Role sestry edukátorky u pacienta s chronickou myeloidní leukemií
The role of the nurse educator in a patient with chronic myeloid leukemia
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178948Identifikátory
SIS: 235887
Kolekce
- Kvalifikační práce [1786]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomová, Šárka
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Všeobecné ošetřovatelství
Katedra / ústav / klinika
Ústav ošetřovatelství
Datum obhajoby
1. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Chronická myeloidní leukemie, edukační materiály k leukémii, porozumění pacientů diagnóze CML, požadavky sester na edukaci pacientů, výukové metody v hematologii, epidemiologie leukemieKlíčová slova (anglicky)
Chronic myelogenous leukemia, leukemia educational materials, patient understanding of CML, nurse educational requirements, teaching methods in hematology, epidemiology of leukemiaBakalářská práce se v přehledu literatury věnuje tématům spojeným jak přímo s chronickou myeloidní leukémií, ale i edukací a rolemi sestry. Rovněž tato část obsahuje i další témata přínosná pro komplexnější pochopení tématu souvisejícího s empirickou částí bakalářské práce. Metoda: Stěžejní součástí empirické části je dotazník vlastní konstrukce sloužící k dosažení dílčích cílů práce. Dotazníkového šetření se účastnilo 89 respondentů (100 %) z FN Plzeň, VFN Praha a FN Královské Vinohrady. Stanovil jsem si cíle, kterými jsem chtěl zjistit edukační předpoklady sester, nejčastěji užívanou metodu edukace a spokojenost s edukačními materiály. Dále na základě poznatků z dotazníkového šetření jsem zjišťoval, co by motivovalo sestry k prohloubení jejich edukačních schopností. Stěžejním cílem je zkvalitnění edukace sester. V empirické části se dále věnuji analýze získaných odpovědí od respondentů a hypotézám zjišťující souvislost spokojenosti sester s didaktickými materiály na pracovišti a jak ovlivňuje vzdělání sester jejich motivaci do dalšího vzdělávání v edukaci. Výsledkem mé práce je sestavený návrh edukačního standardu a analýza dat získaných dotazníkovým šetřením. V diskusi zmiňuji oblasti empirické části, které by se při opakování výzkumu mohly provést jinak, a také diskutuji některé výsledky. Na...
The bachelor thesis in the overview of the literature deals with the topics associated with chronic myeloid leukemia as well as with the education and the role of a nurse. This part also consists of other topics that help the reader understand comprehensively the whole topic relating to the empirical part. Method: The mainstay of the empirical part is the questionnnaire of own structure serving for the achievement of partial aims of this thesis. 89 respondents (100%) from FN Plzeň, VFN Praha and FN Královské Vinohrady participated in this survey. I set the aims that should ascertain educational prerequisites of nurses, the most used educational method and the satisfaction with the educational materials. Then on the basis of findings from the survey I was also trying to find out what would motivate nurses to improve their educational abilities. In conclusion I drew up the educational standard proposition for a faculty workplace complemented by the proposition of an educational training for nurses. The main goal is to improve the education of nurses. In the empirical part I pursue the analysis of the respondents' answers as well as the hypotheses verifying a link of the nurses' satisfaction with didactic materials and also how the nurses' education influences their motivation for additional...