Zobrazit minimální záznam

Mentoring in the Master Study Programme Intensive Care
dc.contributor.advisorZvoníčková, Marie
dc.creatorŠkardová, Lucie
dc.date.accessioned2023-05-11T15:20:12Z
dc.date.available2023-05-11T15:20:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180189
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou mentorství v navazujícím oboru Intenzivní péče. Cílem práce bylo zjistit, jaké představy mají mentorky odborné praxe v oboru Intenzivní péče o plnění své role, proč oslovené sestry roli mentorky zastávají. Co a jak ovlivňuje jejich přístup v mentorství. Jak by bylo možné zefektivnit přístup k sestrám mentorkám a tím ovlivnit budoucí podobu odborné praxe. Aby bylo možné proniknout do zkoumané problematiky, byl výzkum prováděn formou kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat byly použity polostrukturované rozhovory s osmi sestrami, které působí jako mentorky odborné praxe v oboru Intenzivní péče a pracují na Klinice anesteziologie a resuscitace ve Fakultní nemocnici Královské Vinohrady s různou délkou praxe a stupněm vzdělání. Pro interpretaci dat byla použita interpretativní fenomenologická analýza. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že oslovené mentorky svojí roli vykonávají zodpovědně, ale chybí jim motivace k sebevzdělávání v oblasti mentoringu. Jejich snahou je dovést svěřené studenty k závěrečné praktické zkoušce vybavené co největším množstvím praktických dovedností, ale nepociťují dostatek podpory ze strany zaměstnavatele ani vedení fakulty. Zároveň nemají dostatečně vymezenou svou roli mentorky v navazujícím magisterském oboru Intenzivní péče. Z...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of mentoring in the field of Intensive Care. The aim of the thesis was to find out what ideas professional practice mentors in Intensive Care have about fulfilling their role and why the interviewed nurses have the role of mentor. What and how influences their approach in mentoring. How the approach to nurse mentors could be streamlined to influence the future shape of professional practice. In order to gain insight into the issues under investigation, the research was conducted in the form of qualitative research. Semi-structured interviews were used to collect data with eight nurses who act as professional practice mentors in the field of intensive care and work in the Department of Anaesthesiology and Resuscitation at the University Hospital Královské Vinohrady with different lengths of experience and level of education. Interpretative phenomenological analysis was used to interpret the data. On the basis of the conducted research it was found that the interviewed mentors perform their role responsibly, but they lack motivation for self-education in the field of mentoring. They strive to lead their mentees to the final practical exam equipped with as many practical skills as possible, but they do not feel enough support from their employer or the faculty...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleProblematika mentorství v navazujícím magisterském studiu Intenzivní péčecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-15
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Nursing 3FM CUen_US
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId237320
dc.title.translatedMentoring in the Master Study Programme Intensive Careen_US
dc.contributor.refereeKočí, Markéta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineIntenzivní péčecs_CZ
thesis.degree.disciplineIntensive Careen_US
thesis.degree.programIntenzivní péčecs_CZ
thesis.degree.programIntensive Careen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Nursing 3FM CUen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csIntenzivní péčecs_CZ
uk.degree-discipline.enIntensive Careen_US
uk.degree-program.csIntenzivní péčecs_CZ
uk.degree-program.enIntensive Careen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou mentorství v navazujícím oboru Intenzivní péče. Cílem práce bylo zjistit, jaké představy mají mentorky odborné praxe v oboru Intenzivní péče o plnění své role, proč oslovené sestry roli mentorky zastávají. Co a jak ovlivňuje jejich přístup v mentorství. Jak by bylo možné zefektivnit přístup k sestrám mentorkám a tím ovlivnit budoucí podobu odborné praxe. Aby bylo možné proniknout do zkoumané problematiky, byl výzkum prováděn formou kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat byly použity polostrukturované rozhovory s osmi sestrami, které působí jako mentorky odborné praxe v oboru Intenzivní péče a pracují na Klinice anesteziologie a resuscitace ve Fakultní nemocnici Královské Vinohrady s různou délkou praxe a stupněm vzdělání. Pro interpretaci dat byla použita interpretativní fenomenologická analýza. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že oslovené mentorky svojí roli vykonávají zodpovědně, ale chybí jim motivace k sebevzdělávání v oblasti mentoringu. Jejich snahou je dovést svěřené studenty k závěrečné praktické zkoušce vybavené co největším množstvím praktických dovedností, ale nepociťují dostatek podpory ze strany zaměstnavatele ani vedení fakulty. Zároveň nemají dostatečně vymezenou svou roli mentorky v navazujícím magisterském oboru Intenzivní péče. Z...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of mentoring in the field of Intensive Care. The aim of the thesis was to find out what ideas professional practice mentors in Intensive Care have about fulfilling their role and why the interviewed nurses have the role of mentor. What and how influences their approach in mentoring. How the approach to nurse mentors could be streamlined to influence the future shape of professional practice. In order to gain insight into the issues under investigation, the research was conducted in the form of qualitative research. Semi-structured interviews were used to collect data with eight nurses who act as professional practice mentors in the field of intensive care and work in the Department of Anaesthesiology and Resuscitation at the University Hospital Královské Vinohrady with different lengths of experience and level of education. Interpretative phenomenological analysis was used to interpret the data. On the basis of the conducted research it was found that the interviewed mentors perform their role responsibly, but they lack motivation for self-education in the field of mentoring. They strive to lead their mentees to the final practical exam equipped with as many practical skills as possible, but they do not feel enough support from their employer or the faculty...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV