Zobrazit minimální záznam

Implementation of multicultural education at grammar schools in České Budějovice
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorGracíková, Ivanka
dc.date.accessioned2023-03-22T12:00:07Z
dc.date.available2023-03-22T12:00:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179469
dc.description.abstract(česky) Název práce: Role sociálního pedagoga a asistenta pedagoga při integraci žáků (dětí) ze sociokulturně odlišného prostředí. Autor: Bc. Ivanka Gracíková Vedoucí práce: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. Instituce: Univerzita Karlova, filozofická fakulta, katedra pedagogiky Počet slov: 18258 Tato diplomová práce je zaměřena na realizaci multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích. Cílem práce je vymezit základní teoretická východiska multikulturní výchovy, její realizaci na vybraných gymnáziích v Českých Budějovicích a porovnání rozdílů realizace multikulturní výchovy mezi státním a soukromým zřízením daného typu gymnázia. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově z hlediska etnického i z hlediska kulturních a jazykových menšin a zabývá se její specifikací v kurikulárních dokumentech. Praktická část se věnuje stanoveným cílům diplomové práce, dále zmiňuje použitou metodiku kvantitativního výzkumu a popisuje výzkumný soubor včetně uvedení výsledků získaných dat, které objasní stanovené cíle, a to zjistit znalosti a postoje studentů posledních ročníků gymnázií s problematikou multikultury/interkultury nejen u nás, ale i ve světě. Klíčová slova: Multikultura, vzdělávání, gymnázium, menšina, student, etnikum.cs_CZ
dc.description.abstract(in English) Thesis title: Role of Social Educator and Teacher Assistant in Integration of Pupils (Children) from a socio-culturally different environment. Author: Bc. Ivanka Gracíková Academic supervisor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D Institution: Charles University, Faculty of Arts, Department of Pedagogy Basic words count: 18258 This diploma thesis is focused on the implementation of multicultural education at grammar schools in České Budějovice. The aim of the thesis is to define the basic theoretical basis of multicultural education, its implementation at selected grammar schools in České Budějovice and to compare the differences in the implementation of multicultural education between state and private establishment of a given type of grammar school. The theoretical part deals with multicultural education from an ethnic and cultural point of view and linguistic minorities and deals with its specification in curricular documents. The practical part deals with the objectives of the thesis, mentions the methodology of quantitative research and describes the research file, including the results of the data, which clarifies the objectives, namely to find out the knowledge and attitudes of high school students with multicultural / intercultural issues not only in our country, but even in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmulticultural education|multiculturalism|methods|nation|nationality|ethnic minority|ethnic|ethnicity|ethnic consciousness|culture|integration|acculturation|school documents|legislation|questionnaire|researchen_US
dc.subjectmultikulturní výchova|multikulturalismus|multikulturalita|metody|národ|národnost|národnostní menšina|etnikum|etnická příslušnost|etnické vědomí|etnicita|kultura|integrace|akulturace|školní dokumenty|gymnázium|legislativa|dotazník|výzkumcs_CZ
dc.titleRealizace multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-25
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId234072
dc.title.translatedImplementation of multicultural education at grammar schools in České Budějoviceen_US
dc.contributor.refereeKaščák, Ondrej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Název práce: Role sociálního pedagoga a asistenta pedagoga při integraci žáků (dětí) ze sociokulturně odlišného prostředí. Autor: Bc. Ivanka Gracíková Vedoucí práce: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. Instituce: Univerzita Karlova, filozofická fakulta, katedra pedagogiky Počet slov: 18258 Tato diplomová práce je zaměřena na realizaci multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích. Cílem práce je vymezit základní teoretická východiska multikulturní výchovy, její realizaci na vybraných gymnáziích v Českých Budějovicích a porovnání rozdílů realizace multikulturní výchovy mezi státním a soukromým zřízením daného typu gymnázia. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově z hlediska etnického i z hlediska kulturních a jazykových menšin a zabývá se její specifikací v kurikulárních dokumentech. Praktická část se věnuje stanoveným cílům diplomové práce, dále zmiňuje použitou metodiku kvantitativního výzkumu a popisuje výzkumný soubor včetně uvedení výsledků získaných dat, které objasní stanovené cíle, a to zjistit znalosti a postoje studentů posledních ročníků gymnázií s problematikou multikultury/interkultury nejen u nás, ale i ve světě. Klíčová slova: Multikultura, vzdělávání, gymnázium, menšina, student, etnikum.cs_CZ
uk.abstract.en(in English) Thesis title: Role of Social Educator and Teacher Assistant in Integration of Pupils (Children) from a socio-culturally different environment. Author: Bc. Ivanka Gracíková Academic supervisor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D Institution: Charles University, Faculty of Arts, Department of Pedagogy Basic words count: 18258 This diploma thesis is focused on the implementation of multicultural education at grammar schools in České Budějovice. The aim of the thesis is to define the basic theoretical basis of multicultural education, its implementation at selected grammar schools in České Budějovice and to compare the differences in the implementation of multicultural education between state and private establishment of a given type of grammar school. The theoretical part deals with multicultural education from an ethnic and cultural point of view and linguistic minorities and deals with its specification in curricular documents. The practical part deals with the objectives of the thesis, mentions the methodology of quantitative research and describes the research file, including the results of the data, which clarifies the objectives, namely to find out the knowledge and attitudes of high school students with multicultural / intercultural issues not only in our country, but even in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV