dc.contributor.advisor | Černý, Vojtěch | |
dc.creator | Kalva, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2023-11-06T13:12:31Z | |
dc.date.available | 2023-11-06T13:12:31Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/184185 | |
dc.description.abstract | Third-person 3D action role-playing games inspired by Dark Souls (souls-likes) have recently gained a lot of popularity, but are difficult to develop due to the amount of gameplay and content required. In this thesis, we describe a level-generation framework that aids with prototyping souls-likes. We use shape grammars combined with a grid- based procedural modeler to create the environment. Additional script execution can be intertwined with the grammar, to allow for additional mechanics, such as adding enemies, items and locking parts of the levels. The framework is best fit for generating level sequences and allows designers to create a large amount of varied content and game mechanics with ease. We demonstrate usage of the framework by creating a playable game with it. The code of the game is available inside of the framework that's a part of electronic attachments. 1 | en_US |
dc.description.abstract | 3D akční role-playing hry inspirované Dark Souls (souls-like hry) nedávno nabyly na popularitě, ale jejich vývoj je náročný kvůli množství hratelného obsahu, které vyžadují. V této práci popisujeme framework pro generování úrovní zaměřený na tvorbu souls-like her. Pro tvorbu prostředí je použit nástroj pro procedurální modelování v kombinaci s tvarovými gramatikami. Uživatel může definovat vlastní skripty umožňující tvorbu herních mechanik, přidávání nepřátel, předmětů a zamykání části úrovně. Tento frame- work je vhodný pro generování posloupnosti úrovní a umožňuje jednoduchou tvorbu rozsáhlého množství různorodého obsahu a herních mechanik. Použití frameworku je demonstrováno na konkrétní hře v něm vytvořené. Kód této hry je dostupný v frame- worku, který je součástí elektronických příloh. 1 | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | tvarové gramtiky|generování úrovní|procedurální tvorba obsahu|procedurální modelování|role-playing hry | cs_CZ |
dc.subject | shape grammars|level generation|procedural content generation|procedural modeling|role-playing games | en_US |
dc.title | Shape grammars for level generation in an action RPG game | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-06 | |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 246098 | |
dc.title.translated | Tvarové gramatiky pro generování levelů v akční RPG hře | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Bednárek, David | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.degree.program | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | 3D akční role-playing hry inspirované Dark Souls (souls-like hry) nedávno nabyly na popularitě, ale jejich vývoj je náročný kvůli množství hratelného obsahu, které vyžadují. V této práci popisujeme framework pro generování úrovní zaměřený na tvorbu souls-like her. Pro tvorbu prostředí je použit nástroj pro procedurální modelování v kombinaci s tvarovými gramatikami. Uživatel může definovat vlastní skripty umožňující tvorbu herních mechanik, přidávání nepřátel, předmětů a zamykání části úrovně. Tento frame- work je vhodný pro generování posloupnosti úrovní a umožňuje jednoduchou tvorbu rozsáhlého množství různorodého obsahu a herních mechanik. Použití frameworku je demonstrováno na konkrétní hře v něm vytvořené. Kód této hry je dostupný v frame- worku, který je součástí elektronických příloh. 1 | cs_CZ |
uk.abstract.en | Third-person 3D action role-playing games inspired by Dark Souls (souls-likes) have recently gained a lot of popularity, but are difficult to develop due to the amount of gameplay and content required. In this thesis, we describe a level-generation framework that aids with prototyping souls-likes. We use shape grammars combined with a grid- based procedural modeler to create the environment. Additional script execution can be intertwined with the grammar, to allow for additional mechanics, such as adding enemies, items and locking parts of the levels. The framework is best fit for generating level sequences and allows designers to create a large amount of varied content and game mechanics with ease. We demonstrate usage of the framework by creating a playable game with it. The code of the game is available inside of the framework that's a part of electronic attachments. 1 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |