Analýza výuky florbalu na 2. stupni ZŠ
Analysis of floorball teaching at the 2nd grade of elementary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180568Identifikátory
SIS: 254551
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chvostek, Lukáš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
15. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
výuka, florbal základní školaKlíčová slova (anglicky)
teaching, floorball, elementary schoolTato bakalářská práce se zabývá problematikou výuky florbalu v rámci tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Hlavním cílem bylo zanalyzovat výuku v hodinách TV. teoretické části jsem se zaměřila na rozbor odborné literaturu zabývající se pravid herními činnostmi a herními kombinacemi. Ve výzkumné části jsem se zaměřila na pedagogy. Pomocí dotazníků, které jsem rozeslala na všechny základní školy na Orlicko Ústecku, jsem zjišťovala, co učitelé do výuky zapojují. Dále jsem zjišťovala materiální vybavení škol a oblíbenost florbalu u žáků i vyučujících. Z výsledků vyplynulo, že učitelé se v hodinách tělesné výchovy zabývají spíše jednoduššími herními činnostmi a herní kombinace do výuky zařazuje méně jak polovina z nich. Co se týče materiálního vybavení, bylo zjištěno, že všechny základní školy mají dostatek základního vybavení. Náš výzkum také potvrdil to, že je florbal v dnešní době velmi oblíbeným sportem.
This bachelor's thesis deal with the issue of floorball teaching as part of physical education at the second level of elementary schools. The main goal was to analyze teaching at sport classes. In the theoretical part, I focused on the analysis of professional literature dealing with floorball rules, game activities and game combinations. During the research part, I focused on educators. With the help of questionnaires that I sent out to every elementary school in Orlicko-Ústecko region, I found out, which methods teachers apply in their lectures. I also investigated the sport equipment and the popularity of floorball across students and teachers. The result of research showed that teachers in physical classes apply simpler games activities rather than game combinations in their lessons. Regarding the sport equipment, it was found out that all elementary schools have good and enough sport equipment. Our research also confirmed a theory that floorball is a very popular sport nowadays among students.