2D tahová hra v Unity s prvky procedurálního generování
2D turn-based game in Unity with procedural generation elements
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184376Identifikátory
SIS: 248915
Kolekce
- Kvalifikační práce [11363]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černý, Vojtěch
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj her
Katedra / ústav / klinika
Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů
Datum obhajoby
7. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Unity|procedurální generování|2D|hra|tahová hraKlíčová slova (anglicky)
Unity|procedural generation|2D|game|turn-based gamePráce se zabývá vývojem 2D tahové hry v Unity, od návrhu herního de- signu až po dokončení její implementace. Rozebíráme důležité prvky pro herní žánry Roguelike, deck-building a dungeon-crawler a vytvořili jsme game de- sign dokument, který tyto herní prvky spojuje do jedné hry. Součástí práce je i využití prvků procedurálního generování. Provedli jsme detailnější ana- lýzu game design dokumentu, kterou společně se samotným dokumentem používáme k implementaci hry. Výsledkem práce je hra pro operační systém Windows, která se hraje na čtvercové mřížce a hráč se v ní pohybuje pomocí svého hrdiny. S nepřáteli ve hře bojuje za pomoci karet z balíčku, který bě- hem hry vylepšuje novými kartami získaných z poražených nepřátel ve formě předmětů.
The thesis focuses on the development of a 2D turn-based game in Unity, from the creation of a design document to the completion of its implemen- tation. We are analyzing the important elements of the game genres of Roguelike, deck-building and dungeon-crawler, and we have created a game design document combining these gameplay elements into a single game. The thesis also includes the utilization of procedural generation techniques. We have performed a detailed analysis of the game design document, which, along with the document itself, we use for the implementation of the game. The result of the thesis is a game for the Windows operating system, which is played on a square grid and the player navigates through it using their player character. Enemies are fought using cards from a deck, which can be enhanced with new cards earned from defeated enemies in the form of items.