obsahem, jenž je tvořen fitness influencery na sociálních médiích, a dále vyhodnotit, zda se dotazovaní respondenti domnívají, že tento typ tvorby má pozitivní či negativní důsledky na ně samotné a další mladé lidi. Cílem není dosáhnout jednoznačných výsledků, ale spíše zmapovat převažující názory a různé způsoby smýšlení ve sféře vlivu fitness influencerů na body image vysokoškolských studentů.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the complex issue of body image in the context of the fitness phenomenon. The author's research examines the influence of popular fitness influencers on the social network Instagram on university students in the context of their perception of their own body image and that of their peers. The theoretical part deals with Instagram and its specifics, the issue of body image in various contexts and does not neglect the phenomenon of fitness and its promotion by a selected group of influencers. The empirical part of the work is carried out through qualitative research using the focus group method. The research focuses primarily on the assumed correlation between the consumption of content by selected creators and the perceived importance of physical appearance or self-worth, as well as motivation for a healthy lifestyle and sport. In this thesis, the author seeks to determine how students may be influenced by content created by fitness influencers on social media, and to assess whether the interviewees believe that this type of content creation has positive or negative consequences for themselves and other young people. The aim is not to achieve clear-cut results, but rather to map the prevailing views and different mindsets in the sphere of fitness influencers' impact on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV