Zobrazit minimální záznam

Užívání anglických jmen vietnamskými univerzitními studenty
dc.contributor.advisorSherman, Tamah
dc.creatorPham, Thu Tra
dc.date.accessioned2023-11-07T01:34:22Z
dc.date.available2023-11-07T01:34:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184332
dc.description.abstractand keywords The aim of this thesis is to investigate the management of personal names of Vietnamese students living and/or studying in the United Kingdom. It explores reasons for adopting English names, situations for different name usage, and motivations behind name choices. The data were obtained both quantitatively through a questionnaire and qualitatively through one-on-one interviews. The results confirm that management of personal names heavily depends on the individual. However, certain patterns can be observed. The study's findings demonstrate that participants use strategies for selecting an English name that align with those proposed in previous works by Burt (2009), Chen (2015), and McPherron (2009). Additionally, the research corroborates the role of convenience as a significant factor influencing individuals to adopt an English name as proposed by previous research. However, the study also identifies deviations from existing literature. Notably, the trendiness of having an English name appears to hold less importance for the participants, differing from the findings of Barešová & Pikhart (2020). Furthermore, contrary to the perspectives of Chen (2015) and Heffernan (2010), the research indicates that adopting an English name for use in English classes does not significantly impact the...en_US
dc.description.abstracta klíčová slova Cílem této práce je prozkoumat management osobních jmen vietnamských studentů žijících a/nebo studujících ve Spojeném království. Aspekty řešené v této práci jsou důvody pro přijetí anglického jména, v jaké situaci používá jedinec které jméno a jaké jsou motivace při výběru anglického jména. Data byla získána kvantitativně pomocí dotazníku a kvalitativně prostřednictvím rozhovorů. Výsledky potvrzují, že management osobních jmen silně závisí na jednotlivci, lze však identifikovat určité vzorce a trendy. Výsledky této studie naznačují, že účastníci uplatňují stejné strategie při výběru anglických jmen, které jsou konzistentní s předchozími pracemi, například Burt (2009), Chen (2015) a McPherron (2009). Kromě toho tato studie potvrzuje, že usnadnění každodenního života hraje významnou roli při rozhodování jednotlivců přijmout anglické jméno, jak bylo identifikováno v předchozím výzkumu. Zároveň však tato studie identifikuje odchylky od existující literatury. Zdá se, že trendovost anglických jmen má pro účastníky menší význam, což se liší od závěrů Barešové a Pikharta (2020). Navíc, na rozdíl od závěrů Chena (2015) a Heffernana (2010), tato studie ukazuje, že používání anglického jména specificky během hodin angličtiny nemá významný vliv na celkové užívání anglického jména. Klíčová...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectteorie jazykového managementu|jednoduchý jazykový management|organizovaný jazykový management|management jména|vietnamští studenti|identita|jazyková ideologiecs_CZ
dc.subjectlanguage management theory|simple language management|organized language management|name management|Vietnamese students|identity|language ideologyen_US
dc.titleVietnamese University Students in the UK and Their Use of English Namesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId249728
dc.title.translatedUžívání anglických jmen vietnamskými univerzitními studentycs_CZ
dc.contributor.refereeLuef, Eva Maria
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.programAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-program.enEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csa klíčová slova Cílem této práce je prozkoumat management osobních jmen vietnamských studentů žijících a/nebo studujících ve Spojeném království. Aspekty řešené v této práci jsou důvody pro přijetí anglického jména, v jaké situaci používá jedinec které jméno a jaké jsou motivace při výběru anglického jména. Data byla získána kvantitativně pomocí dotazníku a kvalitativně prostřednictvím rozhovorů. Výsledky potvrzují, že management osobních jmen silně závisí na jednotlivci, lze však identifikovat určité vzorce a trendy. Výsledky této studie naznačují, že účastníci uplatňují stejné strategie při výběru anglických jmen, které jsou konzistentní s předchozími pracemi, například Burt (2009), Chen (2015) a McPherron (2009). Kromě toho tato studie potvrzuje, že usnadnění každodenního života hraje významnou roli při rozhodování jednotlivců přijmout anglické jméno, jak bylo identifikováno v předchozím výzkumu. Zároveň však tato studie identifikuje odchylky od existující literatury. Zdá se, že trendovost anglických jmen má pro účastníky menší význam, což se liší od závěrů Barešové a Pikharta (2020). Navíc, na rozdíl od závěrů Chena (2015) a Heffernana (2010), tato studie ukazuje, že používání anglického jména specificky během hodin angličtiny nemá významný vliv na celkové užívání anglického jména. Klíčová...cs_CZ
uk.abstract.enand keywords The aim of this thesis is to investigate the management of personal names of Vietnamese students living and/or studying in the United Kingdom. It explores reasons for adopting English names, situations for different name usage, and motivations behind name choices. The data were obtained both quantitatively through a questionnaire and qualitatively through one-on-one interviews. The results confirm that management of personal names heavily depends on the individual. However, certain patterns can be observed. The study's findings demonstrate that participants use strategies for selecting an English name that align with those proposed in previous works by Burt (2009), Chen (2015), and McPherron (2009). Additionally, the research corroborates the role of convenience as a significant factor influencing individuals to adopt an English name as proposed by previous research. However, the study also identifies deviations from existing literature. Notably, the trendiness of having an English name appears to hold less importance for the participants, differing from the findings of Barešová & Pikhart (2020). Furthermore, contrary to the perspectives of Chen (2015) and Heffernan (2010), the research indicates that adopting an English name for use in English classes does not significantly impact the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV