Jaromír Neumann: znalec benátské malby
Jaromír Neumann: The connoisseur of Venetian painting
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72156Identifikátory
SIS: 147449
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Konečný, Lubomír
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
16. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Jaromír Neumann, benátská malba, Obrazárna Pražského hradu, Olomoucká obrazárna, Kroměřížská obrazárna, Národní galerie v Praze, znalectví, restaurování, Tizian, Jacopo Tintoretto, Domenico Tintoretto, Rocco Marconi, Pordenone, Paolo Veronese, Bonifazio Veronese, Jacopo Bassano, Leandro Bassano, Francesco BassanoKlíčová slova (anglicky)
Jaromír Neumann, Venetian painting, Prague Castle Picture Gallery, Olomouc Picture Gallery, Kroměříž Picture Gallery, National Gallery in Prague, connoisseurship, restoration, Tizian, Jacopo Tintoretto, Domenico Tintoretto, Rocco Marconi, Pordenone, Paolo Veronese, Bonifazio Veronese, Jacopo Bassano, Leandro Bassano, Francesco BassanoPráce se zabývá osobností Jaromíra Neumanna jako znalce benátské malby na našem území. Jeho postup je dokumentován na množství obrazů z několika institucí, jež autorsky zařadil. Konkrétně se jedná o díla z Obrazárny Pražského hradu, Olomoucké obrazárny, Národní galerie v Praze a významný Tizianův obraz z Kroměřížské obrazárny, na nějž soustředil svůj zájem po dlouhou dobu. Jsou to díla malířské rodiny Bassanů, Paola Veroneseho, Jacopa a Domenica Tintoretta, Bonifazia Veroneseho, Rocca Marconiho, Pordenona a Tiziana. V obecnější rovině se práce věnuje problematice znalectví a restaurování, ale není jejím smyslem rozsáhlejší rozbor, spíše potřebné nastínění v souvislosti s tématem práce. Výsledkem by mělo být vymezení a specifikace Neumannova postupu autorského zařazení a snaha o postihnutí klíčových bodů formujících jeho určení.
The work is dedicated to the personality Jaromír Neumann as an expert of Venetian painting in our country, whose approach is documented on a number of paintings from several institutions, which autorship determinated. Specifically, the images of the Prague Castle Picture Gallery, National Gallery in Prague, Olomouc Picture Gallery and significant Titian painting of Kroměříž Picture Gallery, which concentrated his interest for a long time. These are the works of painter's family Bassano, Paolo Veronese, Jacopo and Domenico Tintoretto, Bonifazio Veronese, Rocco Marconi, Pordenone and Titian. More generally, the work deals with issues of connoisseurship and restoration, but is not the purpose of extensive analysis, the more necessary as outlined in the context of the theme of the work. The result should be the definition and specification process of Neumann's autorship determination and the pursuit of affect key points that form its determination.