Zobrazit minimální záznam

Didactic analysis and proposal for teaching selected career education topics within the framework " Lessons in working" and civics at higher secondary schools
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorTicháčková, Barbora
dc.date.accessioned2023-11-06T23:07:25Z
dc.date.available2023-11-06T23:07:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184887
dc.description.abstractThe topic of this diploma thesis is career education within the cross-cutting theme of Lesson in working and its didactic treatment in teaching at secondary vocational schools. This diploma thesis introduces an analysis of the concept of teaching career education in selected foreign countries within the curriculum documents and teaching materials available in the Czech territory. The chapters of the theoretical part deal with the relationship between secondary vocational education and the labour market, the concept of career education and counselling, comparison with foreign countries and comparison of teaching materials; last but not least, it also includes an introduction to psychological and social factors influencing career choice. The whole work flows into a didactic analysis where I elaborate the teaching of career education according to the above mentioned findings. In the first part of the didactic proposal I work mainly with the development of career competences and the discovery of career direction. The second part of the didactic proposal focuses on students' self-presentation. The outcome of the pupils' learning is the familiarisation with the factors influencing the career direction and the principles of its search. I consider the main output of the work to be the elaboration of a work...en_US
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je kariérové vzdělávání v rámci průřezového tématu Člověk a svět práce a jeho didaktické zpracování ve výuce na středních odborných školách. Tato práce předkládá analýzu pojetí výuky kariérového vzdělávání ve vybraných zahraničních zemí v rámci kurikulárních dokumentů a učebních materiálech dostupných na českém území. Kapitoly teoretické části se zabývají vztahem středního odborného vzdělávání a trhu práce, pojetí kariérního vzdělávání a poradenství, srovnání se zahraničím a srovnání učebních materiálů, v neposlední řadě obsahuje také seznámení s psychologickými a sociálními faktory ovlivňující výběr povolání. Celá práce ústí do didaktické analýzy, kde zpracovávám výuku kariérového vzdělávání podle uvedených poznatků. V první části didaktického návrhu pracuji především s rozvíjením kariérových kompetencí a objevováním směru profesní dráhy. Druhá část didaktického návrhu je zaměřena na sebeprezentaci žáků. Výstupem výuky žáků je seznámení s faktory ovlivňující profesní směr a principy jeho hledání. Za hlavní výstup práce považuji zpracování pracovního portfolia a životopisu v rámci mezinárodního nástroje Europass. V didaktickém návrhu se kromě popisu aktivit objevují i podklady pro učitele. V příloze předkládám sadu pracovních listů a metodik, které využívám ve výuce. Na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkariérové vzdělávánícs_CZ
dc.subjectstřední odborné vzdělávánícs_CZ
dc.subjecttrh prácecs_CZ
dc.subjectkariérové kompetencecs_CZ
dc.subjectprofesní směrcs_CZ
dc.subjectČlověk a svět prácecs_CZ
dc.subjectcareer educationen_US
dc.subjectsecondary vocational educationen_US
dc.subjectlabour marketen_US
dc.subjectcareer competencesen_US
dc.subjectcareer directionen_US
dc.subjectLesson in workingen_US
dc.titleDidaktická analýza a návrh výuky vybraných témat kariérového vzdělávání v rámci průřezového tématu "Člověk a svět práce" a "Občan v demokratické společnosti" na středních odborných školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258014
dc.title.translatedDidactic analysis and proposal for teaching selected career education topics within the framework " Lessons in working" and civics at higher secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeTichá, Milena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem této diplomové práce je kariérové vzdělávání v rámci průřezového tématu Člověk a svět práce a jeho didaktické zpracování ve výuce na středních odborných školách. Tato práce předkládá analýzu pojetí výuky kariérového vzdělávání ve vybraných zahraničních zemí v rámci kurikulárních dokumentů a učebních materiálech dostupných na českém území. Kapitoly teoretické části se zabývají vztahem středního odborného vzdělávání a trhu práce, pojetí kariérního vzdělávání a poradenství, srovnání se zahraničím a srovnání učebních materiálů, v neposlední řadě obsahuje také seznámení s psychologickými a sociálními faktory ovlivňující výběr povolání. Celá práce ústí do didaktické analýzy, kde zpracovávám výuku kariérového vzdělávání podle uvedených poznatků. V první části didaktického návrhu pracuji především s rozvíjením kariérových kompetencí a objevováním směru profesní dráhy. Druhá část didaktického návrhu je zaměřena na sebeprezentaci žáků. Výstupem výuky žáků je seznámení s faktory ovlivňující profesní směr a principy jeho hledání. Za hlavní výstup práce považuji zpracování pracovního portfolia a životopisu v rámci mezinárodního nástroje Europass. V didaktickém návrhu se kromě popisu aktivit objevují i podklady pro učitele. V příloze předkládám sadu pracovních listů a metodik, které využívám ve výuce. Na...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this diploma thesis is career education within the cross-cutting theme of Lesson in working and its didactic treatment in teaching at secondary vocational schools. This diploma thesis introduces an analysis of the concept of teaching career education in selected foreign countries within the curriculum documents and teaching materials available in the Czech territory. The chapters of the theoretical part deal with the relationship between secondary vocational education and the labour market, the concept of career education and counselling, comparison with foreign countries and comparison of teaching materials; last but not least, it also includes an introduction to psychological and social factors influencing career choice. The whole work flows into a didactic analysis where I elaborate the teaching of career education according to the above mentioned findings. In the first part of the didactic proposal I work mainly with the development of career competences and the discovery of career direction. The second part of the didactic proposal focuses on students' self-presentation. The outcome of the pupils' learning is the familiarisation with the factors influencing the career direction and the principles of its search. I consider the main output of the work to be the elaboration of a work...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV