Shape grammars for level generation in an action RPG game
Tvarové gramatiky pro generování levelů v akční RPG hře
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184185Identifikátory
SIS: 246098
Kolekce
- Kvalifikační práce [11214]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednárek, David
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
6. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
tvarové gramtiky|generování úrovní|procedurální tvorba obsahu|procedurální modelování|role-playing hryKlíčová slova (anglicky)
shape grammars|level generation|procedural content generation|procedural modeling|role-playing games3D akční role-playing hry inspirované Dark Souls (souls-like hry) nedávno nabyly na popularitě, ale jejich vývoj je náročný kvůli množství hratelného obsahu, které vyžadují. V této práci popisujeme framework pro generování úrovní zaměřený na tvorbu souls-like her. Pro tvorbu prostředí je použit nástroj pro procedurální modelování v kombinaci s tvarovými gramatikami. Uživatel může definovat vlastní skripty umožňující tvorbu herních mechanik, přidávání nepřátel, předmětů a zamykání části úrovně. Tento frame- work je vhodný pro generování posloupnosti úrovní a umožňuje jednoduchou tvorbu rozsáhlého množství různorodého obsahu a herních mechanik. Použití frameworku je demonstrováno na konkrétní hře v něm vytvořené. Kód této hry je dostupný v frame- worku, který je součástí elektronických příloh. 1
Third-person 3D action role-playing games inspired by Dark Souls (souls-likes) have recently gained a lot of popularity, but are difficult to develop due to the amount of gameplay and content required. In this thesis, we describe a level-generation framework that aids with prototyping souls-likes. We use shape grammars combined with a grid- based procedural modeler to create the environment. Additional script execution can be intertwined with the grammar, to allow for additional mechanics, such as adding enemies, items and locking parts of the levels. The framework is best fit for generating level sequences and allows designers to create a large amount of varied content and game mechanics with ease. We demonstrate usage of the framework by creating a playable game with it. The code of the game is available inside of the framework that's a part of electronic attachments. 1