Show simple item record

2D turn-based game in Unity with procedural generation elements
dc.contributor.advisorJežek, Pavel
dc.creatorSrb, František
dc.date.accessioned2023-11-07T01:11:08Z
dc.date.available2023-11-07T01:11:08Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184376
dc.description.abstractThe thesis focuses on the development of a 2D turn-based game in Unity, from the creation of a design document to the completion of its implemen- tation. We are analyzing the important elements of the game genres of Roguelike, deck-building and dungeon-crawler, and we have created a game design document combining these gameplay elements into a single game. The thesis also includes the utilization of procedural generation techniques. We have performed a detailed analysis of the game design document, which, along with the document itself, we use for the implementation of the game. The result of the thesis is a game for the Windows operating system, which is played on a square grid and the player navigates through it using their player character. Enemies are fought using cards from a deck, which can be enhanced with new cards earned from defeated enemies in the form of items.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá vývojem 2D tahové hry v Unity, od návrhu herního de- signu až po dokončení její implementace. Rozebíráme důležité prvky pro herní žánry Roguelike, deck-building a dungeon-crawler a vytvořili jsme game de- sign dokument, který tyto herní prvky spojuje do jedné hry. Součástí práce je i využití prvků procedurálního generování. Provedli jsme detailnější ana- lýzu game design dokumentu, kterou společně se samotným dokumentem používáme k implementaci hry. Výsledkem práce je hra pro operační systém Windows, která se hraje na čtvercové mřížce a hráč se v ní pohybuje pomocí svého hrdiny. S nepřáteli ve hře bojuje za pomoci karet z balíčku, který bě- hem hry vylepšuje novými kartami získaných z poražených nepřátel ve formě předmětů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectUnity|procedurální generování|2D|hra|tahová hracs_CZ
dc.subjectUnity|procedural generation|2D|game|turn-based gameen_US
dc.title2D tahová hra v Unity s prvky procedurálního generovánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentKatedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Distributed and Dependable Systemsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId248915
dc.title.translated2D turn-based game in Unity with procedural generation elementsen_US
dc.contributor.refereeČerný, Vojtěch
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Distributed and Dependable Systemsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá vývojem 2D tahové hry v Unity, od návrhu herního de- signu až po dokončení její implementace. Rozebíráme důležité prvky pro herní žánry Roguelike, deck-building a dungeon-crawler a vytvořili jsme game de- sign dokument, který tyto herní prvky spojuje do jedné hry. Součástí práce je i využití prvků procedurálního generování. Provedli jsme detailnější ana- lýzu game design dokumentu, kterou společně se samotným dokumentem používáme k implementaci hry. Výsledkem práce je hra pro operační systém Windows, která se hraje na čtvercové mřížce a hráč se v ní pohybuje pomocí svého hrdiny. S nepřáteli ve hře bojuje za pomoci karet z balíčku, který bě- hem hry vylepšuje novými kartami získaných z poražených nepřátel ve formě předmětů.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the development of a 2D turn-based game in Unity, from the creation of a design document to the completion of its implemen- tation. We are analyzing the important elements of the game genres of Roguelike, deck-building and dungeon-crawler, and we have created a game design document combining these gameplay elements into a single game. The thesis also includes the utilization of procedural generation techniques. We have performed a detailed analysis of the game design document, which, along with the document itself, we use for the implementation of the game. The result of the thesis is a game for the Windows operating system, which is played on a square grid and the player navigates through it using their player character. Enemies are fought using cards from a deck, which can be enhanced with new cards earned from defeated enemies in the form of items.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV