dc.contributor.advisor | Pokorný, Ladislav | |
dc.creator | Ondráčková, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T16:56:11Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T16:56:11Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/180579 | |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the correspondences and differences between inline skating and ice skating. In the theoretical part I introduce both types of skating. I describe the classification of these sports, basic equipment, safety, and the methodology of both skating types. In the theoretical part there is also a chapter on the suitability of skating in relation to the age of the child. In the practical part I verify a unified methodical series that I designed for both types of skating. The main aim of the thesis is to compare the practice of inline skating and ice skating techniques from the point of view of their correspondences and differences. The partial objectives are to find out whether it is possible to transfer the acquired skills from one type of skating to the other, to find out whether it is possible to design a unified methodology for the acceleration of mastering the basic requirements. Furthermore, to investigate the influence of ice skating and inline skating teaching methodologies on the level of skill when switching to the second skating technique. The following methods are used in the thesis: the observation method, experimental method, assessment scale and arithmetic mean. The results of the thesis show that both types of skating are very similar, so one type of skating can... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá shodou a rozdílností mezi inline bruslením a bruslením na ledě. V teoretické části přibližuji oba typy bruslení. Popisuji zde dělení těchto sportů, základní vybavení, bezpečnost a také metodiku obou bruslařských typů. V teoretické části se dále nachází kapitola o vhodnosti bruslení ve vztahu k věku dítěte. V praktické časti ověřuji jednotnou metodickou řadu, kterou jsem navrhla pro oba typy bruslení. Hlavním cílem práce je porovnat nácvik techniky inline bruslení a bruslení na ledě z pohledu jejich shodnosti a odlišnosti. Dílčími cíli jsou zjistit, zda je možné přenést naučené dovednosti z jednoho typu bruslení na druhý, zjistit, zda lze navrhnout jednotnou metodiku pro urychlení zvládnutí základních požadavků. Dále pak prozkoumat vliv metodik výuky bruslení na ledě a inline bruslení na úroveň dovedností při přechodu na druhou techniku bruslení. V práci jsou použity metody: metoda pozorování, experimentální metoda, posuzovací stupnice a aritmetický průměr. Z výsledků práce vyplývá, že oba způsoby bruslení jsou si velmi podobné, tudíž jeden typ může sloužit jako průprava pro druhý typ bruslení a opačně. Práce také potvrzuje, že lze navrhnout jednotnou metodickou řadu pro oba způsoby bruslení. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | skating | en_US |
dc.subject | inline skating | en_US |
dc.subject | agreement | en_US |
dc.subject | difference | en_US |
dc.subject | pupil | en_US |
dc.subject | teaching | en_US |
dc.subject | bruslení | cs_CZ |
dc.subject | inline bruslení | cs_CZ |
dc.subject | shoda | cs_CZ |
dc.subject | rozdílnost | cs_CZ |
dc.subject | žák | cs_CZ |
dc.subject | výuka | cs_CZ |
dc.title | Analogie a rozdílnost bruslení na ledové ploše a inline bruslení a jejich vzájemné využití při výuce. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-05-15 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 236944 | |
dc.title.translated | Analogy and difference of ice skating and inline skating and their mutual use in teaching. | en_US |
dc.contributor.referee | Kainová, Lucie | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá shodou a rozdílností mezi inline bruslením a bruslením na ledě. V teoretické části přibližuji oba typy bruslení. Popisuji zde dělení těchto sportů, základní vybavení, bezpečnost a také metodiku obou bruslařských typů. V teoretické části se dále nachází kapitola o vhodnosti bruslení ve vztahu k věku dítěte. V praktické časti ověřuji jednotnou metodickou řadu, kterou jsem navrhla pro oba typy bruslení. Hlavním cílem práce je porovnat nácvik techniky inline bruslení a bruslení na ledě z pohledu jejich shodnosti a odlišnosti. Dílčími cíli jsou zjistit, zda je možné přenést naučené dovednosti z jednoho typu bruslení na druhý, zjistit, zda lze navrhnout jednotnou metodiku pro urychlení zvládnutí základních požadavků. Dále pak prozkoumat vliv metodik výuky bruslení na ledě a inline bruslení na úroveň dovedností při přechodu na druhou techniku bruslení. V práci jsou použity metody: metoda pozorování, experimentální metoda, posuzovací stupnice a aritmetický průměr. Z výsledků práce vyplývá, že oba způsoby bruslení jsou si velmi podobné, tudíž jeden typ může sloužit jako průprava pro druhý typ bruslení a opačně. Práce také potvrzuje, že lze navrhnout jednotnou metodickou řadu pro oba způsoby bruslení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the correspondences and differences between inline skating and ice skating. In the theoretical part I introduce both types of skating. I describe the classification of these sports, basic equipment, safety, and the methodology of both skating types. In the theoretical part there is also a chapter on the suitability of skating in relation to the age of the child. In the practical part I verify a unified methodical series that I designed for both types of skating. The main aim of the thesis is to compare the practice of inline skating and ice skating techniques from the point of view of their correspondences and differences. The partial objectives are to find out whether it is possible to transfer the acquired skills from one type of skating to the other, to find out whether it is possible to design a unified methodology for the acceleration of mastering the basic requirements. Furthermore, to investigate the influence of ice skating and inline skating teaching methodologies on the level of skill when switching to the second skating technique. The following methods are used in the thesis: the observation method, experimental method, assessment scale and arithmetic mean. The results of the thesis show that both types of skating are very similar, so one type of skating can... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |