Show simple item record

Inflow and Influence: Literature in Times of Bookstagram and Book Influencers
dc.contributor.advisorBílek, Petr
dc.creatorČerná, Klára
dc.date.accessioned2023-03-22T12:53:53Z
dc.date.available2023-03-22T12:53:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179737
dc.description.abstractPráce se věnuje zejména české instagramové kultuře knižního influencerství. Tvoří ji charakteristika povahy Instagramu jako média a analýza současné situace knižního trhu. Instagram bookstagramu utváří prostor, nutně ho tedy tvaruje. Text zjišťuje, jakým způsobem bookstagram literaturu ovlivňuje, jak působí na současného čtenáře, odkud se bere a jaký je jeho vliv. Přesahuje také do problematiky knižních krizí, sečtělosti a rychlého čtení, knihy jako fotografovaného objektu a estetiky čtenářství. Dále se text zaměřuje na konkrétní instagramové profily knižních influencerů, charakterizuje jejich rétoriku a estetiku a jakým způsobem s literaturou zachází. Hlavní směřování práce tvoří otázka po vlivu zmíněných jevů, jaké změny se v literatuře díky, nebo kvůli nim odehrávají a co pro literaturu a čtenářství fenomén influencera představuje. Práce vychází především z historických přehledů o dějinách čtenářství. V závěru textu jsou nastíněna další související témata, jedním z nich je, zda a jak je možné popularizaci literatury dělat dobře.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis mostly focuses on Czech Instagram culture of book influencers. It is formed by characteristics of Instagram as a medium and by analysis of the currect situation on the book market. Instagram is shaping a space for bookstagram, bookstagram therefore has to be shaped by Instagram. The text surveys, how bookstagram influences literature, how it affects current reader, where does it come from and what is the nature of its influence. The text also overlaps in the field of book market crisis, erudition and fast reading, book as a photographed object and the aesthetics of reading. Further the thesis is focused on specific profiles of book influencers, it characterizes their rhetoric and aesthetics and how they treat literature. The main aiming of the thesis is created by a question after the influence of mentioned phenomena, what changes happen in literature thank to or because of them and what does the influencer represent for literature and reading culture. The thesis is based mainly on historical overviews of history of reading. In the conclusion a few other related themes are outlined, one of them is, if and how it is possible to do the popularization of literature well.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbookstagram|book influencer|Instagram|Czech book market|social mediaen_US
dc.subjectbookstagram|knižní influencer|Instagram|český knižní trh|sociální sítěcs_CZ
dc.titlePříliv a vliv: Literatura v době bookstagramu a knižních influencerůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-30
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId248759
dc.title.translatedInflow and Influence: Literature in Times of Bookstagram and Book Influencersen_US
dc.contributor.refereeČinátlová, Blanka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.programCzech Language and Literatureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language and Literatureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se věnuje zejména české instagramové kultuře knižního influencerství. Tvoří ji charakteristika povahy Instagramu jako média a analýza současné situace knižního trhu. Instagram bookstagramu utváří prostor, nutně ho tedy tvaruje. Text zjišťuje, jakým způsobem bookstagram literaturu ovlivňuje, jak působí na současného čtenáře, odkud se bere a jaký je jeho vliv. Přesahuje také do problematiky knižních krizí, sečtělosti a rychlého čtení, knihy jako fotografovaného objektu a estetiky čtenářství. Dále se text zaměřuje na konkrétní instagramové profily knižních influencerů, charakterizuje jejich rétoriku a estetiku a jakým způsobem s literaturou zachází. Hlavní směřování práce tvoří otázka po vlivu zmíněných jevů, jaké změny se v literatuře díky, nebo kvůli nim odehrávají a co pro literaturu a čtenářství fenomén influencera představuje. Práce vychází především z historických přehledů o dějinách čtenářství. V závěru textu jsou nastíněna další související témata, jedním z nich je, zda a jak je možné popularizaci literatury dělat dobře.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis mostly focuses on Czech Instagram culture of book influencers. It is formed by characteristics of Instagram as a medium and by analysis of the currect situation on the book market. Instagram is shaping a space for bookstagram, bookstagram therefore has to be shaped by Instagram. The text surveys, how bookstagram influences literature, how it affects current reader, where does it come from and what is the nature of its influence. The text also overlaps in the field of book market crisis, erudition and fast reading, book as a photographed object and the aesthetics of reading. Further the thesis is focused on specific profiles of book influencers, it characterizes their rhetoric and aesthetics and how they treat literature. The main aiming of the thesis is created by a question after the influence of mentioned phenomena, what changes happen in literature thank to or because of them and what does the influencer represent for literature and reading culture. The thesis is based mainly on historical overviews of history of reading. In the conclusion a few other related themes are outlined, one of them is, if and how it is possible to do the popularization of literature well.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV