Zobrazit minimální záznam

Motivation of students of the selected grammar school for truancy
dc.contributor.advisorMachovcová, Kateřina
dc.creatorSlámová, Magdaléna
dc.date.accessioned2023-07-24T13:15:55Z
dc.date.available2023-07-24T13:15:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180557
dc.description.abstractMy work focuses on students' motives for truancy, which Salavcová (2017) explains as the unexcused absence of a primary or secondary school student from class. Kyriacou (2004) considers this phenomenon as crucial due to the possibility of indicating the proper functioning of the educational system. At the core of the theoretical part are the causes of this pathological phenomenon, which Thambirajah a col. (2008) categorizes into several categories such as those on the side of the student, on the side of the family, on the side of the peers, on the side of the school and cases where the student is in a difficult life situation. Čapek (2014) sees the most common causes in fear of written tests, disinterest in school, bullying. I used this breakdown of causes in the subsequent practical part, which was conducted as qualitative research in the form of a semi-structured interview with seven students from a selected high school, an educational counsellor and a prevention methodologist. In the analysis of the interviews, I focused mainly on the probands' motivation for truancy and the factors that ended their truancy. The study resulted in an extended model of the causes of truancy that almost matched the most common factors mentioned by Čapek (2014), except for the factor of bullying. In my case, these were...en_US
dc.description.abstractMá práce se zaměřuje na motivy studentů k záškoláctví, které Salavcová (2017) vysvětluje jako neomluvenou absenci žáka základní či střední školy z vyučování. Tento fenomén Kyriacou (2004) považuje za klíčový pro možnost indikace správné funkce vzdělávacího systému. Jádrem teoretické části jsou příčiny tohoto patologického jevu, které Thambirajah a kol. (2008) kategorizuje jako příčiny na straně žáka, na straně rodiny, na straně vrstevníků, na straně školy a případy, kdy se student dostane do těžké životní situace. Nejčastější příčiny Čapek (2014) vidí ve strachu z písemných testů, nezájmu o školu, šikaně. Toto členění příčin jsem využila i následně v praktické části, která byla realizována jako kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru se sedmi studenty vybraného gymnázia, výchovnou poradkyní a metodičkou prevence. V analýze rozhovorů jsem se zaměřila především na motivaci probandů k záškoláctví a na faktory, které jejich záškoláctví ukončily. Výsledkem studie je rozšířený model příčin záškoláctví, které se téměř shodují se zmíněnými nejčastějšími faktory Čapka (2014), až na faktor šikany. V mém případě šlo konkrétně o slabou vůli, převahu jiných zájmů v době adolescence, experimentování především s návykovými látkami, špatné vztahy žáků s učiteli nebo pocit nezajímavé či nedůležité hodiny....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTruancyen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectgrammar schoolen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectsolution and prevention of truancyen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectZáškoláctvícs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectvšeobecné gymnáziumcs_CZ
dc.subjectstudentcs_CZ
dc.subjectřešení a prevence záškoláctvícs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.titleMotivace studentů vybraného gymnázia pro záškoláctvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-18
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId247024
dc.title.translatedMotivation of students of the selected grammar school for truancyen_US
dc.contributor.refereeRichterová, Magdalena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMá práce se zaměřuje na motivy studentů k záškoláctví, které Salavcová (2017) vysvětluje jako neomluvenou absenci žáka základní či střední školy z vyučování. Tento fenomén Kyriacou (2004) považuje za klíčový pro možnost indikace správné funkce vzdělávacího systému. Jádrem teoretické části jsou příčiny tohoto patologického jevu, které Thambirajah a kol. (2008) kategorizuje jako příčiny na straně žáka, na straně rodiny, na straně vrstevníků, na straně školy a případy, kdy se student dostane do těžké životní situace. Nejčastější příčiny Čapek (2014) vidí ve strachu z písemných testů, nezájmu o školu, šikaně. Toto členění příčin jsem využila i následně v praktické části, která byla realizována jako kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru se sedmi studenty vybraného gymnázia, výchovnou poradkyní a metodičkou prevence. V analýze rozhovorů jsem se zaměřila především na motivaci probandů k záškoláctví a na faktory, které jejich záškoláctví ukončily. Výsledkem studie je rozšířený model příčin záškoláctví, které se téměř shodují se zmíněnými nejčastějšími faktory Čapka (2014), až na faktor šikany. V mém případě šlo konkrétně o slabou vůli, převahu jiných zájmů v době adolescence, experimentování především s návykovými látkami, špatné vztahy žáků s učiteli nebo pocit nezajímavé či nedůležité hodiny....cs_CZ
uk.abstract.enMy work focuses on students' motives for truancy, which Salavcová (2017) explains as the unexcused absence of a primary or secondary school student from class. Kyriacou (2004) considers this phenomenon as crucial due to the possibility of indicating the proper functioning of the educational system. At the core of the theoretical part are the causes of this pathological phenomenon, which Thambirajah a col. (2008) categorizes into several categories such as those on the side of the student, on the side of the family, on the side of the peers, on the side of the school and cases where the student is in a difficult life situation. Čapek (2014) sees the most common causes in fear of written tests, disinterest in school, bullying. I used this breakdown of causes in the subsequent practical part, which was conducted as qualitative research in the form of a semi-structured interview with seven students from a selected high school, an educational counsellor and a prevention methodologist. In the analysis of the interviews, I focused mainly on the probands' motivation for truancy and the factors that ended their truancy. The study resulted in an extended model of the causes of truancy that almost matched the most common factors mentioned by Čapek (2014), except for the factor of bullying. In my case, these were...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV