Zobrazit minimální záznam

Ethnographic study of Role-playing in World of Warcraft
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorDušek, Ondřej
dc.date.accessioned2023-03-22T10:53:51Z
dc.date.available2023-03-22T10:53:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179435
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá téměř neprobádaný fenomén role-playingu odehrávajícímu se v žánru videoher MMORPG a soustřeďuje se konkrétně na role-playing ve hře World of Warcraft (WoW). Jejím předpokladem je, že ačkoliv se hráči tohoto žánru z drtivé většiny zaměřují na aspekty gameplaye hry, role-playing v MMORPG existuje a probíhá jako činnost okrajové kultury hráčů. Cílem práce je tento fenomén ve WoW prozkoumat, zjistit, jak role- playing ve hře probíhá, a jakou umělou skutečnost účastníci role-playingu ve virtuálním světě hry vytvářejí. Cílem je také tento fenomén vymezit jako formu role-playingu. Teoretická část práce je rozdělena do tří segmentů. První segment se zabývá samotným role- playingem a žánrem role-playingových her (RPG), který je nadřazen podžánru MMORPG. Druhý segment se ponořuje do známých poznatků o problematice role-playingu v MMORPG a třetí popisuje zkoumanou hru WoW. Pro naplnění cílů práce a zodpovězení výzkumných otázek jsou ve výzkumné části využity etnografické postupy, kterými sám autor práce proniká do virtuálního prostředí role-playingu ve WoW a aktivně se účastní dění, které dále popisuje a analyzuje. Na základě analýzy terénních poznámek a dalšího materiálu získaného zúčastněným pozorováním autor objevuje typologii role-playingu ve WoW spolu s velkým množstvím...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the almost unexplored phenomenon of role-playing in the MMORPG video game genre, focusing specifically on role-playing in World of Warcraft (WoW). Its assumption is that although players of this genre overwhelmingly focus on the gameplay aspects of the game, role-playing in MMORPGs exists and takes place as an activity of the fringe culture of players. The aim of this thesis is to investigate this phenomenon in WoW, to find out how role- playing in the game takes place and what artificial reality role-playing participants create in the virtual world of the game, and also to define this phenomenon as a form of role-playing The theoretical part of the thesis is divided into three segments. The first segment deals with role-playing itself and the role-playing game (RPG) genre, which is superior to the MMORPG subgenre. The second segment delves into the known knowledge about role-playing in MMORPGs, and the third describes the examined game WoW. In order to fulfill the goals of this thesis and answer the research questions, ethnographic procedures are used in the research part, by which the author of this thesis infiltrates the virtual role-playing environment in WoW and actively participates in the events, which he further describes and analyzes. Based on the analysis of field...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectWorld of Warcraften_US
dc.subjectWoWen_US
dc.subjectrole-playingen_US
dc.subjectrole-playing gamesen_US
dc.subjectRPGen_US
dc.subjectpretend playen_US
dc.subjectethnographyen_US
dc.subjectWorld of Warcraftcs_CZ
dc.subjectWoWcs_CZ
dc.subjecthraní rolícs_CZ
dc.subjecthry na hrdinycs_CZ
dc.subjectRPGcs_CZ
dc.subjectpředstíraná hracs_CZ
dc.subjectetnografiecs_CZ
dc.titleEtnografická studie role-playingu ve World of Warcraftcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-02-01
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId246497
dc.title.translatedEthnographic study of Role-playing in World of Warcraften_US
dc.contributor.refereeReifová, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá téměř neprobádaný fenomén role-playingu odehrávajícímu se v žánru videoher MMORPG a soustřeďuje se konkrétně na role-playing ve hře World of Warcraft (WoW). Jejím předpokladem je, že ačkoliv se hráči tohoto žánru z drtivé většiny zaměřují na aspekty gameplaye hry, role-playing v MMORPG existuje a probíhá jako činnost okrajové kultury hráčů. Cílem práce je tento fenomén ve WoW prozkoumat, zjistit, jak role- playing ve hře probíhá, a jakou umělou skutečnost účastníci role-playingu ve virtuálním světě hry vytvářejí. Cílem je také tento fenomén vymezit jako formu role-playingu. Teoretická část práce je rozdělena do tří segmentů. První segment se zabývá samotným role- playingem a žánrem role-playingových her (RPG), který je nadřazen podžánru MMORPG. Druhý segment se ponořuje do známých poznatků o problematice role-playingu v MMORPG a třetí popisuje zkoumanou hru WoW. Pro naplnění cílů práce a zodpovězení výzkumných otázek jsou ve výzkumné části využity etnografické postupy, kterými sám autor práce proniká do virtuálního prostředí role-playingu ve WoW a aktivně se účastní dění, které dále popisuje a analyzuje. Na základě analýzy terénních poznámek a dalšího materiálu získaného zúčastněným pozorováním autor objevuje typologii role-playingu ve WoW spolu s velkým množstvím...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the almost unexplored phenomenon of role-playing in the MMORPG video game genre, focusing specifically on role-playing in World of Warcraft (WoW). Its assumption is that although players of this genre overwhelmingly focus on the gameplay aspects of the game, role-playing in MMORPGs exists and takes place as an activity of the fringe culture of players. The aim of this thesis is to investigate this phenomenon in WoW, to find out how role- playing in the game takes place and what artificial reality role-playing participants create in the virtual world of the game, and also to define this phenomenon as a form of role-playing The theoretical part of the thesis is divided into three segments. The first segment deals with role-playing itself and the role-playing game (RPG) genre, which is superior to the MMORPG subgenre. The second segment delves into the known knowledge about role-playing in MMORPGs, and the third describes the examined game WoW. In order to fulfill the goals of this thesis and answer the research questions, ethnographic procedures are used in the research part, by which the author of this thesis infiltrates the virtual role-playing environment in WoW and actively participates in the events, which he further describes and analyzes. Based on the analysis of field...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV