Zobrazit minimální záznam

Adaptation of a beginning teacher for work with gifted pupils at first level of primary school
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorJonáková, Zuzana
dc.date.accessioned2023-11-07T01:10:23Z
dc.date.available2023-11-07T01:10:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184434
dc.description.abstractThe MSc. thesis focuses on the conditions for beginning teachers and their adaptation on start of their carreer at the first level of primary schools in the Czech Republic, and further ontheir success or problems in working with gifted pupils. The thesis is divided into theoretical and practical parts (the latter consisting of primary and secondary research). The theoretical part consists of three chapters. The first chapter describes some of the specifics of the teaching profession and the situation of new teachers shortly after taking up the job. The second chapter is devoted to the adaptation process, gives an overview of the conditions for new teachers and programmes to support them in the current Czech education system, the legislation in this area, and a brief comparison with the situation abroad. This is followed by a chapter devoted to a theoretical introduction to the issue of exceptionally gifted pupils, their identification and work with them. The primary research (questionnaire survey) seeks to identify attitudes to the issues directly from novice teachers (up to two or five years of experience) and their more experienced colleagues. The secondary survey is based on a search of previously published questionnaire surveys conducted among primary school teachers and principals over the last 10...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na podmínky pro začínající učitele a jejich adaptaci po nástupu do zaměstnání na 1. stupních základních škol v České republice a na jejich úspěšnost, popřípadě neúspěchy a problémy, v práci s nadanými žáky. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou (sestávající z primárního a sekundárního průzkumu). Teoretická část sestává ze tří kapitol. První kapitola popisuje některá specifika učitelského povolání a situace nových učitelů krátce po nástupu do zaměstnání. Druhá se věnuje adaptačnímu procesu, podává přehled o podmínkách pro začínající učitele a programech na jejich podporu v současném českém školství, o legislativní úpravě dané oblasti, a krátké srovnání se situací v zahraničí. Následuje kapitola věnovaná teoretickému úvodu do problematiky mimořádně nadaných žáků, jejich identifikace a práce s nimi. Primární průzkum (dotazníkové šetření) se snaží identifikovat postoje k daným tématům přímo od začínajících učitelů (do dvou, respektive pěti let praxe) i jejich zkušenějších kolegů. Sekundární průzkum je založen na rešerši dříve publikovaných dotazníkových šetření provedených mezi učiteli a řediteli základních škol v posledních 10 letech. Výsledky potvrzují poměrně malé využívání uvádějících učitelů a adaptačních plánů či programů. Na druhé straně práci s nadanými žáky...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectzačínající učitel|základní škola|adaptace|učitel|školní prostředí|první stupeň|pedagogické dovednosti|žácics_CZ
dc.subjectBeggining teacher|elementary school|adaptation|teacher|school enviroment|first level|pedagogical skills|pupilsen_US
dc.titleAdaptace začínajícího učitele pro práci s nadanými žáky 1. stupně ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-05
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId248891
dc.title.translatedAdaptation of a beginning teacher for work with gifted pupils at first level of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na podmínky pro začínající učitele a jejich adaptaci po nástupu do zaměstnání na 1. stupních základních škol v České republice a na jejich úspěšnost, popřípadě neúspěchy a problémy, v práci s nadanými žáky. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou (sestávající z primárního a sekundárního průzkumu). Teoretická část sestává ze tří kapitol. První kapitola popisuje některá specifika učitelského povolání a situace nových učitelů krátce po nástupu do zaměstnání. Druhá se věnuje adaptačnímu procesu, podává přehled o podmínkách pro začínající učitele a programech na jejich podporu v současném českém školství, o legislativní úpravě dané oblasti, a krátké srovnání se situací v zahraničí. Následuje kapitola věnovaná teoretickému úvodu do problematiky mimořádně nadaných žáků, jejich identifikace a práce s nimi. Primární průzkum (dotazníkové šetření) se snaží identifikovat postoje k daným tématům přímo od začínajících učitelů (do dvou, respektive pěti let praxe) i jejich zkušenějších kolegů. Sekundární průzkum je založen na rešerši dříve publikovaných dotazníkových šetření provedených mezi učiteli a řediteli základních škol v posledních 10 letech. Výsledky potvrzují poměrně malé využívání uvádějících učitelů a adaptačních plánů či programů. Na druhé straně práci s nadanými žáky...cs_CZ
uk.abstract.enThe MSc. thesis focuses on the conditions for beginning teachers and their adaptation on start of their carreer at the first level of primary schools in the Czech Republic, and further ontheir success or problems in working with gifted pupils. The thesis is divided into theoretical and practical parts (the latter consisting of primary and secondary research). The theoretical part consists of three chapters. The first chapter describes some of the specifics of the teaching profession and the situation of new teachers shortly after taking up the job. The second chapter is devoted to the adaptation process, gives an overview of the conditions for new teachers and programmes to support them in the current Czech education system, the legislation in this area, and a brief comparison with the situation abroad. This is followed by a chapter devoted to a theoretical introduction to the issue of exceptionally gifted pupils, their identification and work with them. The primary research (questionnaire survey) seeks to identify attitudes to the issues directly from novice teachers (up to two or five years of experience) and their more experienced colleagues. The secondary survey is based on a search of previously published questionnaire surveys conducted among primary school teachers and principals over the last 10...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV