Zobrazit minimální záznam

Online komunikace Maďarské národní galerie a Národní galerie v Praze: Případová studie národních galerií dvou členských zemí Visegrádské aliance
dc.contributor.advisorJanáč, Jiří
dc.creatorTikhonova, Tatiana
dc.date.accessioned2023-11-06T16:13:07Z
dc.date.available2023-11-06T16:13:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183694
dc.description.abstractand keywords The presentation of heritage is a central role of a museum. The growing complexity of media technologies made it possible for museums to display heritage through online media channels. Museum online strategy unites various actors, sources, and audiences. However, online communication poses a challenge for a museum to manage the online environment, dynamic and open, that confronts the nature of museum's organizational structure: institutionalized, stable, and limited by its responsibilities. The focus of the research is on the online communication of the Hungarian National Gallery and the National Gallery Prague. This thesis aims to investigate the landscape of online strategy and museum-user online interaction developed by the two Central European galleries. The products of online communication, the gallery's website, and social media constitute the data set for the thesis. The interviews with the Galleries' online communications specialists and the international students in Hungary allow me to juxtapose the first-had designer perspective and the end side of the communication process. The methods of the textual analysis of a website content and content analysis of the website textual data bring the understanding of the narratives and themes revolving in the communication. In line with...en_US
dc.description.abstracta klíčová slova Prezentace kulturního dědictví je ústřední úlohou muzea. Rostoucí komplexnost mediálních technologií umožnila muzeím prezentovat dědictví prostřednictvím online mediálních kanálů. Muzejní online strategie spojuje různé aktéry, zdroje a publikum. Online komunikace však představuje pro muzeum výzvu, jak zvládnout online prostředí, dynamické a otevřené, které se střetává s povahou organizační struktury muzea: institucionalizované, stabilní a omezené svými povinnostmi. Výzkum se zaměřuje na online komunikaci Maďarské národní galerie a Národní galerie v Praze. Cílem této práce je prozkoumat krajinu online strategie a online interakce mezi muzeem a uživatelem, kterou tyto dvě středoevropské galerie vyvinuly. Produkty online komunikace, webové stránky galerie a sociální média tvoří soubor dat pro tuto práci. Rozhovory se specialisty na online komunikaci galerií a zahraničními studenty v Maďarsku mi umožňují konfrontovat perspektivu designéra z první ruky a konečnou stránku komunikačního procesu. Metody textové analýzy obsahu webových stránek a obsahové analýzy textových dat webových stránek přinášejí pochopení narativů a témat, které se v komunikaci točí. V souladu s paradigmatem nové muzeologie se práce zabývá sděleními, interaktivitou a praktikami zapojení do online prezentace galerií a...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMaďarská národní galerie|Národní galerie v Praze|Případová studie|Visegrádská aliancecs_CZ
dc.subjectHungarian National Gallery|National Gallery Prague|The Case Study|Visegrad Allianceen_US
dc.titleOnline Communication of the Hungarian National Gallery and the National Gallery Prague: The Case Study of the Two Visegrad Alliance Member Countries' National Galleriesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-20
dc.description.departmentÚstav světových dějincs_CZ
dc.description.departmentInstitute of General Historyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId259582
dc.title.translatedOnline komunikace Maďarské národní galerie a Národní galerie v Praze: Případová studie národních galerií dvou členských zemí Visegrádské aliancecs_CZ
dc.contributor.refereeVeress, Dániel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTEMA+ European Societies: Heritage and Development / Sociétés européennes: patrimoine et développementcs_CZ
thesis.degree.disciplineTEMA+ European Societies: Heritage and Development / Sociétés européennes: patrimoine et développementen_US
thesis.degree.programTEMA+ European Societies: Heritage and Development / Sociétés européennes: patrimoine et développementcs_CZ
thesis.degree.programTEMA+ European Societies: Heritage and Development / Sociétés européennes: patrimoine et développementen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav světových dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of General Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTEMA+ European Societies: Heritage and Development / Sociétés européennes: patrimoine et développementcs_CZ
uk.degree-discipline.enTEMA+ European Societies: Heritage and Development / Sociétés européennes: patrimoine et développementen_US
uk.degree-program.csTEMA+ European Societies: Heritage and Development / Sociétés européennes: patrimoine et développementcs_CZ
uk.degree-program.enTEMA+ European Societies: Heritage and Development / Sociétés européennes: patrimoine et développementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csa klíčová slova Prezentace kulturního dědictví je ústřední úlohou muzea. Rostoucí komplexnost mediálních technologií umožnila muzeím prezentovat dědictví prostřednictvím online mediálních kanálů. Muzejní online strategie spojuje různé aktéry, zdroje a publikum. Online komunikace však představuje pro muzeum výzvu, jak zvládnout online prostředí, dynamické a otevřené, které se střetává s povahou organizační struktury muzea: institucionalizované, stabilní a omezené svými povinnostmi. Výzkum se zaměřuje na online komunikaci Maďarské národní galerie a Národní galerie v Praze. Cílem této práce je prozkoumat krajinu online strategie a online interakce mezi muzeem a uživatelem, kterou tyto dvě středoevropské galerie vyvinuly. Produkty online komunikace, webové stránky galerie a sociální média tvoří soubor dat pro tuto práci. Rozhovory se specialisty na online komunikaci galerií a zahraničními studenty v Maďarsku mi umožňují konfrontovat perspektivu designéra z první ruky a konečnou stránku komunikačního procesu. Metody textové analýzy obsahu webových stránek a obsahové analýzy textových dat webových stránek přinášejí pochopení narativů a témat, které se v komunikaci točí. V souladu s paradigmatem nové muzeologie se práce zabývá sděleními, interaktivitou a praktikami zapojení do online prezentace galerií a...cs_CZ
uk.abstract.enand keywords The presentation of heritage is a central role of a museum. The growing complexity of media technologies made it possible for museums to display heritage through online media channels. Museum online strategy unites various actors, sources, and audiences. However, online communication poses a challenge for a museum to manage the online environment, dynamic and open, that confronts the nature of museum's organizational structure: institutionalized, stable, and limited by its responsibilities. The focus of the research is on the online communication of the Hungarian National Gallery and the National Gallery Prague. This thesis aims to investigate the landscape of online strategy and museum-user online interaction developed by the two Central European galleries. The products of online communication, the gallery's website, and social media constitute the data set for the thesis. The interviews with the Galleries' online communications specialists and the international students in Hungary allow me to juxtapose the first-had designer perspective and the end side of the communication process. The methods of the textual analysis of a website content and content analysis of the website textual data bring the understanding of the narratives and themes revolving in the communication. In line with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav světových dějincs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV