Etnografická studie role-playingu ve World of Warcraft
Ethnographic study of Role-playing in World of Warcraft
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179435Identifikátory
SIS: 246497
Kolekce
- Kvalifikační práce [18438]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Reifová, Irena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
1. 2. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
World of Warcraft, WoW, hraní rolí, hry na hrdiny, RPG, předstíraná hra, etnografieKlíčová slova (anglicky)
World of Warcraft, WoW, role-playing, role-playing games, RPG, pretend play, ethnographyTato diplomová práce zkoumá téměř neprobádaný fenomén role-playingu odehrávajícímu se v žánru videoher MMORPG a soustřeďuje se konkrétně na role-playing ve hře World of Warcraft (WoW). Jejím předpokladem je, že ačkoliv se hráči tohoto žánru z drtivé většiny zaměřují na aspekty gameplaye hry, role-playing v MMORPG existuje a probíhá jako činnost okrajové kultury hráčů. Cílem práce je tento fenomén ve WoW prozkoumat, zjistit, jak role- playing ve hře probíhá, a jakou umělou skutečnost účastníci role-playingu ve virtuálním světě hry vytvářejí. Cílem je také tento fenomén vymezit jako formu role-playingu. Teoretická část práce je rozdělena do tří segmentů. První segment se zabývá samotným role- playingem a žánrem role-playingových her (RPG), který je nadřazen podžánru MMORPG. Druhý segment se ponořuje do známých poznatků o problematice role-playingu v MMORPG a třetí popisuje zkoumanou hru WoW. Pro naplnění cílů práce a zodpovězení výzkumných otázek jsou ve výzkumné části využity etnografické postupy, kterými sám autor práce proniká do virtuálního prostředí role-playingu ve WoW a aktivně se účastní dění, které dále popisuje a analyzuje. Na základě analýzy terénních poznámek a dalšího materiálu získaného zúčastněným pozorováním autor objevuje typologii role-playingu ve WoW spolu s velkým množstvím...
This thesis explores the almost unexplored phenomenon of role-playing in the MMORPG video game genre, focusing specifically on role-playing in World of Warcraft (WoW). Its assumption is that although players of this genre overwhelmingly focus on the gameplay aspects of the game, role-playing in MMORPGs exists and takes place as an activity of the fringe culture of players. The aim of this thesis is to investigate this phenomenon in WoW, to find out how role- playing in the game takes place and what artificial reality role-playing participants create in the virtual world of the game, and also to define this phenomenon as a form of role-playing The theoretical part of the thesis is divided into three segments. The first segment deals with role-playing itself and the role-playing game (RPG) genre, which is superior to the MMORPG subgenre. The second segment delves into the known knowledge about role-playing in MMORPGs, and the third describes the examined game WoW. In order to fulfill the goals of this thesis and answer the research questions, ethnographic procedures are used in the research part, by which the author of this thesis infiltrates the virtual role-playing environment in WoW and actively participates in the events, which he further describes and analyzes. Based on the analysis of field...