Zobrazit minimální záznam

Analogy and difference of ice skating and inline skating and their mutual use in teaching.
dc.contributor.advisorPokorný, Ladislav
dc.creatorOndráčková, Markéta
dc.date.accessioned2023-07-24T16:56:11Z
dc.date.available2023-07-24T16:56:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180579
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the correspondences and differences between inline skating and ice skating. In the theoretical part I introduce both types of skating. I describe the classification of these sports, basic equipment, safety, and the methodology of both skating types. In the theoretical part there is also a chapter on the suitability of skating in relation to the age of the child. In the practical part I verify a unified methodical series that I designed for both types of skating. The main aim of the thesis is to compare the practice of inline skating and ice skating techniques from the point of view of their correspondences and differences. The partial objectives are to find out whether it is possible to transfer the acquired skills from one type of skating to the other, to find out whether it is possible to design a unified methodology for the acceleration of mastering the basic requirements. Furthermore, to investigate the influence of ice skating and inline skating teaching methodologies on the level of skill when switching to the second skating technique. The following methods are used in the thesis: the observation method, experimental method, assessment scale and arithmetic mean. The results of the thesis show that both types of skating are very similar, so one type of skating can...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá shodou a rozdílností mezi inline bruslením a bruslením na ledě. V teoretické části přibližuji oba typy bruslení. Popisuji zde dělení těchto sportů, základní vybavení, bezpečnost a také metodiku obou bruslařských typů. V teoretické části se dále nachází kapitola o vhodnosti bruslení ve vztahu k věku dítěte. V praktické časti ověřuji jednotnou metodickou řadu, kterou jsem navrhla pro oba typy bruslení. Hlavním cílem práce je porovnat nácvik techniky inline bruslení a bruslení na ledě z pohledu jejich shodnosti a odlišnosti. Dílčími cíli jsou zjistit, zda je možné přenést naučené dovednosti z jednoho typu bruslení na druhý, zjistit, zda lze navrhnout jednotnou metodiku pro urychlení zvládnutí základních požadavků. Dále pak prozkoumat vliv metodik výuky bruslení na ledě a inline bruslení na úroveň dovedností při přechodu na druhou techniku bruslení. V práci jsou použity metody: metoda pozorování, experimentální metoda, posuzovací stupnice a aritmetický průměr. Z výsledků práce vyplývá, že oba způsoby bruslení jsou si velmi podobné, tudíž jeden typ může sloužit jako průprava pro druhý typ bruslení a opačně. Práce také potvrzuje, že lze navrhnout jednotnou metodickou řadu pro oba způsoby bruslení.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectskatingen_US
dc.subjectinline skatingen_US
dc.subjectagreementen_US
dc.subjectdifferenceen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectbruslenícs_CZ
dc.subjectinline bruslenícs_CZ
dc.subjectshodacs_CZ
dc.subjectrozdílnostcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.titleAnalogie a rozdílnost bruslení na ledové ploše a inline bruslení a jejich vzájemné využití při výuce.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-15
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId236944
dc.title.translatedAnalogy and difference of ice skating and inline skating and their mutual use in teaching.en_US
dc.contributor.refereeKainová, Lucie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá shodou a rozdílností mezi inline bruslením a bruslením na ledě. V teoretické části přibližuji oba typy bruslení. Popisuji zde dělení těchto sportů, základní vybavení, bezpečnost a také metodiku obou bruslařských typů. V teoretické části se dále nachází kapitola o vhodnosti bruslení ve vztahu k věku dítěte. V praktické časti ověřuji jednotnou metodickou řadu, kterou jsem navrhla pro oba typy bruslení. Hlavním cílem práce je porovnat nácvik techniky inline bruslení a bruslení na ledě z pohledu jejich shodnosti a odlišnosti. Dílčími cíli jsou zjistit, zda je možné přenést naučené dovednosti z jednoho typu bruslení na druhý, zjistit, zda lze navrhnout jednotnou metodiku pro urychlení zvládnutí základních požadavků. Dále pak prozkoumat vliv metodik výuky bruslení na ledě a inline bruslení na úroveň dovedností při přechodu na druhou techniku bruslení. V práci jsou použity metody: metoda pozorování, experimentální metoda, posuzovací stupnice a aritmetický průměr. Z výsledků práce vyplývá, že oba způsoby bruslení jsou si velmi podobné, tudíž jeden typ může sloužit jako průprava pro druhý typ bruslení a opačně. Práce také potvrzuje, že lze navrhnout jednotnou metodickou řadu pro oba způsoby bruslení.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the correspondences and differences between inline skating and ice skating. In the theoretical part I introduce both types of skating. I describe the classification of these sports, basic equipment, safety, and the methodology of both skating types. In the theoretical part there is also a chapter on the suitability of skating in relation to the age of the child. In the practical part I verify a unified methodical series that I designed for both types of skating. The main aim of the thesis is to compare the practice of inline skating and ice skating techniques from the point of view of their correspondences and differences. The partial objectives are to find out whether it is possible to transfer the acquired skills from one type of skating to the other, to find out whether it is possible to design a unified methodology for the acceleration of mastering the basic requirements. Furthermore, to investigate the influence of ice skating and inline skating teaching methodologies on the level of skill when switching to the second skating technique. The following methods are used in the thesis: the observation method, experimental method, assessment scale and arithmetic mean. The results of the thesis show that both types of skating are very similar, so one type of skating can...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV