Zobrazit minimální záznam

Tvarové gramatiky pro generování levelů v akční RPG hře
dc.contributor.advisorČerný, Vojtěch
dc.creatorKalva, Tomáš
dc.date.accessioned2023-11-06T13:12:31Z
dc.date.available2023-11-06T13:12:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184185
dc.description.abstractThird-person 3D action role-playing games inspired by Dark Souls (souls-likes) have recently gained a lot of popularity, but are difficult to develop due to the amount of gameplay and content required. In this thesis, we describe a level-generation framework that aids with prototyping souls-likes. We use shape grammars combined with a grid- based procedural modeler to create the environment. Additional script execution can be intertwined with the grammar, to allow for additional mechanics, such as adding enemies, items and locking parts of the levels. The framework is best fit for generating level sequences and allows designers to create a large amount of varied content and game mechanics with ease. We demonstrate usage of the framework by creating a playable game with it. The code of the game is available inside of the framework that's a part of electronic attachments. 1en_US
dc.description.abstract3D akční role-playing hry inspirované Dark Souls (souls-like hry) nedávno nabyly na popularitě, ale jejich vývoj je náročný kvůli množství hratelného obsahu, které vyžadují. V této práci popisujeme framework pro generování úrovní zaměřený na tvorbu souls-like her. Pro tvorbu prostředí je použit nástroj pro procedurální modelování v kombinaci s tvarovými gramatikami. Uživatel může definovat vlastní skripty umožňující tvorbu herních mechanik, přidávání nepřátel, předmětů a zamykání části úrovně. Tento frame- work je vhodný pro generování posloupnosti úrovní a umožňuje jednoduchou tvorbu rozsáhlého množství různorodého obsahu a herních mechanik. Použití frameworku je demonstrováno na konkrétní hře v něm vytvořené. Kód této hry je dostupný v frame- worku, který je součástí elektronických příloh. 1cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjecttvarové gramtiky|generování úrovní|procedurální tvorba obsahu|procedurální modelování|role-playing hrycs_CZ
dc.subjectshape grammars|level generation|procedural content generation|procedural modeling|role-playing gamesen_US
dc.titleShape grammars for level generation in an action RPG gameen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-06
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId246098
dc.title.translatedTvarové gramatiky pro generování levelů v akční RPG hřecs_CZ
dc.contributor.refereeBednárek, David
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs3D akční role-playing hry inspirované Dark Souls (souls-like hry) nedávno nabyly na popularitě, ale jejich vývoj je náročný kvůli množství hratelného obsahu, které vyžadují. V této práci popisujeme framework pro generování úrovní zaměřený na tvorbu souls-like her. Pro tvorbu prostředí je použit nástroj pro procedurální modelování v kombinaci s tvarovými gramatikami. Uživatel může definovat vlastní skripty umožňující tvorbu herních mechanik, přidávání nepřátel, předmětů a zamykání části úrovně. Tento frame- work je vhodný pro generování posloupnosti úrovní a umožňuje jednoduchou tvorbu rozsáhlého množství různorodého obsahu a herních mechanik. Použití frameworku je demonstrováno na konkrétní hře v něm vytvořené. Kód této hry je dostupný v frame- worku, který je součástí elektronických příloh. 1cs_CZ
uk.abstract.enThird-person 3D action role-playing games inspired by Dark Souls (souls-likes) have recently gained a lot of popularity, but are difficult to develop due to the amount of gameplay and content required. In this thesis, we describe a level-generation framework that aids with prototyping souls-likes. We use shape grammars combined with a grid- based procedural modeler to create the environment. Additional script execution can be intertwined with the grammar, to allow for additional mechanics, such as adding enemies, items and locking parts of the levels. The framework is best fit for generating level sequences and allows designers to create a large amount of varied content and game mechanics with ease. We demonstrate usage of the framework by creating a playable game with it. The code of the game is available inside of the framework that's a part of electronic attachments. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV