Realizace multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích
Implementation of multicultural education at grammar schools in České Budějovice
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179469Identifikátory
SIS: 234072
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaščák, Ondrej
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
multikulturní výchova|multikulturalismus|multikulturalita|metody|národ|národnost|národnostní menšina|etnikum|etnická příslušnost|etnické vědomí|etnicita|kultura|integrace|akulturace|školní dokumenty|gymnázium|legislativa|dotazník|výzkumKlíčová slova (anglicky)
multicultural education|multiculturalism|methods|nation|nationality|ethnic minority|ethnic|ethnicity|ethnic consciousness|culture|integration|acculturation|school documents|legislation|questionnaire|research(česky) Název práce: Role sociálního pedagoga a asistenta pedagoga při integraci žáků (dětí) ze sociokulturně odlišného prostředí. Autor: Bc. Ivanka Gracíková Vedoucí práce: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. Instituce: Univerzita Karlova, filozofická fakulta, katedra pedagogiky Počet slov: 18258 Tato diplomová práce je zaměřena na realizaci multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích. Cílem práce je vymezit základní teoretická východiska multikulturní výchovy, její realizaci na vybraných gymnáziích v Českých Budějovicích a porovnání rozdílů realizace multikulturní výchovy mezi státním a soukromým zřízením daného typu gymnázia. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově z hlediska etnického i z hlediska kulturních a jazykových menšin a zabývá se její specifikací v kurikulárních dokumentech. Praktická část se věnuje stanoveným cílům diplomové práce, dále zmiňuje použitou metodiku kvantitativního výzkumu a popisuje výzkumný soubor včetně uvedení výsledků získaných dat, které objasní stanovené cíle, a to zjistit znalosti a postoje studentů posledních ročníků gymnázií s problematikou multikultury/interkultury nejen u nás, ale i ve světě. Klíčová slova: Multikultura, vzdělávání, gymnázium, menšina, student, etnikum.
(in English) Thesis title: Role of Social Educator and Teacher Assistant in Integration of Pupils (Children) from a socio-culturally different environment. Author: Bc. Ivanka Gracíková Academic supervisor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D Institution: Charles University, Faculty of Arts, Department of Pedagogy Basic words count: 18258 This diploma thesis is focused on the implementation of multicultural education at grammar schools in České Budějovice. The aim of the thesis is to define the basic theoretical basis of multicultural education, its implementation at selected grammar schools in České Budějovice and to compare the differences in the implementation of multicultural education between state and private establishment of a given type of grammar school. The theoretical part deals with multicultural education from an ethnic and cultural point of view and linguistic minorities and deals with its specification in curricular documents. The practical part deals with the objectives of the thesis, mentions the methodology of quantitative research and describes the research file, including the results of the data, which clarifies the objectives, namely to find out the knowledge and attitudes of high school students with multicultural / intercultural issues not only in our country, but even in...